Νέα
  • ΓΔ: 1364.81 -1.90%
  • Τζίρος: 95,59 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΑΓΟΡΕΣ

Καγκελάριος: Οι «ευκαιρίες» μετά την πτώση και το comeback της Aegean

Πηγή: Intime
Πηγή: Intime

Διπλό χτύπημα χθες στα χρηματιστήρια. Το πρωί από τις ανησυχίες για το κινεζικό κολοσσό Evergrande και το απόγευμα από τις ανησυχίες για την πορεία του αμερικανικού ΑΕΠ και τις αποφάσεις της FED.

Οπως όμως μας είπαν κάποιοι πιο ψύχραιμοι και έμπειροι, για τη μεν Evergrande είναι too big to fail (πολύ μεγάλη για να αποτύχει -πτωχεύσει) και θα βρεθεί λύση εξυπηρέτησης, ενώ σε ό,τι αφορά το αμερικανικό ΑΕΠ και τις αποφάσεις της FED για σύσφιξη παροχών, οι λόγοι είναι αντιστρόφως ανάλογοι. Εάν το αμερικανικό ΑΕΠ είναι αρκετά χαμηλό, η FED θα ανοίξει το «πουγκί» ξανά. Εάν το αμερικανικό ΑΕΠ δεν είναι τόσο χαμηλό, η FED θα σφίξει το «ζωνάρι» αλλά οι επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να παράγουν κέρδη και οι αγορές θα επιστρέψουν σε ανοδική πορεία.

Σε κάθε περίπτωση, 2% υποχώρηση δεν μπορεί να θεωρηθεί βίαια διόρθωση εκεί που βρίσκονται οι αμερικανικοί δείκτες. Δηλαδή το να υποχωρήσει ο Dow Jones από τη «στρατόσφαιρα» των 35.500 μονάδων προς τις 33.000 μονάδες, για παράδειγμα, μόνο καλό θα κάνει γιατί θα τις εξορθολογίσει και θα επιτρέψει να εισρεύσει νέο χρήμα. Παρηγοριές...

Morgan Stanley – Τα σενάρια της «φωτιάς και του πάγου»

Σε χθεσινό report στο Bloomberg, ο στρατηγικός αναλυτής της Morgan Stanley Μάικλ Γουίλσον αναφέρει ως πολύ πιθανό ενδεχόμενο μια υποχώρηση της τάξης του 20% στις αμερικανικές μετοχές. Αναφέρει μάλιστα δύο σενάρια: «Της φωτιάς και του πάγου». Το σενάριο της «φωτιάς», που είναι και το αισιόδοξο, τονίζει ότι εάν η FED συνεχίσει τη στήριξη της οικονομίας, η διόρθωση θα είναι μέχρι 10%. Στο απαισιόδοξο σενάριο (του «πάγου»), η αμερικανική οικονομία κινείται χαμηλότερα απ' ό,τι ανέμεναν οι επενδυτές και οι αναλυτές και τα εταιρικά κέρδη συρρικνώνονται. Εκεί η διόρθωση θα είναι μέχρι 20% στις αμερικανικές μετοχές.

Γενικός Δείκτης

Προσπάθεια ανάκαμψης προς το τέλος της συνεδρίασης έκανε χθες ο Γενικός Δείκτης, όπως είχαμε προαναφέρει και στο ενδιάμεσο σχόλιο της ημέρας. Έκλεισε πάνω από τις 890 μονάδες, αφήνοντας κάποιες ελπίδες ότι μέχρι την Τετάρτη θα υπάρξει εκτόνωση των χρηματιστηριακών πιέσεων στο εξωτερικό και έτσι θα επανέλθει η ισορροπία. Πάντως εάν συνεχιστούν οι πτωτικές τάσεις, η επόμενη στήριξη θα είναι οι 860 μονάδες και μετά ίσως κατέβουμε κοντά στις 800-820 μονάδες. Ας ελπίσουμε ότι και οι 890 μονάδες θα αντέξουν ή και οι 860 μονάδες.

Ελληνικές τράπεζες

Σε άσχημη ημέρα βγήκε η αναβάθμιση των τεσσάρων συστημικών ελληνικών τραπεζών. Με τους πωλητές να κυριαρχούν και τους επενδυτές να μην αγοράζουν. Υπό καλές συνθήκες, μας έλεγε χρηματιστής, η χθεσινή αναβάθμιση ίσως έδινε άνοδο πάνω από 5% στις μετοχές σε μία συνεδρίαση. Χθες όμως κανείς δεν ήθελε να ακούσει. Ίσως γιατί τα κέρδη κατά το διάστημα του Σεπτεμβρίου ήταν ικανοποιητικά. Πάντως η ουσία της αξιολόγησης είναι ότι οι ελληνικές τράπεζες βγαίνουν από το τούνελ σιγά σιγά. Και ανεξάρτητα από τη χρηματιστηριακή κατάσταση, σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα (άνω της 2ετίας) εκτιμάται ότι θα δώσουν αρκετά κέρδη στους μετόχους τους.

