ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ > ΕΛΛΑΔΑ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ
"Η" 15/7/2010
Μεγαλύτερα ΓράμματαΜικρότερα Γράμματα Μέγεθος γραμμάτων
mail to Email Εκτυπώστε το Αρθρο Εκτύπωση


Πτώση 30% στην κατανάλωση βενζίνης

Πτώση 30% στην κατανάλωση βενζίνης

Του Θανάση Ηλιοδρομίτη

Πάνω από 30% έχει μειωθεί η κατανάλωση καυσίμων στα βενζινάδικα από την αρχή του χρόνου, ενώ έχουν βάλει λουκέτο 500-600 πρατήρια (περισσότερα από 60 στην Αττική) και άλλα 1.000 υπολειτουργούν (δηλαδή λειτουργούν 2-3 ημέρες την εβδομάδα) και βρίσκονται σε άμεσο κίνδυνο.Τα στοιχεία αυτά δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα σε συνέντευξη Τύπου της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών (ΟΒΕ), τα στελέχη της οποίας τόνισαν ότι κύριος υπεύθυνος για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων είναι η μεγάλη αύξηση των φόρων που επιβάρυναν την τιμή της αμόλυβδης κατά μέσο όρον με 41 λεπτά το λίτρο.

Επιπλέον, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Μ. Κιούσης, κατήγγειλε ότι κάθε Σαββατοκύριακο το ελληνικό δημόσιο χάνει πάνω από 1.000.000 ευρώ, καθώς χιλιάδες αυτοκίνητα από τη Βόρεια Ελλάδα επιλέγουν να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ στις γειτονικές χώρες, κυρίως στη Βουλγαρία, ενώ μεταφέρουν επιπλέον και λαθραία βενζίνη σε μπιτόνια και άλλα δοχεία. Σωρευτικά, οι απώλειες εσόδων ξεπερνούν τα 50 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Όπως τόνισε ο Μ. Κιούσης, δέλεαρ για τους οδηγούς αποτελεί η τεράστια διαφορά στις τιμές της βενζίνης στη Βουλγαρία και τη FYROM, που μετά τις αυξήσεις του ειδικού φόρου κατανάλωσης και του ΦΠΑ ξεπερνά το 50 λεπτά.

Στοιχεία
«Από κάθε ρεζερβουάρ που γεμίζει εκτός συνόρων με 50 λίτρα βενζίνη, το κράτος χάνει 50 ευρώ από τους φόρους καυσίμων και το φόρο εισοδήματος των πρατηρίων και των εταιρειών», επισήμανε ο Μ. Κιούσης. Μάλιστα, ανέφερε ότι μέλη της διοίκησης της Ομοσπονδίας κατέγραψαν επί ένα Σαββατοκύριακο την κίνηση τριών πρατηρίων εκείθεν των συνόρων, στην έξοδο προς τη Βουλγαρία στο Ορμένιο Έβρου. Τα πρατήρια αυτά πούλησαν 150.000 λίτρα βενζίνη, που μεταφράζονται σε απώλειες 150.000 ευρώ για το ελληνικό δημόσιο.Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα οξυμένο σε όλη τη γραμμή των βορείων συνόρων της χώρας. Στο Κιλκίς, αναφέρθηκε ενδεικτικά, τα 22 από τα 98 πρατήρια του νομού έχουν ήδη κλείσει, ενώ στα υπόλοιπα η κατανάλωση έχει μειωθεί κατά 50%.

Η ΟΒΕ με δύο επιστολές της προς το Γενικό Γραμματεία Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων, Δ. Γεωργακόπουλο, έχει ζητήσει να ληφθούν μέτρα, δηλαδή να δοθούν φορολογικά κίνητρα στους καταναλωτές των παραμεθόριων νομών ώστε να μην βγαίνουν από τα σύνορα για καύσιμα και να ενταθούν οι έλεγχοι για τα καύσιμα που εισάγονται παράνομα σε δοχεία.

Αναφερόμενοι στο «κύμα των λουκέτων» που πλήττει τον κλάδο, οι εκπρόσωποι της ΟΒΕ τόνισαν ότι η συνολική επιβάρυνση από την αύξηση των φόρων ανέρχεται σε 41 λεπτά, επισημαίνοντας ότι χωρίς αυτή η τιμή της αμόλυβδης σήμερα θα ήταν χαμηλότερη από πέρσι. Όπως τονίστηκε:

Από τις αρχές του 2009, δηλαδή τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, τα καύσιμα επιβαρύνθηκαν με επτά αυξήσεις φόρων.

Το διάστημα αυτό ο ΕΦΚ στην αμόλυβδη βενζίνη αυξήθηκε από 35,2 σε 67 λεπτά το λίτρο.

Δηλαδή, η αύξηση του ΕΦΚ έφτασε τα 31,8 λεπτά, εκ των οποίων τα 26 λεπτά από τις αρχές του 2010. Συνολικά ο ΕΦΚ από τις αρχές του 2009 αυξήθηκε κατά 90,34%, ενώ μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2010 η αύξηση έφτασε το 63,41%.

