ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΕΙΔΗΣΕΙΣ > ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ
"Η" 20/7/2011
Μεγαλύτερα ΓράμματαΜικρότερα Γράμματα Μέγεθος γραμμάτων
mail to Email Εκτυπώστε το Αρθρο Εκτύπωση


Σειρά μέτρων για επιστροφή στο Κέντρο

Σειρά μέτρων για επιστροφή στο Κέντρο

Του Κασσιανού Τζέλη

Μέτρα για την προσέλκυση των πολιτών για αναζήτηση κατοικίας στο υποβαθμισμένο κέντρο ώστε να σταματήσει η επέκταση της πόλης προς τα προάστια περιλαμβάνει, σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Αττικής, που παρουσιάζεται σήμερα από τον υπουργό Περιβάλλοντος Γ. Παπακωνσταντίνου. Το νέο ρυθμιστικό, τις βασικές αρχές του οποίου είχε παρουσιάσει στο παρελθόν η «Η», μπαίνει από σήμερα σε φάση δημόσιας διαβούλευσης.

Μεταξύ άλλων το νέο ρυθμιστικό αναμένεται να προβλέπει και φειδωλές, σε σχέση με αυτό που επεξεργάστηκε η προηγούμενη κυβέρνηση, επεκτάσεις του Μετρό και της Αττικής Οδού, δίνει όμως έμφαση σε νέες επεκτάσεις του δικτύου τραμ, καθώς και στην ελαφρά σιδηροδρομική σύνδεση του αεροδρομίου με τα νότια προάστια. Εξάλλου, αναμένεται να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση σε προγράμματα αναπλάσεων και έργων πρασίνου με αιχμές την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου και τη μερική πεζοδρόμηση της Πατησίων.

Στο πλαίσιο της γενικής αρχής που προβλέπει το νέο ρυθμιστικό για την επιστροφή των κατοίκων στο κέντρο της πόλης, το υπουργείο Περιβάλλοντος επεξεργάζεται πακέτο μέτρων που περιλαμβάνει ως δέλεαρ τα φθηνότερα δημοτικά τέλη, χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές, αλλά και επιδοτήσεις δανείων για αγορά πρώτης κατοικίας σε περιοχές του κέντρου. Η αρχή έγινε με την περιοχή του Γερανίου πίσω από τη πλατεία Θεάτρου και το Μεταξουργείο και αναμένεται στο μέλλον να επεκταθεί και στην ευρύτερη περιοχή των Κάτω Πατησίων, του Αγίου Νικολάου και της πλατείας Βάθης, καθώς επίσης και σε περιοχές της Κυψέλης.

Μέτρα
Στα μέτρα που εξετάζονται περιλαμβάνεται ακόμη και το πάγωμα ή και η μείωση των αντικειμενικών αξιών στις περιοχές ενδιαφέροντος. Ο ουσιαστικός στόχος είναι ανάσχεση της επέκτασης της πόλης κυρίως προς την Ανατολική Αττική και τα Μεσόγεια και η στροφή στην κατοικία προς το κέντρο και κυρίως προς τις χαρακτηρισμένες σήμερα ως υποβαθμισμένες περιοχές. Επιπλέον, το υπουργείο Περιβάλλοντος θεωρεί ότι μ' αυτό τον τρόπο θα αποτραπεί η ανάγκη για κατασκευή νέων συγκοινωνιακών έργων που θα προκύψει από την επέκταση της πόλης στα ανατολικά, άρα θα επέλθει και εξοικονόμηση δημοσίων χρημάτων. Στο πλαίσιο αυτό, αναμένονται φειδωλές προτάσεις για επεκτάσεις των συγκοινωνιακών μέσων. Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να προταθεί:

  • Η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού από την Καισαριανή μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο ύψος του Ελληνικού.
  • Η κατασκευή της σύνδεσης της Αττικής Οδού από τον κόμβο Κύμης μέχρι τον κόμβο του Ολυμπιακού Χωριού της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας στο ύψος της Κάτω Κηφισιάς.
  • Η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη.
  • Σε αντίθεση με το πρόγραμμα - μαμούθ για τις επεκτάσεις του Μετρό που προέβλεπε το ρυθμιστικό Σουφλιά, το νέο ρυθμιστικό σχέδιο προβλέπει μόνο τα εξής:
  • Την επέκταση της γραμμής 1 (ΗΣΑΠ) προς την Νέα Ερυθραία.

*Την επέκταση της γραμμής 2, βόρεια προς το Ίλιον και το Καματερό και νότια έω τη Γλυφάδα.

  • Την κατασκευή της γραμμής 4 που θα συνδέει τον Περισσό, το Γαλάτσι, την Κυψέλη, το κέντρο της Αθήνας (Εξάρχεια, Πανεπιστήμιο, Ευαγγελισμός), το Παγκράτι, τον Ζωγράφο και το Γουδί, την Κατεχάκη, το Ψυχικό, τη Φιλοθέη, τον Παράδεισο Αμαρουσίου, το Μαρούσι, την Πεύκη, τη Λυκόβρυση και την Εθνική Οδό, καθώς επίσης με το Βύρωνα, τον Υμηττό και την Άνω Ηλιούπολη.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Απόκτηση παλαιότερων τευχών, φύλλων & προσφορών chrisoulam@pegasus.gr Πληροφορίες για διαφήμιση στην έντυπη έκδοση pzante@pegasus.gr
Αποστολή βιογραφικών emavroudi@pegasus.gr Πληροφορίες για διαφήμιση στην ηλεκτρονική έκδοση advertising@pegasusinteractive.gr

SITEMAP

ΔΕΙΤΕ ΣΤΟ HOMME

facebook twitter