Οι λιανικές πωλήσεις, της Volvo Cars το δεύτερο τρίμηνο του 2025, μειώθηκαν κατά 12% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε 181.600 αυτοκίνητα.
Για το πρώτο εξάμηνο, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 9% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2024.
«Η αγορά συνέχισε να παρουσιάζει προκλήσεις και στο δεύτερο τρίμηνο», δήλωσε ο Håkan Samuelsson, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Volvo Cars. «Η ζήτηση παραμένει υπό πίεση από το μακροοικονομικό περιβάλλον, τις αβεβαιότητες που σχετίζονται με τους δασμούς και τον σκληρότερο ανταγωνισμό. Ωστόσο, οι ενέργειες ανάκαμψης που κάναμε αρχίζουν να δείχνουν αποτελέσματα. Σε μια αγορά του δεύτερου τριμήνου με αντιξοότητες, όπου σημειώσαμε σαφή βελτίωση της ελεύθερης ταμειακής ροής σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο και το περιθώριο EBIT μας, εξαιρουμένων των στοιχείων που επηρεάζουν τη συγκρισιμότητα, ήταν ελαφρώς υψηλότερο».
Νωρίτερα φέτος, η εταιρεία ξεκίνησε ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης κόστους και μετρητών ύψους 18 δισεκατομμυρίων SEK. Αυτό αρχίζει να έχει αντίκτυπο, με τα πλήρη αποτελέσματά του να έρχονται το 2026. Το σχέδιο υποστηρίζει τη στρατηγική κατεύθυνση της εταιρείας, η οποία βασίζεται σε τρεις πυλώνες: κερδοφορία, ηλεκτροκίνηση και περιφερειοποίηση, ανακοίνωσε η εταιρεία.
Εξετάζοντας πρώτα την κερδοφορία, το σχέδιο αναδιάρθρωσης βρίσκεται σε καλό δρόμο. Η μείωση 3.000 θέσεων εργασίας παγκοσμίως τίθεται σε εφαρμογή και περίπου 1.100 άτομα έχουν ήδη αποχωρήσει από τη Volvo Cars. Μαζί με τις περικοπές δαπανών, αυτό θα μειώσει τη βάση του έμμεσου κόστους και θα δημιουργήσει έναν πιο λιτό και αποτελεσματικό οργανισμό, αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση.
Όσον αφορά τις άμεσες μειώσεις κόστους, η εταιρεία έχει αρχίσει να εκτελεί διάφορες δράσεις για τη μείωση του κόστους υλικών. Ένα στοιχείο είναι η αξιοποίηση περισσότερων συνεργειών εντός του ομίλου Geely, μέσω της συνεργασίας στις προμήθειες. Ένας άλλος τομέας συνέργειας είναι η κοινή ανάπτυξη νέων μοντέλων αυτοκινήτων, ειδικά για την αγορά της Κίνας. Η Volvo Cars έχει επίσης εφαρμόσει αποτελεσματικά μέτρα σε μετρητά, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης του κεφαλαίου κίνησης και του μειωμένου ρυθμού επενδύσεων.
Ο όγκος επενδύσεων της εταιρείας θα μειωθεί, όπως είχε προγραμματιστεί, καθώς η Volvo Cars έχει πραγματοποιήσει σχεδόν όλες τις σημαντικές επενδύσεις που σχετίζονται με τη νέα αρχιτεκτονική προϊόντων της. Αυτό θα επιφέρει σημαντικές μελλοντικές μειώσεις κόστους και βελτιώσεις στην απόδοση χάρη στην τεχνολογία mega-casting, cell-to-body battery και στους πιο αποδοτικούς, εσωτερικά ανεπτυγμένους ηλεκτρικούς κινητήρες.
Το πρώτο αυτοκίνητο με αυτή τη νέα αρχιτεκτονική είναι το ολοκαίνουργιο, ηλεκτρικό Volvo EX60, ένα αυτοκίνητο για το σημαντικό τμήμα με τις καλύτερες πωλήσεις της εταιρείας. Θα προσφέρει βελτιωμένες επιδόσεις και χαμηλότερο κόστος προϊόντος που είναι απαραίτητα για τον συνεχή μετασχηματισμό της Volvo Cars προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση.
Οι περισσότεροι αναλυτές αναμένουν ότι η ζήτηση για πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα συνεχίσει να αυξάνεται και θα ξεπεράσει τα παραδοσιακά αυτοκίνητα με κινητήρα καύσης έως το 2030. Κατά συνέπεια, οι περισσότερες από τις αναπτυξιακές προσπάθειες της εταιρείας παραμένουν σταθερά επικεντρωμένες στην ηλεκτροκίνηση.
Εν τω μεταξύ, η Volvo Cars θα ανανεώσει επίσης τα plug-in υβριδικά (PHEV) αυτοκίνητά της για να προσφέρει μια ελκυστική λύση γέφυρας για τους οδηγούς και τις περιοχές, όπου η υποδομή φόρτισης εξακολουθεί να είναι αδύναμη. Η εταιρεία σύντομα θα λανσάρει το πρώτο της PHEV εκτεταμένης αυτονομίας, το ολοκαίνουργιο XC70, και θα ξεκινήσει την παραγωγή κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου. Αποτελεί απάντηση στην αυξανόμενη ζήτηση για τέτοιους κινητήρες και θα προσφέρεται πρώτα στην Κίνα, όπου η Volvo Cars βλέπει μεγάλες ευκαιρίες για αυτό το αυτοκίνητο.
Για να αυξηθεί η αξιοποίηση του εργοστασίου της στο Τσάρλεστον και να μειωθούν οι επιπτώσεις των δασμών εισαγωγής, η Volvo Cars θα εισαγάγει την τοπική συναρμολόγηση του best-seller SUV XC60 στις ΗΠΑ. Στην Ευρώπη, η εταιρεία ανακοίνωσε πρόσφατα σχέδια για την κατασκευή του νέου Polestar 7 στο νέο εργοστάσιο του Κόσιτσε που βρίσκεται υπό κατασκευή στη Σλοβακία. Θα είναι το δεύτερο αυτοκίνητο που θα κατασκευαστεί στο Κόσιτσε, μετά από ένα μοντέλο Volvo επόμενης γενιάς που δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί.
Με πληροφορίες απο ΑΠΕ - ΜΠΕ