Σε ό,τι αφορά τον ΦΠΑ, στις αρχές του χρόνου με μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 1,076 ευρώ, η επιβάρυνση έφτανε τα 20 λεπτά.Στις αρχές Ιουλίου η μέση τιμή ήταν 1,518 ευρώ, στην οποία αντιστοιχεί ΦΠΑ 35 λεπτά. Ενώ λοιπόν ο συντελεστής ΦΠΑ αυξήθηκε κατά 21% (από 19% σε 23%), η πραγματική επιβάρυνση επί της τιμής της βενζίνης αυξήθηκε κατά 75% (από 20 σε 35 λεπτά).Οι φόροι (ΕΦΚ και ΦΠΑ) αντιστοιχούν στο 62,85% της λιανικής τιμής της αμόλυβδης βενζίνης. Οι βενζινοπώλες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης το φθινόπωρο, ενώ επισημαίνουν ότι αν ενσωματωθούν στην τιμή της βενζίνης τα τέλη κυκλοφορίας, η τιμή θα εκτοξευτεί στα 1,80 ευρώ το λίτρο, ενώ η κατανάλωση θα πέσει τουλάχιστον κατά 50%, ακυρώνοντας τις προσδοκίες της κυβέρνησης για αύξηση των εσόδων.

Πετρέλαιο θέρμανσης 
Θέμα εγείρουν οι βενζινοπώλες και σε σχέση με το πετρέλαιο θέρμανσης. Η Ομοσπονδία, όπως τονίστηκε, αποφάσισε από τις 15 Οκτωβρίου να μη διαθέτουν οι πρατηριούχοι το εν λόγω καύσιμο στη μειωμένη τιμή, διότι «αδυνατούν να πιστώνουν το κράτος για ένα τριήμερο, το οποίο έγινε 15ήμερο ή και περισσότερο». Η ΟΒΕ έχει ήδη ζητήσει από το υπουργείο Οικονομικών «να παύσει η παρακράτηση του ΕΦΚ από τους βενζινοπώλες και το κράτος να βρει άλλο τρόπο άσκησης κοινωνικής πολιτικής έναντι των καταναλωτών. Οι βενζινοπώλες δεν είναι διατεθειμένοι να επιβαρύνονται με το κόστος του ΕΦΚ και τις παλινδρομήσεις της κυβέρνησης που καθυστερεί τις επιστροφές του».

Υψηλοί φόροι

  • 30% έχει μειωθεί η κατανάλωση καυσίμων από την αρχή του έτους
  • 50 λεπτά φθηνότερη είναι η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στη Βουλγαρία
  • 41 λεπτά ανά λίτρο είναι η επιβάρυνση στα καύσιμα από τους νέους φόρους
  • 62,85% της λιανικής τιμής της βενζίνης αντιπροσωπεύουν οι φόροι

Αναχρηματοδότηση δανείων για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Tα σοβαρά προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις και η αδυναμία πολλών να ανταποκριθούν στις δανειακές τους υποχρεώσεις προς τις τράπεζες προσανατολίζουν το υπουργείο Oικονομίας στη δημιουργία νέου χρηματοδοτικού εργαλείου με κύριο στόχο την αναχρηματοδότηση δανείων που έχουν λάβει. Eγκυρες πηγές αναφέρουν ότι εντός της ερχόμενης εβδομάδας, ενδεχομένως τη Δευτέρα, η Λ. Kατσέλη θα ανακοινώσει το νέο Tαμείο, το οποίο σε συνεργασία με το TEMΠME στόχο θα έχει την εξασφάλιση εγγυήσεων του Δημοσίου στις επιχειρήσεις για να λάβουν δάνεια από τράπεζες για να ξεπληρώσουν προηγούμενες οφειλές, ακόμα και δόσεις παλαιότερων δανείων.

Tο επιτόκιο των νέων δανείων θα κυμαίνεται γύρω στο 7,5%-8%, όσο περίπου έχει διαμορφωθεί το επιτόκιο στα τρέχοντα προγράμματα του TEMΠME για την εξόφληση οφειλών προς προμηθευτές, ασφαλιστικά ταμεία και την εφορία. Iδιαιτερότητα του νέου Tαμείου είναι ότι θα επιχειρηθεί να λειτουργήσει στο πρότυπο των κοινοτικών πρωτοβουλιών Jessica και Jeremy, με μόχλευση και ανακύκλωση κεφαλαίων, ώστε να διατηρεί υψηλά τα αποθεματικά του.

Mανταλένα Πίου

Η περίπτωση της Sprider
Xαρακτηριστικό παράδειγμα, της πίεσης των εμπορικών καταστημάτων για μείωση των ενοικίων αποτελεί η χθεσινή ανακοίνωση της Sprider, η διοίκηση της οποίας ενημέρωσε ότι αποφάσισε την οριστική διακοπή των εργασιών του καταστήματος στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης (επιφάνεια πώλησης 2.100 τ.μ.).

Και αυτό γιατί απέβησαν άκαρπες οι διαπραγματεύσεις με τον ιδιοκτήτη του εν λόγω σημείου πώλησης, οι οποίες είχαν ως σκοπό την μείωση του μισθώματος.

«Σχεδιάζεται η αντικατάσταση του ανωτέρω καταστήματος με τη μεταφορά της εμπορικής δραστηριότητας σε άλλο σημείο, το οποίο θα βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή και θα ενοικιαστεί με σαφώς συμφερότερους όρους», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση που εξέδωσε η εταιρεία.


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Απόκτηση παλαιότερων τευχών, φύλλων & προσφορών chrisoulam@pegasus.gr Πληροφορίες για διαφήμιση στην έντυπη έκδοση pzante@pegasus.gr
Αποστολή βιογραφικών emavroudi@pegasus.gr Πληροφορίες για διαφήμιση στην ηλεκτρονική έκδοση advertising@pegasusinteractive.gr

SITEMAP

ΔΕΙΤΕ ΣΤΟ HOMME

facebook twitter