Εχασαν το κέφι τους για ψώνια οι Βρετανοί λόγω πληθωρισμού και περιοριστικών μέτρων

Οι Βρετανοί καταναλωτές έγιναν πιο απαισιόδοξοι τον Ιανουάριο καθώς η εξάπλωση της Όμικρον και ο υψηλός πληθωρισμός επηρέασε τις προοπτικές των νοικοκυριών για την οικονομία και τις δαπάνες, σύμφωνα με έρευνα της GfK.

Το βαρόμετρο καταναλωτικής εμπιστοσύνης της GfK μειώθηκε στις -19 μονάδες τον Ιανουάριο από τις -15 μονάδες τον Δεκέμβριο, στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Φεβρουάριο του 2021.

Οι οικονομολόγοι ανέμεναν ο δείκτης εμπιστοσύνης να υποχωρήσει ελαφρώς στις -16 μονάδες.

"Ο χρηματοοικονομικός παλμός του Ηνωμένου Βασιλείου αποδυναμώθηκε περαιτέρω τον Ιανουάριο κυρίως λόγω των ανησυχιών για τα προσωπικά οικονομικά και τη γενικότερη οικονομική κατάσταση”, τόνισε ο διευθυντής στρατηγικής πελατών της GfK, Joe Staton.

Και τα μέτρα μέτρα που αποτελούν το βαρόμετρο της καταναλωτικής εμπιστοσύνης υποχώρησαν τον Ιανουάριο, και οι μεγαλύτερες πτώσεις καταγράφηκαν στην εκτίμηση των καταναλωτών για τη γενική οικονομική κατάσταση.

"Παρά τα ορισμένα καλά νέα για τη χαλάρωση των περιορισμών του κορονοϊού, οι καταναλωτές προετοιμάζονται ξεκάθαρα για τον αυξανόμενο πληθωρισμό, την αύξηση των τιμών των καυσίμων και την προοπτική αυξήσεων των επιτοκίων”, τόνισε η Staton.

Ο πληθωρισμός στο Ηνωμένο Βασίλειο σημείωσε άνοδο τον Δεκέμβριο στο 5,4%, το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων τριών δεκαετιών.

Η Τράπεζα της Αγγλίας αύξησε τον Δεκέμβριο τα επιτόκια στο 0,25% από το 0,1%, και αναμένεται ευρέως ότι θα αυξήσει το κόστος δανεισμού ξανά τον Φεβρουάριο

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς