Black Friday: Πέντε συμβουλές της ΕΕΚΕ προς τους καταναλωτές - Τι προσέχουμε στις αγορές

Οδηγίες προς τους καταναλωτές προκειμένου μην πέσουν θύματα «μαϊμού» προσφορών αλλά και ψυχολογικής πίεσης για να προβούν σε αγορές, έδωσε η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος (ΕΕΚΕ).

Ειδικότερα, η ΕΕΚΕ προτρέπει τους καταναλωτές:

  • Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
  • Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
  • Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
  • Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
  • Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.

Οι καταναλωτές θα πρέπει επίσης να γνωρίζουν ότι η καταναλωτική φρενίτιδα που προκαλούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου (Βlack Friday, άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές, λευκές νύκτες κτλ) με τεχνικές marketing, έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης, με αποτέλεσμα πολλοί να νομίζουν ότι «πρέπει» να εκμεταλλευτούν τις προσφορές, σπεύδοντας στα καταστήματα.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς