Με διψήφια ποσοστά «έτρεχε» στο α’ εξάμηνο του 2022 η ΕΨΑ, ενώ υπάρχει αισιοδοξία από τη διοίκηση της βολιώτικης βιομηχανίας αναψυκτικών για ανάλογη συνέχεια και στο δεύτερο μισό της χρονιάς.
Οπως αναφέρει στην «Η» ο γενικός διευθυντής της ΕΨΑ, Μιχάλης Τσαούτος, «μετά από Ιούλιο και τον Αύγουστο που ήταν πολύ καλοί μήνες για εμάς, λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης σε όλη την Ελλάδα, περιμένουμε και τον Σεπτέμβριο να κάνουμε... ταμείο. Hδη τα μηνύματα στο πρώτο δεκαήμερο του τρέχοντος μήνα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά».
Τα κόστη σε ενέργεια και πρώτες ύλες
Ωστόσο, ο κ. Τσαούτος υπογραμμίζει για ακόμη μία φορά τα «εξωπραγματικά κόστη που συνεχίζουν να επιβαρύνουν την εταιρεία, ειδικότερα τα ενεργειακά».
Ειδικά για το φυσικό αέριο, σημειώνει ότι, ενώ πέρυσι η εταιρεία αγόραζε σε τιμές €70 τη μεγαβατώρα, σήμερα οι τιμές έχουν εκτοξευθεί στα €600-700. «Ακόμη και με τις κρατικές επιδοτήσεις, το κόστος εξακολουθεί να είναι πολύ υψηλότερο από πέρυσι, στα €200-300».
Ο κ. Τσαούτος πρόσθεσε ότι η εταιρεία προχώρησε σε κάποιες λελογισμένες ανατιμήσεις, οι οποίες πάντως δεν ξεπέρασαν το 7%, ποσοστό πολύ χαμηλό για να καλύψει το αυξημένο κόστος όχι μόνο στην ενέργεια αλλά και σε άλλες πρώτες ύλες, όπως π.χ.:
- Ζάχαρη: +100%
- Αλουμίνιο: +30%-40%
- Πλαστικό: +40%
Η διαφορά μεταξύ των καναλιών B2B και B2C
Ο γενικός διευθυντής της ΕΨΑ παραδέχτηκε ότι «οι ανατιμήσεις περνούν σχεδόν ακέραιες στο b2b, αλλά στο ράφι (b2c) δεν μπορεί να γίνει το ίδιο. Εμείς θέλουμε να προσφέρουμε όσο το δυνατόν πιο προσιτές τιμές στον καταναλωτή. Παράλληλα, πρόκειται για έναν άκρως ανταγωνιστικό τομέα, όπου η παραμικρή διακύμανση στην τιμή, έχει επίπτωση στη ζήτηση».
Οι «μεγάλοι» εκμεταλλεύονται τη συγκυρία
Γενικότερα, η πίεση στα κόστη αφορά όλες τις επιχειρήσεις, σε όλο τον κόσμο, όμως η μεγαλύτερη πίεση πέφτει στους «μικρούς» του κάθε κλάδου. «Οι μεγάλες επιχειρήσεις, που έχουν και μεγαλύτερα πορτοφόλια, εκμεταλλεύονται αυτή την συγκυρία για να κερδίσουν υψηλότερα μερίδια αγοράς, ακόμη και μέσω εξαγορών» επισημαίνει ο γενικός διευθυντής της ΕΨΑ, σχολιάζοντας την αναζωπύρωση των deals στον εγχώριο κλάδο τροφίμων-ποτών κατά τα τελευταία 2-3 χρόνια.
Η επέκταση στην Κίνα & το… Παγκόσμιο Κύπελλο του Κατάρ
Σχετικά με την εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας, ο Μιχάλης Τσαούτης αναφέρει ότι όλες οι ξένες αγορές πάνε καλά.
«Για παράδειγμα ανεβαίνει συνεχώς η Κίνα, όπου στοχεύουμε σε περαιτέρω επέκταση, σε νέες αγορές της χώρας. Καλούς ρυθμούς ανάπτυξης παρουσιάζει και η αμερικανική αγορά, ενώ σταθερά δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στις αραβικές χώρες. Ειδικότερα, προσπαθούμε, αυτό το διάστημα, να δυναμώσουμε τον συνεργάτη μας στο Κατάρ, ώστε να μας βρει το Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου του Κατάρ με γεμάτες αποθήκες».
Στρατηγικό άνοιγμα στη Ρουμανία
Η ΕΨΑ επιδιώκει και ένα στρατηγικό άνοιγμα σε μία πολύ ισχυρή οικονομία των Βαλκανίων, τη ρουμανική, σε μία χώρα όπου υπάρχει πολύ καλή εικόνα για τα ελληνικά προϊόντα. Η συνεργασία με μεγάλο retailer της χώρας βρίσκεται σε αρχικό στάδιο, ωστόσο σύντομα αναμένεται να υπάρξουν εξελίξεις.
Η εικόνα του 2021
Αναφορικά με την περυσινή χρονιά, σημειώνεται ότι οι πωλήσεις της ΕΨΑ επαναπροσέγγισαν τα επίπεδα του 2019, εμφανίζοντας αύξηση κατά 19,35%, στα €9,17 εκατ. Σύμφωνα με τον κ. Τσαούτο, «θα είχαμε περάσει τα επίπεδα του 2019, αν δεν είχε ανακοπεί η ανοδική τάση τον περασμένο Δεκέμβριο, ο οποίος ήταν κακός για όλη την αγορά». Θύμισε ότι «λόγω της έξαρσης της πανδημίας και κυρίως στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του μήνα, ο περισσότερος κόσμος έμεινε μέσα και σημειώθηκε κάμψη στην κατανάλωση. Αυτή η... κοιλιά κράτησε και τον Ιανουάριο του 2022».
Σχετικά με τα άλλα μεγέθη, το μικτό κέρδος αυξήθηκε στα €3,7 εκατ. από €3 εκατ. το 2020, ενώ μειώθηκαν σημαντικά οι προ φόρων ζημιές, στις €355 χιλ. από €1,264 εκατ. την αμέσως προηγούμενη χρονιά.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!