Νέα
  • ΓΔ: 858.93 -4.66%
  • Τζίρος: 117,86 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Ηλεκτροκίνηση: Ποιες χώρες της ΕΕ είναι πρωταθλήτριες - Η θέση της Ελλάδας

Πολύ πίσω από τις ευρωπαϊκές χώρες είναι η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα καθώς υπάρχουν μόλις 275 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων όταν η Ολλανδία διαθέτει ήδη 66.665 σταθμούς.

Αν και η ηλεκτροκίνηση κάνει άλματα προόδου τόσο στον τομέα της αυτονομίας και της ασφάλειας όσο και στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, το μεγαλύτερο πρόβλημα που εντοπίζεται είναι η έλλειψη σταθμών φόρτισης.

Σήμερα, από τα 224.237 σημεία φόρτισης που διατίθενται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), σχεδόν το 30% των σταθμών φόρτισης βρίσκεται στην Ολλανδία η οποία είναι πρωτοπόρος.

Συγκεκριμένα:

  1. Ολλανδία 66.665 σταθμούς (30%)
  2. Γαλλία 45.751 σταθμοί (20,4%)
  3. Γερμανία 44.538 σταθμοί (19,9%)
  4. Ιταλία 13.073 σταθμούς (5,8%)
  5. Σουηδία (10.370 σταθμούς) (5%)

Αυτές οι πρωτοπόρες χώρες στον τομέα των σημείων φόρτισης καλύπτουν το 23% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ, αλλά αντιπροσωπεύουν το 70% όλων των σημείων φόρτισης ECV στην ΕΕ. Το υπόλοιπο 30% της υποδομής είναι διάσπαρτο στο υπόλοιπο 77% της ΕΕ.

Στον αντίποδα τα Βαλκάνια

Από την άλλη πλευρά, μία τεράστια χώρα όπως η Ρουμανία, που είναι περίπου έξι φορές μεγαλύτερη από την Ολλανδία, μετρά μόνο 493 σημεία φόρτισης ή το 0,2% του συνόλου της ΕΕ.

Οι χώρες που έχουν τα λιγότερα επίσημα σημεία φόρτισης είναι:

  1. Κύπρος με 70 σημεία
  2. Μάλτα με 96
  3. Λιθουανία με 174
  4. Βουλγαρία με 194
  5. Ελλάδα με 275 σημεία

Επισημαίνεται, ότι υπάρχει σοβαρή έλλειψη σημείων ηλεκτρικής φόρτισης κατά μήκος των οδικών δικτύων στα περισσότερα κράτη-μέλη της ΕΕ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA. Τα ευρήματα δείχνουν ότι 10 χώρες δεν διαθέτουν ούτε έναν φορτιστή για κάθε 100 χιλιόμετρα βασικών δρόμων. Συγκεκριμένα, 18 κράτη-μέλη της ΕΕ διαθέτουν κάτω από 5 σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου.

Οι πέντε χώρες με τους περισσότερους φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα:

  1. Ολλανδία με 47,5 φορτιστές
  2. Λουξεμβούργο με 34,5
  3. Γερμανία με 19,4
  4. Πορτογαλία με 14,9
  5. Αυστρία με 6,1 φορτιστές στα 100 χιλιόμετρα.

Οι χώρες με τους λιγότερους φορτιστές

  1. Λιθουανία - Ελλάδα με 0,2 φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα
  2. Πολωνία με 0,4
  3. Λετονία - Ρουμανία με 0,5 φορτιστές ανά 200 χιλιόμετρα

"Οι καταναλωτές δεν θα είναι σε θέση να αλλάξουν οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων εάν δεν υπάρχουν αρκετοί σταθμοί φόρτισης και ανεφοδιασμού κατά μήκος των δρόμων", προειδοποιεί ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema, ο οποίος τονίζει ότι "θα πρέπει να σημειωθεί τεράστια πρόοδος στην ανάπτυξη υποδομών σε όλη την ΕΕ σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

Οι πρόοδοι που σημειώθηκαν σε μερικές χώρες της Δυτικής Ευρώπης είναι ενθαρρυντικές, αλλά το ίδιο θα πρέπει να κάνουν και άλλες χώρες που σήμερα βρίσκονται αρκετά πίσω".

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ AUTO

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ AUTO