Χρηματιστηριακά παράγωγα

Aυξημένες συναλλαγές είχαμε χθες στα χρηματιστηριακά παράγωγα. Ίσως γιατί είχαν λήξει την Παρασκευή τα τριπλά συμβόλαια και είχαμε ανανεώσεις, ίσως γιατί κάποιοι θέλουν να κερδοσκοπήσουν με την πτώση (speculators), ίσως γιατί κάποιοι θέλουν να «οχυρώσουν» τις μετοχές τους (hedging) έναντι μελλοντικής πτώσης.

ΕΤΕ

Πρώτη στην άνοδο η μετοχή, πρώτη και στην πτώση. Αρκετές οι πιέσεις στη μετοχή που έκλεισε με -5,68%. Και πού να μην υπήρχε η θετική αξιολόγηση της Moody's δηλαδή... Πάντως το πλάνο εξυγίανσης πάει καλά, η τράπεζα βλέπει υψηλή οργανική κερδοφορία το 2022 και το 2023 και διανομή μερισμάτων.

Eurobank

Γιατί γκρινιάζετε κάποιοι της χρηματιστηριακής αγοράς; Πριν από 20 ημέρες περίπου ήταν στα 0,78 ευρώ και είχε φτάσει και χαμηλότερα στα 0,75 ευρώ. Από τη στιγμή που πάει καλά η τράπεζα, οι αποτιμήσεις θα ξαναβρεθούν στα 0,85 ευρώ. Όσοι πιστοί προσέλθετε...

Μυτιληναίος

Και για τη μετοχή της Μυτιληναίος η διόρθωση μπορεί να εκληφθεί ως ευκαιρία αγοράς. Όσοι έχασαν το προηγούμενο τρένο, θα πάρουν το επόμενο. Η εταιρεία έχει προϋπολογίσει διπλασιασμό κερδών μέσα στην επόμενη διετία, θα δώσει και αυξημένο μέρισμα για τη χρήση 2021.

Jumbo

Και ανεβαίνει και δεν διορθώνει παρά ελάχιστα. Πολύ καλά λειτούργησε το market making για τη μετοχή κατά τη χθεσινή συνεδρίαση. Από τις 4:30 μ.μ. και μετά εκτοξεύθηκε η μετοχή και έκλεισε με ελάχιστες απώλειες (-0,68%).

Flexopack

Δεν ικανοποίησε πολλούς επενδυτές η πτώση των αποτελεσμάτων της ΦΛΕΞΟ. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε επίπεδο Ομίλου σε 8,465 εκατ. ευρώ, έναντι 11,405 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 25,78% και σε εταιρικό επίπεδο σε 7,725 εκατ. ευρώ, έναντι 9,471 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση κατά 18,44%. Τα κέρδη μετά φόρων (EAT) ανήλθαν για τον Όμιλο σε 4,322 εκατ. ευρώ, έναντι 5,672 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 23,80% και για την Εταιρεία σε 4,236 εκατ. ευρώ, έναντι 5,179 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 18,21%. Παλιά ήταν από τις αγαπημένες μετοχές μεσαίας κεφαλαιοποίησης των Ελλήνων θεσμικών. Τα χρόνια πέρασαν, τα προβλήματα αυξήθηκαν και οι άνθρωποι έφυγαν.

Aegean: Δυνατή επιστροφή το καλοκαίρι 2021

Συγκρατημένα αισιόδοξος εμφανίστηκε ο κ. Βασιλάκης της Aegean στην παρουσίαση του ομίλου προς τους αναλυτές. Το καλοκαίρι του 2021 (γ' τρίμηνο) ήταν καλό, αλλά τα «απόνερα» της πανδημίας θα φτάσουν μέχρι το 2023, ανέφερε. Ειδικά για το καλοκαίρι του 2021, ο αριθμός πτήσεων στην Ελλάδα αποκαταστάθηκε σε ποσοστό 95% συγκριτικά με το 2019, καθώς καταγράφηκε μεγάλη ζήτηση για τη χώρα μας ως τουριστικό προορισμό και οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες επανέφεραν έναν σημαντικό αριθμό πτήσεων.

Σχετικά μεν με την παλιά, ξεχασμένη όχι, παραγγελία των 46 αεροσκαφών της οικογένειας Airbus 320/321 neo, ο Ευτ. Βασιλάκης τόνισε ότι αποφασίστηκε να επιταχυνθεί το πρόγραμμα παραλαβής των νέων αεροσκαφών της, με τις τελευταίες παραδόσεις, ωστόσο, να γίνονται σταδιακά μέχρι το 2026. Το 2022 η εταιρεία θα παραλάβει 12 αεροσκάφη, ενώ το 2023 θα παραλάβει 10 ακόμη, επιτυγχάνοντας τον στόχο για παραλαβή 30 αεροσκαφών μέχρι το 2023.

  • Aποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν ως επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή για οιανδήποτε απόφαση ή ενέργεια, πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών, όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει. Αντίθετα, εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια των χρηστών - επισκεπτών της ιστοσελίδας να αξιολογήσουν τις πληροφορίες αυτές και να ενεργήσουν στη συνέχεια βασιζόμενοι στην ιδιωτική τους βούληση, αποκλειομένης οποιασδήποτε ευθύνης της ιστοσελίδας.
Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΓΟΡΕΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΓΟΡΕΣ