Coffee Island: Στα 155 εκατ. ο τζίρος του 2022 - Επένδυση στην Coffee-Eco με νέα μονάδα στην Πάτρα

Στα €155 εκατ. ανήλθε πέρυσι ο συστημικός κύκλος εργασιών για την Coffee Island (δηλαδή της Σαπλάι Γιουνίκ και τους franchisees), όπως ανέφερε χθες παρουσιάζοντας την στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης ο CEO της εταιρείας Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος.

Ο κ. Κωνσταντινόπουλος έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη η οποία από το 2019 βρίσκεται μεταξύ των βασικών προτεραιοτήτων της Coffee Island, η οποία:

  • Eχει παρουσία με 432 καταστήματα στην Ελλάδα – εκ των οποίων το 55% (235) στην ελληνική περιφέρεια, σε συνολικά 102 πόλεις – και με 55 καταστήματα στο εξωτερικό.
  • Απασχολεί περίπου 4.000 εργαζομένους (franchisees barista delivery μητρική).
  • Συνεργάζεται με 817 ελληνικές προμηθεύτριες εταιρείες. Όπως ανέφερε ο κ. Κωνσταντινόπουλος, ως μέλος της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, η Coffee Island ενδιαφέρεται για την ανάπτυξη του εγχώριου πρωτογενούς τομέα, της ελληνικής επιχειρηματικότητας.
  • Παράλληλα «τρέχει» επενδυτικό πρόγραμμα για την περίοδο 2021-2024, συνολικού ύψους €11,1 εκατ.

3.427 αιτήματα ανατιμήσεων

Για την εικόνα της Coffee Island το 2022 αλλά και τους πρώτους μήνες της φετινής χρονιάς, ο κ. Κωνσταντινόπουλος ανέφερε ότι το 2022 ήταν μια νευρική χρονιά. Μετά από ένα τετράμηνο το οποίο δεν ήταν καλό για εμάς, με διάφορες τεχνικές που εφαρμόσαμε, καταφέραμε να κλείσουμε με ανάπτυξη ανάλογη με αυτή του 2021» προσθέτοντας ότι «είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από τις επιδόσεις αυτές μιας και πέρυσι απορροφήσαμε το 100% την αύξηση του κόστους στον καφέ και συνολικά περίπου το 80% αν συμπεριλάβουμε και τα τρόφιμα».

Τόνισε δε ότι μετά από μία αύξηση που πέρασε στις τιμές της τάξης του 3% το Νοέμβριο του 2021, «πέρυσι δεν άλλαξε ο τιμοκατάλογος προς τους franchisees μολονότι έγιναν…3.427 αιτήματα ανατιμήσεων από τους προμηθευτές μας», προσθέτοντας ότι κάποιες νέες ανατιμήσεις πέρασαν το φετινό Πάσχα.

Για τη φετινή εικόνα, αρκέστηκε να πει ότι «το α’ τετράμηνο ήταν καλό, με τους καταναλωτές να αναγνωρίζουν τις προσπάθειές μας για παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και προϊόντων με καλές τιμές».

Εξωστρέφεια

Σχετικά με το πλάνο επέκτασης του δικτύου στο εξωτερικό, υπογράμμισε ότι «τα όποια πλάνα είχαμε καταστρώσει πήγαν… περίπατο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας», ενώ πλέον η εταιρεία δίνει έμφαση όχι σε προορισμούς, αλλά σε συνεργάτες-«συνοδοιπόρους που θέλουν να μοιραστούμε το ίδιο όραμα», είτε μέσω franchise, είτε μέσω master franchise, είτε μέσω joint venture.

Για την παρουσία της εκτός Ελλάδας θύμισε ότι το δίκτυο της Coffee Island περιλαμβάνει τα εξής καταστήματα:

  • 45 στην Κύπρο.
  • 3 στην Αίγυπτο, όπου χάρη στον πολύ καλό συνεργάτη που έχει η εταιρεία, σύντομα θα ανακοινώσει σχέδιο περαιτέρω επέκτασης στη χώρα.
  • 2 στο Ντουμπάι.
  • 2 στο Λονδίνο. Το πρώτο άνοιξε τον Οκτώβριο του 2016 και το δεύτερο πρόσφατα στο Southgate, με πολύ διαφορετικό μοντέλο λειτουργίας από το πρώτο, με προϊοντικό μείγμα που ανταποκρίνεται στις νέες καταναλωτικές τάσεις.
  • 1 στο Βουκουρέστι.
  • 1 στη Γενεύη.
  • 1 στο Τορόντο.

ΕΦΚ στον καφέ

Όπως υπογράμμισε ο CEO της Coffee island, «η ανάπτυξη μιας ελληνικής εταιρείας στο εξωτερικό είναι εξαιρετικά δύσκολη. Θα πρέπει να ξεπεράσεις πολλά προβλήματα για να γίνεις ανταγωνιστικός απέναντι σε πολύ μεγάλες εταιρείες που είναι κυρίαρχες με συγκεκριμένα μοντέλα και με κίνητρα από τις χώρες τους για να αναπτυχθούν εκτός συνόρων».

Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε στα πολύ μεγάλα κοστολόγια, ενώ άφησε αιχμές για την απουσία ουσιαστικής εξαγωγικής πολιτικής από την ελληνική Πολιτεία διαχρονικά.

«Ο ΕΦΚ στον καφέ στην Ελλάδα δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο. Πως μπορούμε έτσι να χρηματοδοτήσουμε επενδύσεις στο εξωτερικό;»

Συνεργασίες και οργανωμένο λιανεμπόριο

Συνολικά το 75%-80% του τζίρου της Coffee Island προέρχεται από τον καφέ, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό από τα τρόφιμα. Η εταιρεία θέλει να αναπτύξει συνεργασίες με διάφορες ελληνικές εταιρείες – αναφέρθηκε στην πρόσφατη με την Ιονική Σφολιάτα – όχι μόνο με μεγάλες, αλλά και με μικρές start ups που μπορεί να παράγουν κάποια παστέλια ή μπάρες. «Θέλουμε να δίνουμε ευκαιρίες σε μικρές εταιρείες για να μεγαλώσουν, αφού η ελληνική αγορά είναι πολύ μικρή. Μόνο αν τις στηρίξουμε μπορούν να γίνουν ανταγωνιστικές στο εξωτερικό» σημείωσε.

Σχετικά με τη συμμετοχή του οργανωμένου λιανεμπορίου στον τζίρο της μητρικής – ο οποίος εκτιμάται ότι θα κλείσει γύρω στα €36 εκατ. – ο πήχης έχει τεθεί στα επίπεδα του 7%. «Πρόκειται για έναν νέο τομέα για εμάς, μοιάζει με άλλον…πλανήτη» υπογράμμισε με έμφαση, προσθέτοντας ότι «θέλουμε να ενισχύσουμε την παρουσία μας, αφού δεν βρισκόμαστε σε όλες τις αλυσίδες. Να είμαστε μεταξύ των βασικών επιλογών για τους καταναλωτές και στο οργανωμένο λιανεμπόριο».

Επένδυση στην Coffee-Eco

Η Coffee Island ανακοίνωσε χθες την επιχειρηματική επένδυση στην καινοτόμο εταιρεία συλλογής και επεξεργασίας υπολειμμάτων καφέ espresso, Coffee-Eco. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η σύμπραξη των δύο εταιρειών θα οδηγήσει στη δημιουργία της πρώτης βιομηχανικής μονάδας στη Ν. Ευρώπη που επεξεργάζεται και επαναχρησιμοποιεί υπολείμματα καφέ espresso, για την παρασκευή νέων προϊόντων.

Στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της, η Coffe-Eco προβλέπεται ότι θα ολοκληρώσει την επεξεργασία 50 τόνων υπολειμμάτων καφέ από τα καφεκοπτεία Coffee Island, τα οποία προορίζονται για την παραγωγή πρώτων υλών για καλλυντικά, βιοπλαστικά, βιοκαύσιμα και εδαφοβελτιωτικά υλικά. Είναι σημαντικό να σημειωθεί πως 50 τόνοι υπολειμμάτων καφέ αντιστοιχούν σε 9 τόνους ισοδύναμου εκπεμπόμενου διοξειδίου του άνθρακα (CO2).

