Επιχειρήσεις: Επτά ερωτήσεις και απαντήσεις για την επιδότηση πάγιων δαπανών

Εναν χρήσιμο οδηγό με επτά ερωτήσεις και απαντήσεις για την επιδότηση των λειτουργικών πάγιων δαπανών των επιχειρήσεων παρουσίασε ο οικονομολόγος Αγαμέμνων Σταυρόπουλος.

Συγκεκριμένα, μιλώντας στην ΕΡΤ1, έδωσε διευκρινήσεις σχετικά με τη διαδικασία, αλλά και τους δικαιούχους επιδότησης των λειτουργικών δαπανών.

Αναλυτικά:

1. Ποιες είναι οι προϋποθέσεις υπαγωγής;

Πρέπει να είναι πληττόμενη από την πανδημία η επιχείρηση και θα πρέπει να έχει τουλάχιστον έναν εργαζόμενο εξαρτημένης εργασίας με πλήρη απασχόληση.

Πρέπει επίσης να παρουσιάζει πτώση τζίρου το 2020 τουλάχιστον κατά 30% σε σχέση με το 2019.

Ουσιαστικά δημιουργείται ένας κουμπαράς με τον οποίο η επιχείρηση μπορεί να πληρώσει είτε φορολογικές υποχρεώσεις, είτε ασφαλιστικές υποχρεώσεις.

2. Σε σχέση με την πτώση τζίρου, θα υπάρξει μέριμνα για επιχειρήσεις που απέκτησαν πρόσφατα νέα υποκαταστήματα;

Λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό της πτώσης του τζίρου το εάν υπάρχει νέο υποκατάστημα το 2019 ή το 2020. Σε αυτή την περίπτωση λαμβάνονται υπόψη οι ζημιές και όχι η πτώση του τζίρου.

3. Υπάρχει ανώτατο όριο ενίσχυσης;

Δεν μπορεί μια επιχείρηση να επιδοτηθεί με ποσό πάνω από 1,5 εκατ. ευρώ, ή με ποσό μεγαλύτερο από το 90% των ζημιών που είχε.

4. Υπάρχει υποχρέωση διατήρησης προσωπικού;

Ναι, θα πρέπει η επιχείρηση μέχρι τις 31/12/2021 να διατηρήσει το υπάρχον προσωπικό.

5. Πότε θα ανοίξει η πλατφόρμα;

Η πλατφόρμα αναμένεται να ανοίξει στα μέσα Ιουνίου. Προϋπόθεση για να μπει κάποιος στο σύστημα είναι να έχει υποβληθεί η δήλωση του 2020.

6. Πότε θα ξεκινήσει ο συμψηφισμός;

Στόχος είναι οι συμψηφισμοί να ξεκινήσουν 1η Ιουλίου.

7.Θα προσμετρούνται οι ενισχύσεις που έχουν ήδη δοθεί;

Θα συνυπολογιστεί η όποια βοήθεια έχουν ήδη λάβεις οι επιχειρήσεις που θα μπουν στο πρόγραμμα αυτό μαζί με την πτώση του τζίρου τους και την ζημιά που παρουσιάζουν.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς