Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα βρίσκεται ακόμη στην αρχή της διαδρομής της, με το μερίδιό της να φτάνει μόλις στο 6% των συνολικών ταξινομήσεων, σε αντίθεση με την Ευρώπη, όπου ο μέσος όρος φτάνει το 16%. Παρά τη μικρή διείσδυση, η ελληνική αγορά ετοιμάζεται για σημαντικές αλλαγές, καθώς οι εγχώριοι διανομείς οχημάτων στρατηγικά προετοιμάζονται για την επόμενη μέρα.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Μοτοδυναμική παρουσίασε χθες επίσημα στη χώρα μας τη NIO, μια κινεζική μάρκα premium ηλεκτρικών αυτοκινήτων με παγκόσμια παρουσία. Η εταιρεία, που ιδρύθηκε το 2014, έχει παραδώσει έως τον Οκτώβριο του 2025 περισσότερα από 913.000 οχήματα παγκοσμίως και δραστηριοποιείται ήδη σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία, η Σουηδία και η Ολλανδία. Η είσοδός της στην Ελλάδα αποτελεί μέρος της στρατηγικής της για διεύρυνση στην ευρωπαϊκή αγορά.
Ένα σημαντικό πλεονέκτημα των οχημάτων της, όπως είπε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Μοτοδυναμικής, Πάρης Κυριακόπουλος, είναι η 7ετής εγγύηση και η δυνατότητα αλλαγής της μπαταρίας με οικονομικό τρόπο σε περίπου 10 χρόνια, διασφαλίζοντας μακροπρόθεσμη αξιοπιστία και οικονομία για τους ιδιοκτήτες
Ο κ. Κυριακόπουλος, τόνισε ότι η εταιρεία στοχεύει σε μακροπρόθεσμη ενδυνάμωση της θέσης της στην ηλεκτροκίνηση. «Μακροπρόθεσμα θέλουμε να κυριαρχήσουμε με τη NIO», ανέφερε, επισημαίνοντας ότι η επιλογή της συγκεκριμένης μάρκας έγινε μετά από προσεκτική ανάλυση της αγοράς και των δυνατοτήτων της.
Το 2026 το πρώτο φυσικό κατάστημα ΝΙΟ
Στην Ελλάδα, η Μοτοδυναμική θα ξεκινήσει με ένα «ευέλικτο» μοντέλο πωλήσεων, ενώ το πρώτο φυσικό κατάστημα NIO αναμένεται να ανοίξει το 2026. Το αρχικό χαρτοφυλάκιο θα περιλαμβάνει τέσσερα μοντέλα: τα NIO EL6, ET5, ET5 Touring και Firefly. Παρά τον έντονο ανταγωνισμό από περισσότερες από 20 κινεζικές μάρκες που κυκλοφορούν ήδη στη χώρα, η Μοτοδυναμική πιστεύει ότι έχει επιλέξει έναν από τους «νικητές» του κλάδου.
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι οι υποδομές φόρτισης στην Ελλάδα έχουν βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, καθιστώντας τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων πιο εύκολη και άνετη. «Παλιά χρειαζόταν αρκετός προγραμματισμός για ταξίδια, τώρα απλά πηγαίνεις», εξήγησε, σημειώνοντας ότι η πραγματική αυτονομία των οχημάτων εξαρτάται από τη συχνότητα και τον τρόπο φόρτισης, με τα περισσότερα φορτισμένα στο σπίτι να προσφέρουν το μεγαλύτερο οικονομικό όφελος.
Παρά τη φορολογία και τους δασμούς εισαγωγής που φτάνουν έως και 39%, οι κινεζικές μάρκες έχουν ξεπεράσει την κατηγορία των «εναλλακτικών» και πλέον συναγωνίζονται στα ίσα τις παραδοσιακές ευρωπαϊκές εταιρείες.