Νέα

ΑΓΟΡΕΣ

Ναυτιλία: Μεγάλη αύξηση στα ναύλα για τη μεταφορά πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή

Τα ναύλα για τη μεταφορά πετρελαϊκών προϊόντων από τη Μέση Ανατολή αυξήθηκαν κατακόρυφα τις τελευταίες ημέρες, καθώς οι πυραυλικές επιθέσεις μεταξύ Ισραήλ και Ιράν καθιστούν πιο επικίνδυνη τη μεταφορά καυσίμων μέσω των Στενών του Ορμούζ.

Το κόστος μεταφοράς καυσίμων από τη Μέση Ανατολή στην Ανατολική Ασία αυξήθηκε σχεδόν 20% στις τρεις ημέρες μέχρι τη Δευτέρα, σύμφωνα με στοιχεία του Baltic Exchange, ενώ τα ναύλα  προς την Ανατολική Αφρική αυξήθηκαν περισσότερο από 40%. 

Οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές τάνκερ ανέστειλαν την προσφορά πλοίων για τη Μέση Ανατολή, καθώς οι εχθροπραξίες μεταξύ Ισραήλ και Ιράν δεν δείχνουν σημάδια ύφεσης.

Αν και δεν έχουν σημειωθεί σημαντικές επιθέσεις κατά πλοίων στον Περσικό Κόλπο, η αγορά κάθεται σε «αναμμένα κάρβουνα». Μεγάλες εξαγωγικές χώρες της περιοχής, όπως η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, χρησιμοποιούν τη διαδρομή αυτή για τη μεταφορά πετρελαίου στις διεθνείς αγορές.

Οι τιμές αναφοράς για ένα μεσαίου μεγέθους πλοίο που μεταφέρει προϊόντα διύλισης πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή προς την Ιαπωνία, γνωστό ως TC1, αυξήθηκαν σε 136 μονάδες Worldscale τη Δευτέρα από 114 την Πέμπτη. 

Το κόστος για μικρότερα πλοία που εκτελούν την ίδια διαδρομή, ή TC5, αυξήθηκε σε 167 μονάδες, από 139 δύο ημέρες νωρίτερα.

Το αντίστοιχο επίπεδο για μεσαίου μεγέθους δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν καύσιμα από τον Περσικό Κόλπο στην Ανατολική Αφρική, ή TC17, ανέρχονταν τη Δευτέρα στα 287 Worldscale points, έναντι 202 πριν από δύο ημέρες. 

Στάση αναμονής της αγοράς

Σύμφωνα με ναυλομεσίτες και πλοιοκτήτες, οι ενδείξεις είναι ότι οι τιμές συνέχισαν να αυξάνονται σήμερα. Ωστόσο, οι περαιτέρω αυξήσεις των ναύλων αναμένεται να είναι περιορισμένες, καθώς οι traders, οι ναυλομεσίτες και οι ναυλωτές υιοθέτησαν μια στάση αναμονής. 

Ο Emril Jamil, ανώτερος αναλυτής για το αργό πετρέλαιο και το μαζούτ στην LSEG Oil Research, δήλωσε ότι τα ναύλα θα εξαρτηθούν από την περαιτέρω κλιμάκωση και τις πιθανές ενέργειες του Ιράν στα Στενά του Ορμούζ. Περίπου 18 έως 19 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου και πετρελαϊκών προϊόντων διακινούνται καθημερινά μέσω της θαλάσσιας οδού, η οποία συνδέει τον Περσικό Κόλπο με τον Κόλπο του Ομάν.

«Τα ασφάλιστρα κινδύνου πολέμου αναμένεται να παραμείνουν υψηλά στο εγγύς μέλλον, δεδομένης της συνεχιζόμενης έντασης μεταξύ των δύο χωρών. Αυτό θα αυξηθεί εκθετικά εάν επιτεθούν σε άλλες υποδομές πετρελαίου και φυσικού αερίου στη Μέση Ανατολή», δήλωσε ο Jamil.

Πρόσθεσε ότι τα ασφάλιστρα φορτίου θα μπορούσαν να κυμανθούν από 3 έως 8 δολάρια επιπλέον ανά βαρέλι, εάν υπάρξουν περαιτέρω επιθέσεις.

Με πληροφορίες από Bloomberg και Reuters

 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΓΟΡΕΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΓΟΡΕΣ