Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι κινήσεις των retailers σε όλο τον κόσμο, προσπαθώντας να ανταποκριθούν στην κρίση του κόστους ζωής. Με την συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών να έχουν υποστεί σημαντική μείωση της αγοραστικής τους δύναμης, οι retailers σε όλο τον κόσμο εστιάζουν κυρίως σε έξι βασικούς άξονες την στρατηγική τους:
- Τιμές: χαμηλές τιμές σε προϊόντα της καθημερινότητας
- Προσφορές: Προωθητικές ενέργειες που ενθουσιάζουν και προσφέρουν διαφοροποίηση
- Loyalty: Προγράμματα που αυξάνουν την αξία και την εξατομίκευση
- Private label: προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που χαρακτηρίζονται από αξία, ποιότητα και καινοτομία
- Εξέλιξη προϊοντικής γκάμας: ανάπτυξη προϊόντων και κατηγοριών για την κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών σήμερα
- Format development: μορφές καταστημάτων που προωθούν την αξία και την αποτελεσματικότητα
►Διαβάστε και: Σούπερ μάρκετ: Σαρώνουν τα PL προϊόντα - Το τέλος των... ανέμελων αγορών
Κλειδωμένες τιμές στο Hνωμένο Βασίλειο
Με τον πληθωρισμό τροφίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο να σκαρφαλώνει σε νέα υψηλά τον Μάρτιο, στα επίπεδα του 17,5%, οι αλυσίδες super market αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες προκειμένου να μην μειωθεί η ζήτηση.
Η Tesco έχει κλειδώσει μέχρι τις 5 Ιουλίου τις τιμές σε πάνω από 1.000 βασικά προϊόντα περιλαμβανομένων του τσαγιού Yorkshire, των τσιπς McCain, του στιγμιαίου καφέ Kenco και της οδοντόπαστας Aquafresh.
Η δεύτερη μεγαλύτερη βρετανική αλυσίδα super market, Sainsbury’s, ξεκίνησε πρόσφατα να προσφέρει χαμηλότερες τιμές σε περισσότερα από 300 είδη στα 18 εκατομμύρια μέλη του προγράμματος πιστότητας Nectar.
Άλλος ένας μεγάλος όμιλος, όπου τα τρόφιμα-ποτά αποτελούν σημαντικό μέρος των δραστηριοτήτων του, η Marks & Spencer, επέκτεινε μέχρι το καλοκαίρι την πρωτοβουλία που είχε πάρει να κλειδώσει τις τιμές για περισσότερα από 100 δημοφιλή τρόφιμα, στα οποία περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων άσπρα μανιτάρια, αυγά, noodles, φέτες ψωμί, τόνο, corn flakes κ.ά.
Καμπάνιες στο tik tok
Ο retailer προσπαθεί να αξιοποιήσει αποτελεσματικά τη δημοτικότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ο Discounter, Normal, στη Δανία έχει μια καθορισμένη ενότητα για προϊόντα που είναι δημοφιλή στο TikTok, δείχνοντας πόσο σχετική είναι η δική του γκάμα προβάλλοντας την αξία του. Οι καταναλωτές ενθαρρύνονται να μοιράζονται εμπειρίες και κριτικές μέσω του #normalstore στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με το hashtag να λαμβάνει πάνω από 7 εκατομμύρια προβολές στο TikTok.
Κληρώσεις και μπόνους επιβράβευσης
Η τελευταία συλλογή της Woolworth, Bricks Farm, προκάλεσε ενθουσιασμό και ενθάρρυνε αυξημένες και επαναλαμβανόμενες δαπάνες χάρη στους πελάτες της που λαμβάνουν ένα συλλεκτικό προϊόν για κάθε $30 που ξοδεύουν. Η προωθητική ενέργεια συνδέεται επίσης με το πρόγραμμα επιβράβευσης, με τους συμμετέχοντες να μπαίνουν σε κληρώσεις για να κερδίσουν χρηματικές ανταμοιβές και πόντους επιβράβευσης.
►Διαβάστε και: Ελλάδα-Ισπανία: Οι big business των… ψαριών – Τι εξάγουμε, τι εισάγουμε
Ανάπτυξη των Private Label
Ένα παράδειγμα retailer που υποστηρίζει την τοπική οικονομία. Η νέα σειρά «Homegrown» της Shoprite στη Νότια Αφρική έχει αναπτυχθεί παράλληλα με μικρές επιχειρήσεις, προβάλλοντας τοπικά υλικά και παραδοσιακές συνταγές.
Η Asda στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει κάνει αρκετή δουλειά δείχνοντας πώς μπορεί να επιτευχθεί βιωσιμότητα και αξία. Ο retailer έχει ανανεώσει την προϊοντική της γκάμα, συνεργαζόμενος με αρκετούς προμηθευτές. Έχει επίσης λανσάρει το «refill price promise» που εγγυάται στους καταναλωτές φθηνότερες τιμές έναντι των συσκευασμένων εναλλακτικών προϊόντων.
Παράκαμψη μεσαζόντων
Η Toujust στη Γαλλία άνοιξε το πρώτο της κατάστημα τον Φεβρουάριο, αποκαλύπτοντας φιλόδοξα σχέδια για άνοιγμα 40 καταστημάτων το 2023. Στόχος της είναι να πουλάει προϊόντα 10% φθηνότερα από άλλους retailers, συνεργαζόμενος απευθείας με αγρότες και παραγωγούς. Το συνεργατικό του μοντέλο είναι ασυνήθιστο για το discount κανάλι, οπότε περιμένουμε να δούμε αν θα έχει επιτυχία
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!