ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ > ΕΛΛΑΔΑ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ
"Η" 3/8/2012
Μεγαλύτερα ΓράμματαΜικρότερα Γράμματα Μέγεθος γραμμάτων
mail to Email Εκτυπώστε το Αρθρο Εκτύπωση


Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ

Προτεραιότητες οδικά έργα και ΕΣΠΑ

Στόχος είναι έως τις 30 Σεπτεμβρίου να έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους για τους τέσσερις μεγάλους οδικούς άξονες, σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη
Στόχος είναι έως τις 30 Σεπτεμβρίου να έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους για τους τέσσερις μεγάλους οδικούς άξονες, σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη

Της Μανταλένας Πίου

Απελευθέρωση της αγοράς των ΚΤΕΛ, ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO, της θυγατρικής που ασχολείται με τη συντήρηση των τρένων, επανέναρξη των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων, δημιουργία εταιρειών ειδικού σκοπού για την αξιοποίηση των ακινήτων του Δημοσίου προκειμένου η τελική τους εκμετάλλευση να γίνει με καλύτερους όρους, αλλαγές στον επενδυτικό νόμο με έμφαση στα κίνητρα αντί στις φοροαπαλλαγές, αναθεώρηση παρωχημένων έργων του ΕΣΠΑ και αλλαγή του καθεστώτος στις δημόσιες προμήθειες και συμβάσεις είναι ορισμένα από τα μέτρα που παρουσίασε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης σε συνέντευξη Τύπου στο πλαίσιο των δέκα προτεραιοτήτων για την επανεκκίνηση της οικονομίας.

Τις μεταρρυθμίσεις υποδέχθηκε ιδιαίτερα θετικά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με ανακοίνωσή της τονίζοντας ότι «αποτελούν σαφές μήνυμα της δέσμευσης της ελληνικής κυβέρνησης να επιτύχει την τόσο αναγκαία αναδιάρθρωση. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χαιρετίζει την πρωτοβουλία αυτή».

Ο υπουργός δήλωσε ότι θα ακολουθήσει και δεύτερο πακέτο δράσεων, που θα ανακοινωθεί στο τέλος Αυγούστου και δεν έκρυψε τη δυσκολία πολλών μεταρρυθμίσεων και τα εμπόδια που μπορεί να συναντήσουν λέγοντας χαρακτηριστικά: «Θέλω να πολιτευτώ σαν να είναι η τελευταία μου θητεία. Αγνοώ το πολιτικό κόστος. Χαρίζω τις επόμενες εκλογές σε όποιον θέλει να τις κερδίσει. Εμάς μάς ενδιαφέρει η σωτηρία της χώρας» . Τόνισε ότι στόχος των μέτρων είναι να περάσουμε από την άμυνα στην επίθεση.

Οι προτεραιότητες: Oι τέσσερις μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου, Κεντρικής Ελλάδας, Ολυμπία Οδός και Ιονία Οδός: Χαρακτήρισε το θέμα ακανθώδες λόγω των προβλημάτων ρευστότητας και των ρητρών που ενδέχεται να καταπέσουν και είπε ότι στόχος είναι έως τις 30 Σεπτεμβρίου να έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους. Από πλευράς κυβέρνησης ως διαπραγματευτής έχει οριστεί ο κ. Ευθύμιος Βιδάλης. Εχει ζητηθεί η συμμετοχή εκπροσώπου της Κομισιόν για να συντομευτούν οι διαδικασίες, καθώς το «οκ» περνά από 4 γενικές διευθύνσεις της Ε.Ε. Οι νέες συμφωνίες θα έλθουν προς έγκριση στη Βουλή μέχρι το τέλος του χρόνου.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ & ROSCO: Σε συνεργασία με την Ε.Ε. επιδιώκεται να ξεπεραστούν μέσα στους επόμενους μήνες τα νομικά εμπόδια με τις κρατικές ενισχύσεις στον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και προχωρεί το πλάνο της οργανωτικής αναδιάρθρωσης προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαδικασίες αποκρατικοποίησης. Παράλληλα, ξεκινά η ιδιωτικοποίηση της ROSCO, της εταιρείας για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού. «Θα επιδιώξουμε το βέλτιστο μέγεθος και μια λειτουργική δομή της ROSCO, εξετάζοντας πιθανές συνέργειες, προκειμένου να διευκολυνθεί η ιδιωτικοποίηση, κατά τα πρότυπα άλλων χωρών», δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης, προσθέτοντας ότι η περιουσία της ΓΑΙΑΟΣΕ θα μεταφερθεί στο Δημόσιο. Επίσης προχωρεί ο εκσυγχρονισμός του δικτύου, για να τελειώσει το νέο δίκτυο Πάτρας-Αθήνας-Θεσσαλονίκης, ενώ βασική προτεραιότητα είναι η σύνδεση με σύγχρονα δίκτυα των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Απελευθέρωση ΚΤΕΛ: Μέχρι το τέλος Μαρτίου 2013 θα έχει καταρτιστεί νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ ως το τέλος του 2015, αντί του 2019 που προβλέπει ο ισχύων νόμος. Προς το σκοπό αυτό θα εκπονηθεί τεχνική μελέτη σε συνεννόηση με την ομοσπονδία των ΚΤΕΛ ως το τέλος Νοεμβρίου.

ΕΣΠΑ: Ο υπουργός δεν έκρυψε ότι υπάρχει σοβαρός κίνδυνος απώλειας κονδυλίων από τα ημιτελή έργα της περιόδου 2000-2006 και σε συνεργασία με την Task Force εκπονείται σχέδιο για την απλοποίηση των διαδικασιών διαχείρισης. Μειώνονται οι υπογραφές και τα κριτήρια για την ένταξη ενός έργου στο ΕΣΠΑ, μέχρι τέλους του έτους, ενώ έως το τέλος Μαρτίου 2013 αναμορφώνεται ηλεκτρονικά το σύστημα δημοσίων προμηθειών. Παράλληλα αναθεωρούνται παρωχημένες δράσεις του ΕΣΠΑ 2007-2013 και επιταχύνονται τα 181 έργα υψηλής προτεραιότητας.

Επενδύσεις: Καταρτίζεται νομοσχέδιο που προβλέπει κεντρικό σύστημα αδειοδότησης και ένα μοναδικό σημείο ελέγχου. Ενεργοποιούνται όλα τα στάδια του one-stop-shop στο Invest in Greece, ενώ παρακολουθείται ηλεκτρονικά ο βαθμός ωρίμασης των επενδύσεων. Επίσης θα γίνουν διορθώσεις στον επενδυτικό νόμο με έμφαση στην παροχή επιδοτήσεων αντί φοροαπαλλαγών.

Δημιουργούνται Εταιρείες Ειδικού Σκοπού (SPVs) για την αξιοποίηση της περιουσίας του Δημοσίου, ξεκινώντας από το Παραλιακό Μέτωπο (Φαλήρου-Σουνίου).

Εξαγωγές: Απλοποιούνται οι διαδικασίες και μειώνεται το διοικητικό βάρος για την πραγματοποίηση εξαγωγών, με την ολοκλήρωση του προγράμματος Single Window, δηλαδή ένα one-stop-shop για τις εξαγωγές. Μέχρι τον Οκτώβριο θα υπάρχει νέος οδικός χάρτης με τα μέτρα και τις δράσεις.

Αδειοδοτήσεις: Σχετικά με τους τεχνικούς χειρισμού βιομηχανικών εγκαταστάσεων, υδραυλικούς, τεχνικούς καύσης υγρών και αερίων καυσίμων και τεχνικούς χειρισμού μηχανημάτων στις κατασκευές έχουν καταρτιστεί τα σχετικά Προεδρικά Διατάγματα και έχουν προωθηθεί στο ΣτΕ, για την τελική τους έγκριση. Υπολογίζεται ότι θα εκδοθούν τις επόμενες 45 ημέρες.

Το Π.Δ. για τους ψυκτικούς προωθείται στο ΣτΕ, ενώ για τους ηλεκτρολόγους, έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευση του σχεδίου Π.Δ. και μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου, θα έχει προχωρήσει.

Ανταγωνισμός/Τιμές: Απλοποίηση του Αγορανομικού Κώδικα, μέσω της κατάργησης περιορισμών που έχουν επιπτώσεις στην τιμολόγηση, τις εξαγωγές, την πώληση και την προώθηση των προϊόντων. Επίσης, μέσα στον Αύγουστο θα υπογραφεί η σύμβαση με τον ΟΟΣΑ για την εφαρμογή του προγράμματος Εργαλειοθήκη (Toolkit) για την Αξιολόγηση του Ανταγωνισμού στους τομείς: οικοδομικών υλικών, λιανικού εμπορίου, βιομηχανικής παραγωγής και τουρισμού.

Δημόσιες συμβάσεις και προμήθειες: Το νέο καθεστώς για τις δημόσιες συμβάσεις θα τεθεί σε εφαρμογή έως το τέλος Μαρτίου 2013, ενώ προωθείται νέο πλαίσιο για τα δημόσια έργα. Στόχος η μείωση κατά 80% των περίπου 3.200 αρχών που μπορούν να κάνουν αναθέσεις. Δημιουργείται Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων.

Περιφερειακά Αεροδρόμια: Σε δύο εβδομάδες παραδίδεται η εισήγηση του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση των 37 περιφερειακών αεροδρομίων και το σχετικό ρυθμιστικό πλαίσιο. Προγραμματίζεται η αναδιοργάνωση της ΥΠΑ.

Δήλωση της Κομισιόν
«Oι δέκα προτεραιότητες διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων αποτελούν ένα σαφές μήνυμα της δέσμευσης της ελληνικής κυβέρνησης να επιτύχει την τόσο αναγκαία αναδιάρθρωση της οικονομίας. H Eυρωπαϊκή Eπιτροπή χαιρετίζει την πρωτοβουλία αυτή. H προώθηση αυτών των προτεραιοτήτων θα συμβάλλει ουσιαστικά στις ευρύτερες μεταρρυθμίσεις, για τις οποίες η Eλλάδα έχει δεσμευθεί στο πλαίσιο του Mνημονίου Συνεργασίας, και οι οποίες θεωρούνται αναγκαίες για την ενίσχυση της ανάπτυξης και της απασχόλησης.

Aπομένει, επομένως, η οριστική υλοποίηση όλων των δεσμεύσεων της χώρας που αφορούν σε μεταρρυθμίσεις, εναρμονισμένες και με το δίκαιο της Eυρωπαϊκής Ένωσης, με έμφαση στους κανόνες της Eνιαίας Aγοράς. Σε κάθε περίπτωση, η Oμάδα Δράσης της Eυρωπαϊκής Eπιτροπής για την Eλλάδα θα παρέχει τη στήριξή της όπου αυτό θεωρηθεί χρήσιμο».

 


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Απόκτηση παλαιότερων τευχών, φύλλων & προσφορών chrisoulam@pegasus.gr Πληροφορίες για διαφήμιση στην έντυπη έκδοση pzante@pegasus.gr
Αποστολή βιογραφικών emavroudi@pegasus.gr Πληροφορίες για διαφήμιση στην ηλεκτρονική έκδοση advertising@pegasusinteractive.gr

ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ

SITEMAP

ΔΕΙΤΕ ΣΤΟ HOMME

facebook twitter