ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΣΤΗΛΕΣ > START UP
ΗΜΕΡΗΣΙΑ On Line
"Η" Online 25/11/2014 11:33
Μεγαλύτερα ΓράμματαΜικρότερα Γράμματα Μέγεθος γραμμάτων
mail to Email Εκτυπώστε το Αρθρο Εκτύπωση


ESURVEY

Μέτρηση ικανοποίησης πελατών σε πραγματικό χρόνο

Μέτρηση ικανοποίησης πελατών σε πραγματικό χρόνο

Του Δημήτρη Μαλλά

dmallas@pegasus.gr

 

Σε μία περίοδο έντονου ανταγωνισμού σε τομείς όπως είναι το λιανικό εμπόριο, η εστίαση και ο τουρισμός, οι επιχειρήσεις που θέλουν να διαφοροποιηθούν έχουν ανάγκη να γνωρίζουν τι θέλουν αλλά και τι παράπονα έχουν οι καταναλωτές. Και το ιδανικό θα είναι να έχουν αυτά τα στοιχεία όσο το δυνατόν πιο γρήγορα προκειμένου να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους όσον αφορά στις πωλήσεις ή το μάρκετινγκ. Ένα τέτοιο εργαλείο έχει αναπτύξει η eSurvey (www.esurvey.gr), ένα startup που δημιούργησε μία πλατφόρμα έρευνας ικανοποίησης πελατών, βασικό πλεονέκτημα της οποίας είναι ότι χρησιμοποιεί φορητές συσκευές για να πραγματοποιεί τις έρευνες της.

Όπως εξηγεί στο Hmerisia.gr, ο Θεόδωρος Σπηλιώτης, ιδρυτής της eSurvey, η συγκεκριμένη πλατφόρμα προσφέρει πολύ περισσότερα από ένα ψηφιακό κυτίο παραπόνων. “Στην πραγματικότητα είναι ένα εργαλείο για την πραγματοποίηση ερευνών εύκολα, γρήγορα και με τα αποτέλεσματα άμεσα διαθέσιμα στην επιχείρηση” τονίζει ο κ. Σπηλιώτης.

Τέτοιου είδους ψηφιακές πλατφόρμες υπάρχουν μεν στο εξωτερικό αλλά η διαφορά του eSurvey είναι η χρήση φορητών συσκευών, όπως είναι τα tablets. Πρακτικά, η εταιρεία που ενδιαφέρεται να “τρέξει” μία έρευνα παίρνει ένα tablet με εγκατεστημένο ένα app, στο οποίο υπάρχει ένα ερωτηματολόγιο. Το app είναι σχεδιασμένο για smartphone, αλλά προς το παρόν η eSurvey επικεντρώνεται στις έρευνες μέσω tablets, ενώ έχει αρχίσει να υλοποιεί και ερωτηματολόγια μέσω web.

Τις ερωτήσεις τις δημιουργεί η επιχείρηση που έχει ζητήσει την έρευνα και μπορεί να τις αλλάζει μέσω του Διαδικτύου, έχοντας πρόσβαση στην ιστοσελίδα της eSurvey. Το tablet μπορεί να τοποθετηθεί σε ένα συγκεκριμένο σημείο του καταστήματος ή του χώρου, ή να το κρατά στα χέρια του ένας υπάλληλος και να ζητά από τους καταναλωτές να απαντήσουν στις ερωτήσεις. “Αυτό που προτείνουμε είναι το ερωτηματολόγιο να μπορεί να απαντηθεί μέσα σε ελάχιστο χρόνο” σημειώνει ο κ. Σπηλιώτης, προσθέτοντας ότι ο μέσος χρόνος απάντησης είναι 20 δευτερόλεπτα.

Οι απαντήσεις αποστέλλονται άμεσα -μέσω Διαδικτύου- στα αρμόδια στελέχη της επιχείρησης, ενώ αν έχει διακοπεί η σύνδεση στο Internet, αποθηκεύονται στην εφαρμογή και αποστέλλονται όταν επανέλθει η πρόσβαση. Αυτό σημαίνει ότι μία επιχείρηση μπορεί να γνωρίζει σε πραγματικό χρόνο το επίπεδο ικανοποίησης των των πελατών τους ή να ενημερωθεί για τις αλλαγές που θα επιθυμούσαν οι καταναλωτές.

Διευρυμένο πελατολόγιο

Η υλοποίηση του eSurvey ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2013 και η πλατφόρμα ήταν έτοιμη τον περασμένο Φεβρουάριο. Παρά το μικρό χρονικό διάστημα της εμπορικής διάθεσης της, όμως, υπάρχουν αρκετοί πελάτες που την έχουν χρησιμοποιήσει. Σε αυτούς περιλαμβάνονται το εμπορικό κέντρο Avenue στο Μαρούσι, το ξενοδοχείο Cocomat Nafsika, τα καταστήματα Hondos στην Αμαλιάδα και τον Πύργο, η αλυσίδα Bakys, μοντέρνα αρτοπωλεία όπως το Bread στην Καλαμάτα αλλά και η εταιρεία Masterbet.

“H πλατφόρμα είναι πολύγλωσση και προσφέρει τη δυνατότητα εύκολης δημιουργίας μίας έρευνας” σημειώνει ο κ. Σπηλιώτης, προσθέτοντας ότι μέχρι τώρα έχει χρησιμοποιηθεί με διάφορους τρόπους. “Εταιρεία λιανικής έκανε έρευνα σημείου για να βρει που θα ανοίξει το νέο κατάστημα της, άλλη εταιρεία λιανικής το χρησιμοποιεί ως σύστημα αξιολόγησης και σύγκρισης των καταστημάτων της, αλλά και για τη μέτρηση της ευγένειας του προσωπικού, της ποιότητας των προϊόντων κ.ά.” επισημαίνει ο ιδρυτής της eSurvey.

Ένα μεγάλο πλεονέκτημα είναι η ανωνυμία που παρέχεται στους καταναλωτές που συμμετέχουν, αν και αρκετές εταιρείες ζητούν το email των συμμετεχόντων, με τους τελευταίους να το δίνουν μόνον εφόσον το επιθυμούν. “Επιδιώκουμε να έχουμε μεγάλα δείγματα προκειμένου τα αποτελέσματα να είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα” αναφέρει ο κ. Σπηλιώτης.

 

Επέκταση

Το eSurvey έχει αναπτυχθεί με ίδια κεφάλαια, ενώ το κόστος του διαμορφώνεται ανάλογα με τις άδειες χρήσης και είναι κλιμακωτή. “Σε κάθε περίπτωση, το κόστος είναι σχετικά χαμηλό σε σχέση με μία “κλασική” έρευνα μέτρησης ικανοποίησης πελατών” τονίζει ο κ. Σπηλιώτης, ο οποίος δεν κρύβει ότι στα άμεσα σχέδια του είναι η επέκταση στο εξωτερικό.


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Απόκτηση παλαιότερων τευχών, φύλλων & προσφορών chrisoulam@pegasus.gr Πληροφορίες για διαφήμιση στην έντυπη έκδοση pzante@pegasus.gr
Αποστολή βιογραφικών emavroudi@pegasus.gr Πληροφορίες για διαφήμιση στην ηλεκτρονική έκδοση advertising@pegasusinteractive.gr

SITEMAP

ΔΕΙΤΕ ΣΤΟ HOMME

facebook twitter