«Ο κλάδος των Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων έχει υψηλό αποτύπωμα στο ελληνικό ΑΕΠ, συνεισφέρει γύρω στα 4 δισ., δηλαδή περίπου 2%», σημείωσε ο Νίκος Βέττας, καθηγητής Οικονομικών και γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ, παρουσιάζοντας έρευνα για τη συνεισφορά του τομέα στην εθνική οικονομία, στο πρώτο συνέδριο του ΕΛΙΤΗΕ (Ελληνικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων) με θέμα το μέλλον των ηλεκτρικών εγκαταστάσεων, που συνδιοργάνωσε με την Boussias events.
«Όσο αφορά στα δημόσια έσοδα, ο τομέας των Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων συνεισφέρει περίπου 1,3 δισ. ευρώ» είπε ο κ. Βέττας.
Αναφερόμενος στις θέσεις εργασίας, η απασχόληση στον τομέα εκτιμάται πως είναι γύρω στις 20.000 θέσεις εργασίας, αλλά εάν υπολογιστούν και οι έμμεσες επιδράσεις, ο αριθμός αυτός διπλασιάζεται. «Εκτιμάται πως συνεισφέρει με 40.000 θέσεις μόνιμες πλήρους απασχόλησης» ανέφερε ο κ. Βέττας.
Στην έρευνα του ΙΟΒΕ είχε γίνει ειδική αναφορά στο πρότυπο ΕΛΟΤ που αναφέρεται στις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα. «Οι 8 στους 10 ηλεκτρολόγους που ερωτήθηκαν, δήλωσαν ότι είναι εξοικειωμένοι με το πρότυπο ΕΛΟΤ, όμως διαβάζοντας το ανάποδα, το 20% της αγοράς δηλώνει ότι δεν το γνωρίζει» σχολίασε ο κ. Βέττας, λέγοντας πως είναι ένα ανησυχητικό στοιχείο
Πρόσθεσε ότι από το 80% των ερωτηθέντων, που απάντησε πως εφαρμόζει τακτικά το πρότυπο, μόλις ένας στους δέκα είπε ότι το έχει μελετήσει. «Σχεδόν το 30% απάντησε ότι δεν συμβουλεύεται το πρότυπο ή το εγχειρίδιο για τις αλλαγές οι οποίες γίνονται και λαμβάνει πληροφορίες γενικώς από το διαδίκτυο ή ρωτώντας συναδέλφους. Άρα φαίνεται ότι δεν υπάρχει συστηματική ενημέρωση ακόμη και από αυτούς οι οποίοι κατανοούν τη σημασία του ζητήματος» σχολίασε ο κ. Βέττας.
Στην ίδια έρευνα παρουσιάστηκαν κι άλλα ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία:
Το 96% των συμμετεχόντων στην έρευνα ήταν άνδρες, μόλις το 4% ήταν γυναίκες.
Πάνω από το 35% προέρχεται από την Αττική, το 13% από την κεντρική Μακεδονία, αλλά υπάρχει μια διασπορά σε όλη την χώρα.
Το επίπεδο εκπαίδευσης στον κλάδο είναι γενικά υψηλό. Το 77% διαθέτει πτυχίο είτε ΑΕΙ είτε ΤΕΙ ή κάποιον ανώτερο τίτλο σπουδών.