Νέα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αθηναϊκή Ζυθοποιία (Heineken): Πως θα «σώσει την παρτίδα» για το 2025 ο νέος Αργεντίνος CEO

O νέος CEO της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας κ. Σεμπάστιαν Σάντσεζ

Δεν ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο το 2025 για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, όπως παραδέχθηκε με ειλικρίνεια ο νέος Αρεγεντίνος διευθύνων σύμβουλος της ελληνική θυγατρικής του ομίλου Heineken, κ. Σεμπάστιαν Σάντσεζ, στην πρώτη του δημόσια εμφάνιση ενώπιον δημοσιογράφων. Παρότι το 2024 έκλεισε με θετικά αποτελέσματα, η φετινή χρονιά μπήκε «παγωμένα» — κυριολεκτικά και μεταφορικά — με τον ίδιο να αποδίδει τις μειωμένες πωλήσεις μπύρας (-5%) στις χαμηλές θερμοκρασίες. Ωστόσο, ξεκαθάρισε πως δεν θα υπάρξουν ανατιμήσεις, ενώ επιβεβαίωσε τη συνέχιση του επενδυτικού πλάνου ύψους 65 εκατ. ευρώ για την τριετία 2024–2026.

Ο κ. Σάντσεζ, στην τοποθέτησή του κατά την παρουσίαση της Μελέτης Κοινωνικού και Οικονομικού Αντικτύπου της εταιρείας, επεσήμανε ότι το «Η φετινή χρονιά μπορεί να εξελιχθεί σε ευκαιρία, εφόσον κατανοήσουμε τι θέλουν οι καταναλωτές. Το ζητούμενο είναι να εναρμονιστούμε με τις ανάγκες της αγοράς».

Παράλληλα, εξέφρασε συγκρατημένη αισιοδοξία για το δεύτερο εξάμηνο του 2025, υπενθυμίζοντας ότι το 65–70% της ετήσιας κατανάλωσης μπύρας καταγράφεται από Ιούνιο έως Σεπτέμβριο. Παρά την έλλειψη πλήρων δεδομένων από τον χώρο της εστίασης και των ξενοδοχείων, θεωρεί ότι η μπύρα παραμένει προϊόν ανθεκτικό ακόμη και σε περιόδους κρίσεων. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα που ανέφερε από την εμπειρία του στην Αργεντινή το 2000, όταν εν μέσω οικονομικής κατάρρευσης, η κατανάλωση μπύρας αυξήθηκε κατά 10%.

Η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη σε ένα πλάνο επενδύσεων, συνολικού ύψους 65 εκατ. ευρώ έως το 2026. Οι πόροι αυτοί κατευθύνονται σε τρεις στρατηγικούς άξονες: την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας των brands, τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό των μονάδων σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη, καθώς και τις περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες, οι οποίες απορροφούν περίπου το 50% των κονδυλίων.

Στο μέτωπο της τιμολογιακής πολιτικής, ο επικεφαλής της εταιρείας ξεκαθάρισε ότι δεν προβλέπονται νέες ανατιμήσεις, παρά τις αυξήσεις έως 3% που εφαρμόστηκαν στις αρχές του έτους σε επιλεγμένες γυάλινες συσκευασίες, χωρίς καμία μεταβολή στα αλουμινένια κουτιά.

Διατηρείται η συνεργασία με Bacardi 

Η συνεργασία με τον όμιλο Bacardi για τη διανομή premium ποτών στην Ελλάδα συνεχίζεται, ενισχύοντας περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας. Τα προϊόντα της Bacardi είχαν ισχυρή συμβολή στην αύξηση των πωλήσεων το 2023, που διαμορφώθηκαν στα 455 εκατ. ευρώ (+9,27%).

Αν και ο CEO δεν αποκάλυψε συγκεκριμένα στοιχεία για την πορεία του 2024, προ της ετήσιας γενικής συνέλευσης τον Ιούλιο, επιβεβαίωσε πως η ελληνική θυγατρική της Heineken ξεχώρισε στις ευρωπαϊκές επιδόσεις του ομίλου.

Ανάπτυξη με θετικό αποτύπωμα

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία παρήγαγε προστιθέμενη αξία 763 εκατ. ευρώ το 2024 – αυξημένη κατά 85% από το 2021 – συμμετέχοντας κατά 0,32% στο ΑΕΠ της χώρας. Η συνολική συμβολή της στην οικονομία είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή: για κάθε 1 ευρώ άμεσης συνεισφοράς, δημιουργούνται επιπλέον 4,9 ευρώ μέσω των συνεργασιών και των προμηθευτών της.

Η εταιρεία υποστηρίζει συνολικά περίπου 37.000 θέσεις εργασίας, άμεσες και έμμεσες – αριθμός αυξημένος κατά 40% σε σχέση με το 2021. Σύμφωνα με τα στοιχεία, κάθε εργαζόμενος στην εταιρεία «δημιουργεί» κατά μέσο όρο 49 νέες θέσεις στην ευρύτερη εφοδιαστική αλυσίδα.

Με βλέμμα στο μέλλον, ο νέος επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας κλείνει με σαφές μήνυμα: «Παράγουμε αξία, στηρίζουμε εισοδήματα και νοικοκυριά, και πορευόμαστε με ξεκάθαρη δέσμευση προς ένα βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης».

Πρωτοβουλίες στον αγροτικό τομέα και συνεργασίες υψηλής προστιθέμενης αξίας

Έμφαση δίνεται και στη βιώσιμη γεωργία, μέσω της πρωτοβουλίας «Έξυπνη Σπορά», που υλοποιείται σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Στόχος είναι η ενίσχυση των αποδόσεων στις καλλιέργειες κριθαριού και η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος μέσω τεχνολογιών «έξυπνης γεωργίας». Ήδη, 40 παραγωγοί συμμετέχουν πιλοτικά στο πρόγραμμα, στο πλαίσιο της συμβολαιακής γεωργίας που η Αθηναϊκή έχει αναπτύξει με 2.000 Έλληνες προμηθευτές.

Ο διευθυντής Επικοινωνίας και Εταιρικών Σχέσεων, Γιάννης Γεωργακέλλος, χαρακτήρισε το 2025 εξαιρετική χρονιά για την παραγωγή κριθαριού, εκτιμώντας ότι η εταιρεία θα φτάσει στα όρια δυναμικότητας των δύο βυνοποιείων της – στην Πάτρα και στη Θεσσαλονίκη. Η μέγιστη δυναμικότητα υπολογίζεται στους 60–62 χιλ. τόνους κριθαριού, που αντιστοιχούν σε περίπου 52 χιλ. τόνους βύνης.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