ΗΜΕΡΗΣΙΑ On Line
"Η" Online 10/4 18:51
Μεγαλύτερα ΓράμματαΜικρότερα Γράμματα Μέγεθος γραμμάτων
mail to Email Εκτυπώστε το Αρθρο Εκτύπωση


ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΝΕΩΝ ΠΟΙΚΙΛΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ

Νέα εποχή για την Gaia Wines

Νέα εποχή για την Gaia Wines

Του Γιώργου Μανέττα
gmanettas@pegasus.gr

Είναι από τα λίγα οινοποιεία στον κόσμο που εφαρμόζουν τη μέθοδο της παλαίωσης με βύθιση. Ο περίφημος «Βυθισμένος Θαλασσίτης» που παρουσιάστηκε πρόσφατα παλαιώθηκε με απουσία οξυγόνου στον βυθό της Σαντορίνης, για 5 χρόνια και σε βάθος 25 μέτρων! Για τη ΓΑΙΑ Οινοποιητική, ο διαρκής και δημιουργικός πειραματισμός πάνω στα όρια και τις δυνατότητες των ελληνικών ποικιλιών αποτελεί από την πρώτη στιγμή αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής της. Το άλλο είναι η υψηλή ποιότητα και η συνέπεια απέναντι στους συνεργάτες και τους καταναλωτές.

Τα δύο αυτά στοιχεία όπως λέει στην «Η» ο Λέων Καράτσαλος, συνιδιοκτήτης της εταιρείας είναι οι βασικοί λόγοι για την ανοδική πορεία που παρουσιάζει όλα αυτά χρόνια η ΓΑΙΑ ιδίως στις απαιτητικές διεθνείς αγορές, κατακτώντας ταυτόχρονα πλήθος βραβείων στο εξωτερικό και μαζί την εκτίμηση των ειδικών του κρασιού (wine experts).

Νέα εποχή για την Gaia Wines

Η πρόσφατη διάκριση ήρθε για το αγιωργίτικο «Κτήμα Γαία», το οποίο κέρδισε το χρυσό μετάλλιο στον κορυφαίο διαγωνισμό κρασιού στις ΗΠΑ, τα TEXSOM International Wine Awards κι έναν από τους σημαντικότερους διαγωνισμούς στον κόσμο.

Η ιστορία της εταιρείας ξεκινά το 1994, όταν ο Λέων Καράτσαλος και ο Γιάννης Παρασκευόπουλος, γεωπόνοι στο επάγγελμα αποφασίζουν να ασχοληθούν με την παραγωγή κρασιού, ιδρύοντας τη ΓΑΙΑ Οινοποιητική (Gaia Wines). Την ίδια χρονιά, διέθεσαν στην αγορά περίπου 10.000 φιάλες από το κρασί Θαλασσίτης, ενώ στα χρόνια που ακολούθησαν συνέχισαν να αναπτύσσονται. Σήμερα, η εταιρεία τους κυκλοφορεί πάνω από 350.000 φιάλες ετησίως, έχοντας έντονη εξαγωγική δραστηριότητα σε πολλές και μεγάλες αγορές του εξωτερικού. Υπολογίζεται πως το 63% του κύκλου εργασιών προέρχεται από τις εξαγωγές σε 26 χώρες σε όλες τις ηπείρους.

Νέα εποχή για την Gaia Wines

Παράλληλα, λειτουργεί δύο οινοποιεία, ένα στο Κούτσι Νεμέας, που είναι η καρδιά της εταιρείας, και ένα στην Έξω Γωνία Σαντορίνης. Στη Σαντορίνη παράγονται από την ποικιλία ασύρτικο τα λευκά κρασιά Θαλασσίτης, Θαλασσίτης Βαρέλι και Ασύρτικο της Γαίας (Wild Ferment), καθώς και ένα παλαιωμένο ξίδι 5 ετών. Από την ποικιλία αγιωργίτικο και τον ιδιόκτητο αμπελώνα 70 στρεμμάτων στο Κούτσι Νεμέας, παράγεται το πολυβραβευμένο Κτήμα Γαίας, ενώ στο ίδιο οινοποιείο στη Νεμέα παράγονται τα κρασιά Νότιος λευκός και ερυθρός, το ροζέ 14-18h αγιωργίτικο, το αγιωργίτικο της Γαίας, το Γαία S, η ρετσίνα Ritinitis Nobilis και ο γλυκός οίνος Ανατολικός.

Τα επόμενα βήματα
Στα επόμενα βήματα της ΓΑΙΑ Οινοποιητική περιλαμβάνεται η προσθήκη καινούργιων προϊόντων και μια νέα σειρά κρασιών πιο οικονομικών για ευρύτερη κατανάλωση υπό το σήμα Monograph (της τάξεως των 7 με 8 ευρώ), προκειμένου να μεγαλώσει περαιτέρω ο όγκος των πωλήσεών της σε Ελλάδα αλλά και εξωτερικό. Σύμφωνα με τον κ. Καράτσαλο, η νέα σειρά έχει τοποθετηθεί ήδη στα Carrefour της Γαλλίας, ενώ παράλληλα γίνονται συζητήσεις για την είσοδο σε μεγάλη αλυσίδα της Αυστραλίας. Ανάλογη έμφαση δίδεται και στην ελληνική αγορά, με στόχο την κατάκτηση μεγαλύτερου μεριδίου. Προς αυτή την κατεύθυνση, υπάρχουν σχέδια για μεγαλύτερη παρουσία σε κάβες και εστιατόρια των τουριστικών περιοχών αλλά και για επέκταση σε περισσότερα σούπερ μάρκετ.

Στο πλαίσιο αυτό, μετά την ΑΒ Βασιλόπουλος και τον Σκλαβενίτη, η εταιρεία ετοιμάζεται να μπει και στα My Market της οικογένειας Παντελιάδη. «Εκμεταλλευόμενοι το καλό όνομα που έχουμε χτίσει όλα αυτά χρόνια στο εξωτερικό, μπαίνουμε στα πιο φθηνά κρασιά για να πλησιάσουμε περισσότερους καταναλωτές. Μας ενδιαφέρει να διατηρήσουμε και να μεγαλώσουμε τους ρυθμούς ανάπτυξή μας εντός και εκτός Ελλάδας» , υπογραμμίζει ο κ. Καράτσαλος.

Το μομέντουμ για το ελληνικό κρασί, όπως λέει ο ίδιος είναι πολύ θετικό καθώς το ελληνικό κρασί παρά τις δυσκολίες κατακτά τους ειδικούς του χώρου για τα ποιοτικά και γευστικά του χαρακτηριστικά, οι οποίοι δίνουν τον τόνο στην αγορά. Επισημαίνει ωστόσο ότι χρειάζεται χρόνος για να φτάσουμε στα επιθυμητά επίπεδα, ελλείψει επαρκών κεφαλαίων αλλά και με τον διεθνή ανταγωνισμό να είναι πολύ μπροστά, λειτουργικά και νομοθετικά. Σκεφτείτε μόνο ότι στην Ελλάδα πρέπει εμείς οι ίδιοι, χειροκίνητα, να βάζουμε τις ειδικές ταινίες Ονομασίας Προέλευσης Ανωτέρας Ποιότητας για τα κρασιά μας, όταν αλλού αυτή η στοιχειώδης διαδικασία είναι αυτοματοποιημένη».

Success story

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1994 από τους γεωπόνους Λέων Καράτσαλο και Γιάννη Παρασκευόπουλο Διαθέτει δύο οινοποιEIα στις κορυφαίες αμπελουργικά περιοχές της χώρας, τη Νεμέα και τη Σαντορίνη Σήμερα, κυκλοφορεί πάνω από 350.000 φιάλες ετησίως, έχοντας έντονη εξαγωγική δραστηριότητα σε 26 μεγάλες αγορές του εξωτερικού Το 2016 εμφάνισε τζίρο 1,85 εκατ. ευρώ, με πάνω από το 60% να προέρχεται από τις εξαγωγές

 


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Απόκτηση παλαιότερων τευχών, φύλλων & προσφορών chrisoulam@pegasus.gr Πληροφορίες για διαφήμιση στην έντυπη έκδοση pzante@pegasus.gr
Αποστολή βιογραφικών emavroudi@pegasus.gr Πληροφορίες για διαφήμιση στην ηλεκτρονική έκδοση advertising@pegasusinteractive.gr

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Νέα εποχή για την Gaia Wines
  • Νέα εποχή για την Gaia Wines
  • Νέα εποχή για την Gaia Wines

SITEMAP

ΔΕΙΤΕ ΣΤΟ HOMME

facebook twitter