ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΣΤΗΛΕΣ > SUCCESS STORIES
ΗΜΕΡΗΣΙΑ On Line
"Η" Online 5/5 18:10
Μεγαλύτερα ΓράμματαΜικρότερα Γράμματα Μέγεθος γραμμάτων
mail to Email Εκτυπώστε το Αρθρο Εκτύπωση


ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΜΠΟΥΡΗΣ - E-LA-WON

Το νέο μοντέλο τουρισμού που μπορεί να αναπτυχθεί στην Ελλάδα

Το νέο μοντέλο τουρισμού που μπορεί να αναπτυχθεί στην Ελλάδα

Οι τρεις πυλώνες της ελληνικής οικονομίας, σύμφωνα με έρευνα, είναι η ναυτιλία, ο τουρισμός και ο αγροδιατροφικός τομέας. Γιατί λοιπόν οι δύο τελευταίοι κλάδοι να μην ενώσουν τις δυνάμεις τους;

 

Για το θέμα αυτό μιλά ο ο Ιωάννης Καμπούρης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας E-LA-WON.

Κύριε Καμπούρη, πώς πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να συνδυαστούν οι δύο αυτοί τομείς της ελληνικής δραστηριότητας;

Πολλές είναι οι ομοιότητες που συνδέουν τα ταξίδια με τα γαστριμαργικά ταξίδια: η αναζήτηση νέων εμπειριών, η επικοινωνία των ανθρώπων, η ανταλλαγή πολιτιστικών στοιχείων, η άμβλυνση των διαφορών... Η νέα, εναλλακτική πρόταση για την προώθηση και των δύο αυτών τομέων είναι ο γαστρονομικός τουρισμός.

Τι ακριβώς σημαίνει αυτό;

Πρόκειται για το ταξίδι σε έναν τόπο παράλληλα με το ταξίδι στις γεύσεις του τόπου αυτού. Τα τελευταία χρόνια η συγκεκριμένη μορφή τουρισμού έχει κερδίσει εκατομμύρια fans ανά τον κόσμο. Μέσα από τα εδέσματα του τόπου οι τουρίστες γνωρίζουν τα έθιμα, την κουλτούρα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της τοπικής ταυτότητας των κατοίκων. Έτσι έχουν μια συνολικότερη εικόνα του μέρους που επισκέπτονται, δένονται μαζί του, καθώς η συντροφιά με την κυριολεκτική της έννοια, των ανθρώπων που τρώνε μαζί γύρω από το ίδιο τραπέζι, μας φέρνει πιο κοντά.

Ποιους ανθρώπους θεωρείτε ότι θα προσέλκυε αυτός ο τύπος τουρισμού;

Σίγουρα τους γευσιγνώστες, τα άτομα που επιδιώκουν να εμπλουτίσουν τις γευστικές τους εμπειρίες. Τα άτομα αυτά επιλέγουν να ενσωματωθούν στο πολιτιστικό περιβάλλον που επισκέπτονται: προτιμούν τα εστιατόρια των ντόπιων, αντί των καθαρά τουριστικών, ενδιαφέρονται για αγνές, καθαρές και συνάμα εκλεπτυσμένες γεύσεις. Με αυτό τον στόχο, πολλές χώρες πασχίζουν να ταυτιστούν με τα προϊόντα τους. Αντί για ταξίδι στη Γαλλία, για παράδειγμα, προτιμούν το «ταξίδι στην χώρα του οίνου».

Θεωρείται ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να επενδύσει σε αυτόν τον τομέα;

Αδιαμφισβήτητα. Ήδη από τις αρχές του έτους βλέπουμε τις προσπάθειες πόλεων και περιφερειών της χώρας να ενταχθούν στο δίκτυο της UNESCO, για την διαφύλαξη της γαστρονομίας ως Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας. Μια μεγάλη διάκριση για την χώρα ήταν η ανάδειξη της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου ως Γαστρονομική Περιφέρεια της Ευρώπης 2019. Το παράδειγμα αυτό θεωρώ ότι θα έπρεπε να ακολουθήσουν κι άλλες ελληνικές περιφέρεις, καθώς με τον διπλό αυτό στόχο αναμφίβολα κερδισμένη θα βγει η ελληνική οικονομία.

Πόσο πιστεύετε όμως πως κινδυνεύει η ταυτότητα της ελληνικής κουζίνας μόλις περιβληθεί με το κάλυμμα του τουρισμού;

Το μυστικό, κατά τη γνώμη μου, είναι να μην πέσουμε στην παγίδα της προσαρμογής των παραδοσιακών μας προϊόντων στη ζήτηση του τουρισμού. Η Ελλάδα έχει μια βαθειά παράδοση σε συγκεκριμένα φυσικά και αγνά προϊόντα, όπως το λάδι, το κρασί, το μέλι. Σε αυτά οφείλει να επενδύσει και αυτά να προστατεύσει και να αναδείξει περισσότερο. Σε καμία περίπτωση δεν υπερασπιζόμαστε την παράδοση σαν αυστηρή συντήρηση. Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρία μας προβάλει τα κυριότερα ελληνικά προϊόντα, το λάδι το μέλι και υποπροϊόντα αυτών, με τη νότα ανανέωσης που πιστεύουμε ότι έχει ανάγκη η οικονομία.

Επομένως, βλέπετε τα προϊόντα του αγροδιατροφικού τομέα και σαν τουριστικά αναμνηστικά;

Με το σωστό marketing, βέβαια. Ωστόσο, θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί τόσο στην ποιότητα όσο και στην αισθητική των προϊόντων αυτών, αν θέλουμε να αποτελέσουν αντιπροσωπευτικό δείγμα του ελληνικού πολιτισμού. Για τον λόγο αυτό, εμείς διαλέξαμε να προβάλλουμε την ιστορία μας, κρατώντας το όνομά μας από τη συλλαβογραφική απόδοση της λέξης ΕΛΑΙΟΝ στη γραμμική γραφή Β και δημιουργώντας συσκευασίες διακοσμημένες με πασίγνωστα σύμβολα του μυκηναϊκού πολιτισμού, όπως η πύλη των Λεόντων.

Πόσο εύκολα υλοποιήσιμα όμως είναι όλα τα παραπάνω;

Με την σωστή οργάνωση, αρκετά. Σε καμία περίπτωση δεν είναι στο χέρι μιας και μόνο επιχείρησης η αλλαγή της κουλτούρας στο εμπόριο των ελληνικών τροφίμων. Η επιτυχημένες συνεργασίες είναι το κλειδί. Αν οι εμπλεκόμενοι τόσο στον τουρισμό όσο και στον αγροδιατροφικό τομέα ενώσουν την εμπειρία τους και οι δύο θα δουν τη δουλειά τους να ανταμείβεται. Η ξενοδοχειακή κουζίνα, για παράδειγμα, οφείλει να κάνει πολλά βήματα στον χώρο αυτό, καθώς μέχρι στιγμής ελάχιστα είναι τα ξενοδοχεία που προσφέρουν υψηλής ποιότητας τοπικά εδέσματα. Το σημαντικότερο είναι να αντιληφθούμε ότι η καλή εικόνα της χώρας μας χτίζεται απ’ όλους μαζί και τον καθένα μας ξεχωριστά.

 

 

 


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Απόκτηση παλαιότερων τευχών, φύλλων & προσφορών chrisoulam@pegasus.gr Πληροφορίες για διαφήμιση στην έντυπη έκδοση pzante@pegasus.gr
Αποστολή βιογραφικών emavroudi@pegasus.gr Πληροφορίες για διαφήμιση στην ηλεκτρονική έκδοση advertising@pegasusinteractive.gr

SITEMAP

ΔΕΙΤΕ ΣΤΟ HOMME

facebook twitter