ΙΟΒΕ: Πτώση στην καταναλωτική εμπιστοσύνη τον Νοέμβριο

Σημαντική υποχώρηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης καταγράφει το Δελτίο Εξελίξεων στη Βιομηχανία του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) για το Νοέμβριο, ενώ για το ίδιο διάστημα παρατηρείται μικρή επιδείνωση του οικονομικού κλίματος και επιδείνωση των επιχειρηματικών προσδοκιών.

Πιο αναλυτικά, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης καταγράφει εξασθένιση το Νοέμβριο και διαμορφώνεται στις –48,3 (από –45,5) μονάδες, κινούμενος πολύ χαμηλότερα σε σχέση με τα περυσινά επίπεδα (-6,8 μονάδες). Τα νέα περιοριστικά μέτρα και το δεύτερο lockdown ενίσχυσαν  την αβεβαιότητα και την ανησυχία των νοικοκυριών.

Ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος υποχώρησε το Νοέμβριο και διαμορφώθηκε στις 91,0 μονάδες, έναντι 92,3 μονάδων τον προηγούμενο μήνα. To δεύτερο κύμα της υγειονομικής κρίσης φαίνεται να επηρεάζει ήπια προς το παρόν τις προσδοκίες, διαπιστώνει το ΙΟΒΕ.

Σε ότι αφορά τον Δείκτης Επιχειρηματικών Προσδοκιών στη Βιομηχανία υποχώρησε το Νοέμβριο, στις 89,2 (από 95,4 μονάδες) τον Οκτώβριο, επίπεδο πολύ μικρότερο από το αντίστοιχο περυσινό (102,9 μον.), αποτυπώνοντας κυρίως την ανησυχία σχετικά με την εξέλιξη της υγειονομικής κρίσης.

Παράλληλα, σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία περιλαμβάνει το ΙΟΒΕ στην έκθεση, η ελληνική οικονομία εμφάνισε ισχυρή ύφεση και το γ’ τρίμηνο, στο 11,7%, από 14,2% στο β’ τρίμηνο (y-o-y). Η ύφεση ήταν σημαντικά υψηλότερη του μέσου όρου της ΕΕ (- 4,3%). Στο εννεάμηνο του 2020 καταγράφηκε ύφεση 8,5%, έναντι 7% στην ΕΕ.

Επιπλέον καταγράφεται συρρίκνωση της ανεργίας για τρίτο συνεχόμενο μήνα, λόγω αποκλειστικά της μείωσης του εργατικού δυναμικού

Τέλος, στο τρίτο τρίμηνο σημειώθηκε ισχυρή πτώση εξαγωγών (-45%), λόγω μείωσης εξαγωγών υπηρεσιών (-80,0%), ενώ οι εξαγωγές αγαθών εμφάνισαν μικρή αύξηση (+3,5%).

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς