ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΕΙΔΗΣΕΙΣ > ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ
"Η" 21/7/2011
Μεγαλύτερα ΓράμματαΜικρότερα Γράμματα Μέγεθος γραμμάτων
mail to Email Εκτυπώστε το Αρθρο Εκτύπωση


Τι αλλάζει στην Αττική

Τι αλλάζει στην Αττική

Του Κασσιανού Τζέλη

Κίνητρα για επιστροφή των πολιτών στο υποβαθμισμένο κέντρο της Αθήνας, προώθηση του τραμ, μια νέα γραμμή μετρό, εκτεταμένες πεζοδρομήσεις και κατάργηση των παρεκκλίσεων στην εκτός σχεδίου δόμηση, αποτελούν τις βασικές αιχμές του νέου ρυθμιστικού σχεδίου Αθήνας - Αττικής που παρουσιάστηκε χτες και τέθηκε σε διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης.

Το νέο ρυθμιστικό προβλέπει και τις επεκτάσεις των αυτοκινητοδρόμων της Αττικής, ωστόσο, όπως είπε ο υπουργός Περιβάλλοντος Γ. Παπακωνσταντίνου, το ποιες θα γίνουν τελικά, θα εξαρτηθεί από το αποτέλεσμα της διαβούλευσης, αφήνοντας έτσι ανοιχτό κάθε ενδεχόμενο.

Το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας (ύστερα από 25 χρόνια) τίθεται από σήμερα ως την 1η Νοεμβρίου σε διαβούλευση, ώστε να διαμορφωθεί το οριστικό κείμενο του Νομοσχεδίου, που προβλέπεται να κατατεθεί στη Βουλή για ψήφιση πριν από το τέλος του έτους.

Συνεκτική πόλη
Η βασική φιλοσοφία που εισάγει είναι το μοντέλο της συνεκτικής πόλης με έμφαση στην ανάδειξη του πολιτιστικού και τουριστικού προφίλ της πόλης. Η Αθήνα και ο Πειραιάς αντιμετωπίζονται ως ένα ενιαίο σύνολο και προωθείται η στροφή της πόλης προς τη θάλασσα, αναδεικνύοντας το θαλάσσιο μέτωπό της.

Στο πλαίσιο αυτής της λογικής, εντάσσεται και η έμφαση που δίνεται στην επέκταση των μέσων σταθερής τροχιάς και ειδικά του τραμ, σε αντίθεση με το προηγούμενο ρυθμιστικό σχέδιο του Γ. Σουφλιά, που προέβλεπε ένα πρόγραμμα εκτεταμένων επεκτάσεων των περιφερειακών οδικών αξόνων άλλα και των γραμμών του μετρό.

Σε ό,τι αφορά τα συγκοινωνιακά έργα, το νέο ρυθμιστικό προτείνει:

Την επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού από την Καισαριανή έως τη Λεωφ. Βουλιαγμένης στο ύψος του Ελληνικού, καθώς και την κατασκευή του συνδετήριου κλάδου Αττικής Οδού και Εθνικής Οδού από την Κύμης έως την Κάτω Κηφισιά.

Σε αντίθεση με το προηγούμενο ρυθμιστικό δεν προβλέπει το εκτεταμμένο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων που συνέδεαν τα Μεσόγεια και το νέο αεροδρόμιο με τα κεντρικά και νότια προάστια της Αθήνας. Ως αντιστάθμισμα το νέο ρυθμιστικό προβλέπει την αναβάθμιση της Βάρης - Κορωπίου.

Τη γραμμή 4 του Μετρό που θα συνδέει Περισσό, Γαλάτσι, Κυψέλη, Πολύγωνο, Εξάρχεια, Πανεπιστήμιο, Ευαγγελισμό, Παγκράτι, Ζωγράφου, Γουδή, Κατεχάκη, Ψυχικό, Φιλοθέη, Παράδεισο, Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση με τέρμα στην Εθνική Οδό και «έξτρα» κλάδο από τον Ευαγγελισμό προς Βύρωνα, Υμηττό και Άνω Ηλιούπολη. Προβλέπονται ακόμη επεκτάσεις των υφιστάμενων γραμμών προς Ν. Ερυθραία, Ίλιον, Καματερό και Γλυφάδα.

Την επέκταση του τραμ από το Σύνταγμα μέχρι τα Ανω Πατήσια. Τη νέα γραμμή τραμ από το Σταθμό Λαρίσης έως την Πλατεία Παίδων στο Γουδή και νέες γραμμές που θα συνδέουν τον Πειραιά με τα Καμίνια, τη Φρεαττύδα, το Κερατσίνι και το Πέραμα. Ακόμη προβλέπεται νεα γραμμή που θα συνδέει τον Πειραιά με τις Τζιτζιφιές και το Φιξ μέσω της λεωφόρου Θησέως στη Καλλιθέα, καθώς και την κατασκευή ειδικού μέσου σταθερής τροχιάς που θα εξυπηρετεί το λιμάνι του Πειραιά. Προβλέπεται ακόμη η κατασκευή ελαφρού μετρό που θα συνδέει το Ελληνικό με το αεροδρόμιο.

Προβλέπεται ακόμη η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη.

Το νέο ρυθμιστικό προβλέπει ακόμη τη σταδιακή κατάργηση των παρεκκλίσεων στην εκτός σχεδίου δόμηση και προβλέπει την προστασία της αγροτικής γης της Αττικής, προκειμένου να αποφευχθεί η αλλαγή χρήσεων και να αντιμετωπιστούν οι ισχυρές οικιστικές πιέσεις, που οδηγούν στη συρρίκνωσή της.

Δικαιώματα γης
Ιδιαίτερη σημασία δίνεται σε νέα «εργαλεία» πολεοδόμησης και χωροταξίας όπως η αγορά δικαιωμάτων γης, η ανακύκλωση γης κ.λπ. δηλαδή, στην επανάχρηση κτιρίων και οι αστικές αναπλάσεις.

Το σχέδιο
 

  • Μπαίνει φρένο στις μαζικές εντάξεις στο σχέδιο πόλης που προέβλεπε το προηγούμενο Ρυθμιστικό Σχέδιο
  • Δίνεται ιδιαίτερο βάρος στην ανακύκλωση της γης και οικοδομής στην Αθήνα. Δηλαδή, στην επανάχρηση κτιρίων και αστικές αναπλάσεις.
  • Σε αντίθεση με το προηγούμενο ρυθμιστικό, δεν προβλέπει το εκτεταμένο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων που συνέδεαν τα Μεσόγεια και το νέο αεροδρόμιο με τα κεντρικά και νότια προάστια της Αθήνας.
  • Το νέο ρυθμιστικό προβλέπει ακόμη τη σταδιακή κατάργηση των παρεκκλίσεων στην εκτός σχεδίου δόμηση και προβλέπει την προστασία της αγροτικής γης της Αττικής.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Απόκτηση παλαιότερων τευχών, φύλλων & προσφορών chrisoulam@pegasus.gr Πληροφορίες για διαφήμιση στην έντυπη έκδοση pzante@pegasus.gr
Αποστολή βιογραφικών emavroudi@pegasus.gr Πληροφορίες για διαφήμιση στην ηλεκτρονική έκδοση advertising@pegasusinteractive.gr

SITEMAP

ΔΕΙΤΕ ΣΤΟ HOMME

facebook twitter