Η συνεργασία των δύο εταιριών θα εφαρμόσει το μοντέλο κυκλικής οικονομίας στην πράξη. Μέχρι σήμερα η οικονομική αξία του καρπού καφέ μεταφραζόταν σε ροφήματα, με συγκεκριμένη αλυσίδα παραγωγής αξίας. Μέσω της νέας επιχειρηματικής συνεργασίας επεκτείνεται η αλυσίδα παραγωγής αξίας του καφέ, δημιουργώντας νέα προϊόντα, τα οποία προσδίδουν αξία στον καταναλωτή και πολλαπλασιάζουν τα οικονομικά οφέλη του καρπού.

Νέα μονάδα

Οι δύο εταιρείες έχουν ήδη προγραμματίσει την έναρξη λειτουργίας νέας βιομηχανικής μονάδας επεξεργασίας και χρησιμοποίησης υπολειμμάτων καφέ στη ΒΙ.ΠΕ Πατρών, τη στελέχωση της υπάρχουσας ομάδας της Coffe-Eco με νέους επιστήμονες, την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων από την επεξεργασία υπολειμμάτων καφέ που αφορούν στις βιομηχανίες Ενέργειας (βιολογικό κάρβουνο), Επίπλου (εναλλακτικό υλικό), Γεωργίας (βιολογικό λίπασμα) και την επέκταση του δικτύου πωλήσεων των νέων προϊόντων που θα προκύψουν στην Ελλάδα και την Αμερική.

«Κρατάμε τα ελληνικά καινοτόμα μυαλά στη χώρα μας»

O Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος δήλωσε σχετικά ότι "η ιστορία, η επιτυχία και το αποτύπωμα της Coffee Island αποκτούν νόημα, μόνο όταν δημιουργούμε έργο που ωφελεί την κοινωνία και όταν χτίζουμε νέες δραστηριότητες που κρατούν τα ελληνικά καινοτόμα μυαλά στη χώρα μας. Είμαστε χαρούμενοι που επενδύουμε στην Coffe-Eco, γιατί μαζί θα κάνουμε την κυκλική οικονομία πράξη, ξεκινώντας από το ίδιο μας το προϊόν, από τα υπολείμματα καφέ των καφεκοπτείων Coffee Island. Μαζί δημιουργούμε την πρώτη βιομηχανική μονάδα επεξεργασίας και χρησιμοποίησης υπολειμμάτων καφέ στη Ν. Ευρώπη, μια μονάδα που προορίζεται για την παρασκευή νέων προϊόντων πρώτης ύλης στους κλάδους των δερμοκαλλυντικών, της ενέργειας, των επίπλων και τη γεωργίας".

Από την πλευρά του, ο Αλέξης Πάντζιαρος, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Coffe-Eco, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι "η σύμπραξη με την Coffee Island θα μας δώσει τη δυνατότητα να ακολουθήσουμε ένα συγκροτημένο επιχειρηματικό σχέδιο που θα μας επιτρέψει -με ικανά κεφάλαια- να αναπτύξουμε την εμπορική μας δράση στην Ελλάδα, στην Ευρώπη και σε άλλες διεθνείς αγορές".

Πιστοποίηση

Τέλος, η Coffee Island, ανακοίνωσε πως έλαβε την πιστοποίηση Bio Organic EUROCERT για την παραγωγή οργανικού καφέ στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις επεξεργασίας καφέ και αποθήκευσης που διατηρεί στην Πάτρα.

Η συγκεκριμένη πιστοποίηση υπηρετεί τη Στρατηγική Βιώσιμης Ανάπτυξης που έχει υιοθετήσει η εταιρεία και της επιτρέπει να δώσει έμφαση στην επιλογή και αξιοποίηση ηθικών και βιώσιμων πρώτων υλών για τη δημιουργία των τελικών προϊόντων της.

Στο συγκεκριμένο πλαίσιο περιλαμβάνονται κωδικοί, όπως ο νέος Single Estate Arabica COLOMBIA ORGANIC ο οποίος επιλέγεται σε μικρές φάρμες της Κολομβίας, που συμμετέχουν στο μακροχρόνιο πρόγραμμα συμβολαιακής γεωργίας Direct Trade της Coffee Island.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς