ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΣΤΗΛΕΣ > ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ
"Η" 27/11/2016
Μεγαλύτερα ΓράμματαΜικρότερα Γράμματα Μέγεθος γραμμάτων
mail to Email Εκτυπώστε το Αρθρο Εκτύπωση


ΝΕΟ ΤΟΠΙΟ ΜΕ ΤΙΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ

Τα smartphones αλλάζουν τον τουρισμό

Τα smartphones αλλάζουν τον τουρισμό

Του Δημήτρη Μαλλά
dmallas@pegasus.gr

Οι ψηφιακές τεχνολογίες έχουν αρχίσει να αποτελούν κλειδί για τον χώρο του τουρισμού δημιουργώντας πρακτικά ένα νέο τοπίο για τις επιχειρήσεις του κλάδου. Πλέον, η παρουσία ενός ξενοδοχείου στο Διαδίκτυο επηρέαζει άμεσα τις κρατήσεις, όπως και οι κριτικές που κάνουν οι επισκέπτες στις διάφορες διαδικτυακές πλατφόρμες. Ταυτόχρονα, νέες έννοιες όπως είναι η τεχνητή νοημοσύνη και τα chatbots έχουν αρχίσει να απασχολούν τον κλάδο, όπως φάνηκε και κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Digi.travel ΕΜΕΑ 2016, το οποίο πραγματοποιήθηκε πρόσφατα.

Ο ρόλος των smartphones και των φορητών συσκευών έχει πλέον ενισχυθεί σημαντικά και αυτό πρέπει πλέον να το λάβουν πολύ σοβαρά υπόψη τους οι τουριστικές επιχειρήσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι όπως ανέφερε η Άννα Ρούφο, στέλεχος του TripAdvisor, του μεγαλύτερου ταξιδιωτικού site παγκοσμίως, η μισή κίνηση πραγματοποιείται πλέον μέσα από smartphones και tablets.

Τα smartphones αλλάζουν τον τουρισμό

TripAdvisor
Επίσης, σύμφωνα με την κα Ρούφο, οι αναζητήσεις για την Ελλάδα παρουσιάζουν συνεχή άνοδο και είναι χαρακτηριστικό ότι η αύξηση για τους 10 πρώτους μήνες του 2016 ήταν της τάξεως του 13% με αγορές όπως η Γερμανία, η Σερβία και το Ισραήλ να παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση. Σημειωτέον πως η σημασία του TripAdvisor είναι τέτοια που στη δική του ομιλία ο Δημήτρης Κούτουλας επεσήμανε ότι τα ξενοδοχεία χρειάζεται να ακολουθούν μία συγκεκριμένη μεθοδολογία με εκπαίδευση του προσωπικού προκειμένου να περιορίσουν τα άσχημα reviews στη συγκεκριμένη πλατφόρμα.Αντίστοιχη άνοδο εντοπίζεται και στα στοιχεία της Google, όπως επεσήμανε ο Δημήτρης Κόσσυφας από τη Google, σύμφωνα με τον οποίο, η αύξηση το 2016 κινείται κοντά σε διψήφια ποσοστά, ενώ το πλέον ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως το 39% των αναζητήσεων γίνεται μέσα από smartphones και tablets. Επιπλέον, υπάρχει μία αύξηση 10% στο αριθμό των αναζητήσεων μέσω φορητών συσκευών που «μετατρέπονται» σε κρατήσεις.

Chatbots
Η τεχνολογία πάντως αλλάζει δραστικά τα δεδομένα στο χώρο του τουρισμού με τρόπους που δεν γνωρίζαμε μέχρι τώρα. Ένα παράδειγμα, είναι τα chatbots στα οποία αναφέρθηκε o Μουράτ Οζκόκ από τη Skyscanner και τα οποία επιτρέπουν την αυτοματοποίηση της εξυπηρέτησης των πελατών, όντας μία τάση που θα μας απασχολήσει ιδιαίτερα τα επόμενα χρόνια. Τα chatbots είναι πρακτικά εφαρμογές στο Facebook Messenger ή άλλες δημοφιλείς πλατφόρμες άμεσης επικοινωνίας, όπου ο πελάτης κάνει μία ερώτηση και παίρνει αυτόματα απάντηση.

Ουσιαστικά, πρόκειται για μία υλοποίηση τεχνητής νοημοσύνης που εκτιμάται ότι θα βοηθήσει στην ταχύτερη εξυπηρέτηση των πελατών, οι ερωτήσεις των οποίων, στη συντριπτική πλειοψηφία τους, είναι για αρκετά απλά πράγματα και τα chatbots μπορούν να δώσουν την κατάλληλη απάντηση «απελευθερώνοντας» πόρους για ένα ξενοδοχείο ή μία επιχείρηση. Μάλιστα, υπάρχουν ήδη σχετικές εφαρμογές για ξενοδοχεία όπως είναι, για παράδειγμα, το Guestbot, το οποίο έχει ήδη εγκατασταθεί σε ελληνικά ξενοδοχεία.

Μία άλλη τάση είναι η αξιοποίηση των robots, στην οποία αναφέρθηκε ο Χάρης Λιναρδάκης από την ΙΒΜ, επισημαίνοντας ότι ήδη υπάρχουν οι πρώτες περιπτώσεις όπου robot αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο στη ρεσεψιόν ξενοδοχείων.

Δεδομένα
Σημαντικό ρόλο έχουν πλέον τα δεδομένα που έχει στη διάθεση της μία επιχείρηση στον κλάδο του τουρισμού και καλείται να τα αξιοποιήσει κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο προκειμένου να μπορέσει να προσφέρει βελτιωμένες υπηρεσίες.

Τα σχετικά παραδείγματα είναι πλέον ουκ ολίγα, όπως είναι η εφαρμογή της HQPlus, η οποία δίνει τη δυνατότητα σε ένα ξενοδοχείο, αξιοποιώντας δεδομένα από τους πελάτες και τον ανταγωνισμό, να καθορίζει τις καλύτερες και πλέον ανταγωνιστικές τιμές, συνεισφέροντας στην ενίσχυση των εσόδων.

Βέβαια, η επιχείρηση θα πρέπει να συγκεντρώνει αυτά τα δεδομένα και πέραν από τις κριτικές σε πλατφόρμες όπως το TripAdvisor ή το Booking.com, υπάρχουν και οι έρευνες ικανοποίησης. Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, πλέον αυτό που συνίσταται είναι ο πελάτης να ερωτάται για τον βαθμό ικανοποίησης του όχι μόνο αφού αποχωρήσει από ένα ξενοδοχείο, αλλά και κατά τη διάρκεια της παραμονής του. Αυτό μπορεί να γίνει πολύ εύκολα μέσω email ή ακόμη και μέσω της WiFi σύνδεσης.

Το πλεονέκτημα, σε περίπτωση που ο πελάτης απαντήσει ενώ βρίσκεται στο ξενοδοχείο, σε περίπτωση που αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα ή δεν έχει μείνει ικανοποιημένος είναι πως υπάρχει χρόνος αντίδρασης.

Οπότε είναι λιγότερο πιθανό η κριτική να είναι άσχημη. Και οι κριτικές που λαμβάνει ένα ξενοδοχείο έχουν πλέον ιδιαίτερη σημασία στην αύξηση των κρατήσεων.


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Απόκτηση παλαιότερων τευχών, φύλλων & προσφορών chrisoulam@pegasus.gr Πληροφορίες για διαφήμιση στην έντυπη έκδοση pzante@pegasus.gr
Αποστολή βιογραφικών emavroudi@pegasus.gr Πληροφορίες για διαφήμιση στην ηλεκτρονική έκδοση advertising@pegasusinteractive.gr

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Τα smartphones αλλάζουν τον τουρισμό
  • Τα smartphones αλλάζουν τον τουρισμό

ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ

Nikon D5600: Νέα DSLR μηχανή

SITEMAP

ΔΕΙΤΕ ΣΤΟ HOMME

facebook twitter