Shein - Temu: Αγρια κόντρα δισεκατομμυρίων για... φορέματα των 10 δολαρίων

Αγρια κόντρα έχει ξεσπάσει μεταξύ του κινεζικού διαδικτυακού λιανοπωλητή Shein και της νεόφερτης Τemu, σε μια εποχή που η βιομηχανία γρήγορης και φθηνής μόδας βλέπει τα έσοδά της πολλές φορές να ξεπερνούν αυτά γνωστών αλυσίδων ρούχων. Η μάχη των δύο εταιρειών δεν εκτυλίσσεται μόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και σε δικαστήριο των ΗΠΑ

Στο ομοσπονδιακό δικαστήριο των ΗΠΑ, η Shein κατηγορεί την Temu - που έχει έδρα την Βοστώνη, αλλά ανήκει στην κινεζική PDD Holdings - ότι ανέθεσε σε influencers των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να προβούν σε «ψευδείς και παραπλανητικές δηλώσεις» κατά της πρώτης, με στόχο την προώθηση της εφαρμογής Temu.com.

Η Shein επιδιώκει να εμποδίσει την Temu να χρησιμοποιεί το όνομα της πρώτης στο πλαίσιο ενός επιθετικού μάρκετινγκ και παράλληλα ζητά αποζημίωση από τις πωλήσεις που προήλθαν μέσω παραπλανητικών κινήσεων ή παραβάσεων. Η Temu έχει ζητήσει από το δικαστήριο απόρριψη της αγωγής.

«Νομίζω ότι καθώς η Temu "μεγαλώνει" θα υπάρξουν περισσότερες αγωγές. Συμπεριλαμβανομένης της πνευματικής ιδιοκτησίας. Είμαι σίγουρος ότι θα υπάρξουν και καταστάσεις που σχετίζονται με τα δεδομένα», δήλωσε ο αναλυτής τεχνολογίας των ΗΠΑ και της Κίνας Rui Ma.

Η Shein παράγει ρούχα στην Κίνα και τα πουλάει διαδικτυακά στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρώπη και την Ασία, προσφέροντας είδη όπως φορέματα των 10 δολαρίων και μπλούζες των 5 δολαρίων. 

Είσοδος στο χρηματιστήριο

Η Shein πρόκειται να συγκεντρώσει περίπου 2 δισ. δολάρια σε νέο γύρο χρηματοδότησης αυτόν τον μήνα και στοχεύει να εισαχθεί στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, δήλωσαν στο Reuters τρία άτομα που έχουν γνώση των σχεδίων της εταιρείας. Η Shein δήλωσε ότι επί του παρόντος δεν έχει σχέδια για δημόσια εγγραφή και αρνήθηκε να σχολιάσει περαιτέρω.

«Παραπλανητικοί» λογαριασμοί

Στην αγωγή της κατά της Temu, που κατατέθηκε τον Δεκέμβριο στο Περιφερειακό Δικαστήριο της Βόρειας Περιφέρειας του Ιλινόις των ΗΠΑ, η Shein ισχυρίζεται ότι η Temu προέτρεψε influencers των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να προβούν σε υποτιμητικά σχόλια για τη λιανική εταιρεία γρήγορης μόδας και εξαπάτησε τους πελάτες προκειμένου να κατεβάσουν την εφαρμογή Temu χρησιμοποιώντας «ψεύτικους» λογαριασμούς.

Οι influencers στο TikTok αναφέρουν συχνά σε αναρτήσεις τους τη Shein και τη συγκρίνουν με την Temu.

«Δεν είμαι πια με τη Shein», δήλωνε ένας influencer σε ανάρτησή του τον Φεβρουάριο στο TikTok. «Είμαι με την Temu, που έχει τα ίδια και περισσότερα με λιγότερα χρήματα». ισχυριζόταν.

Οι διαγραμμένες πλέον σελίδες @SHEIN_DC, @SHEIN_USA_ και @SHEIN_NYC δημιουργήθηκαν τον Σεπτέμβριο και εμφάνιζαν το λογότυπο και υλικό μάρκετινγκ της Shein, σύμφωνα με screenshots που επισύναψε η Shein στην αγωγή της. 

«Η Temu προσπάθησε να χρησιμοποιήσει το εμπορικό σήμα της Shein και να εξαπατήσει τους καταναλωτές ώστε να πιστέψουν ότι η Temu συνδέεται με τη Shein», αναφέρεται στην αγωγή.

Η Shein υποστηρίζει ότι οι σύνδεσμοι στις συγκεκριμένες σελίδες οδηγούσαν τους αγοραστές στο να κατεβάσουν την εφαρμογή της Temu, με την εντύπωση ότι οι δύο εταιρείες σχετίζονται. 

Εκπρόσωπος της Temu.com δήλωσε ότι η εταιρεία «απορρίπτει σθεναρά και κατηγορηματικά όλους τους ισχυρισμούς και υπερασπίζεται σθεναρά τα δικαιώματά της».

Η Shein έχει αντιμετωπίσει αγωγές για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων. Μηνύθηκε από δεκάδες εμπόρους λιανικής πώλησης, όπως Nike, UGG της Deckers, Oakley του ομίλου Luxottica και Dolls Kill, που έκαναν λόγο για κλεμμένα σχέδια.

Η PDD Holdings, στην οποία ανήκει η δημοφιλής κινεζική εφαρμογή Pinduoduo, εγκαινίασε τον Σεπτέμβριο την Temu ως μια νέα εφαρμογή για τους αγοραστές στις ΗΠΑ για να αγοράζουν παπούτσια, κοσμήματα, αξεσουάρ ομορφιάς και είδη σπιτιού απευθείας από Κινέζους εμπόρους.

«Μεγαλώνει» η Temu

Η ακαθάριστη αξία των εμπορευμάτων της Temu - οι συνολικές πωλήσεις πριν από τα έξοδα - αυξήθηκε από 3 εκατομμύρια δολάρια τον Σεπτέμβριο σε 192 εκατομμύρια δολάρια τον Ιανουάριο, σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων YipitData. Η εταιρεία σχεδιάζει να επεκταθεί στον Καναδά, την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία φέτος.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Temu πληρώνει τους influencers σε TikTok, Instagram και YouTube από 100 έως 1.000 δολάρια την ώρα για αναρτήσεις με περιεχόμενο που συνδέεται με την εταιρεία.

Με πληροφορίες από Reuters

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς