Νέα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Aegean: Οσα (δεν) είπε ο Ευ. Βασιλάκης – Το παζλ της Volotea και το «όχι» στα υπερατλαντικά

Σαν έτοιμος από καιρό εμφανίστηκε ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, παρουσιάζοντας τα φιλόδοξα σχέδια της αεροπορικής εταιρείας για τη διεύρυνση του δικτύου της, που φθάνουν μέχρι τις Μαλδίβες και τις Σεϋχέλλες. Αρχή γενομένης βέβαια με την Ινδία τον ερχόμενο Μάρτιο, με τα δύο νέα αεροσκάφη Α321 neo XLR που παραλαμβάνει τέλος του χρόνου και έχουν δυνατότητα πτήσης 10,5 ωρών.

Τίποτα δεν άφησε στην τύχη του ο κ.Βασιλάκης – ούτε καν το μέρος της παρουσίασης. Επέλεξε το «The Ilisian» (πρώην Hilton), ένα εμβληματικό ξενοδοχείο, που σηματοδοτεί το νέο, αναβαθμισμένο πρόσωπο της αθηναϊκής φιλοξενίας.

«Η Αθήνα αλλάζει in the right way», δείχνοντας καθαρά πως η νέα στρατηγική της Aegean στοχεύει στους τουρίστες υψηλού εισοδήματος.

Οι Ινδοί των 240 εκατ. ταξιδιών το χρόνο

Η κίνηση της Aegean δεν είναι τυχαία και από πολλούς ερμηνεύεται ως στρατηγική απάντηση στη νέα συμμαχία της Sky Express με την Etihad Airways, που στοχεύει στις πύλες της Μέσης Ανατολής, και διεκδικεί μερίδιο από την premium αγορά.

Με το νέο άνοιγμα, η Aegean παίρνει σαφή θέση στον χάρτη των πτήσεων μεγάλης εμβέλειας, επισπεύδοντας το σχέδιο «ανάπτυξη προς Ανατολάς», με πρώτο και στρατηγικό σταθμό την Ινδία. (Στον αρχικό σχεδιασμό τα ταξίδια για Ινδία θα ξεκινούσαν το 2027).

Ο πρόεδρος της Aegean εξήγησε με σαφήνεια γιατί η Ινδία αποτελεί τον νέο μεγάλο στόχο. Πρόκειται για μια αγορά με πληθυσμό άνω του 1 δισ. ανθρώπων, από τους οποίους με βάση τις φορολογικές δηλώσεις το 0,5% έχει εισόδημα πάνω από 53.000 δολ., ενώ στην Ελλάδα είναι μεν 2%, αλλά με πληθσμό 10 εκατ. «Εκείνοι έχουν τη δυναμική να κάνουν 240 εκατ. ταξίδια ετησίως, έναντι μόλις 6 εκατ. των Ελλήνων», ανέφερε και οι απευθείας πτήσεις είναι ενα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.  

Volotea: Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά

Φειδωλός εμφανίστηκε ο κ. Βασιλάκης σε ό,τι αφορά τη Volotea. Ερωτηθείς για τη συμμετοχή της ελληνικής αεροπορικής εταιρείας στη χαμηλού κόστους ισπανική, ανέφερε αρχικά πως η Aegean κατέχει κατ’ αρχήν μειοψηφικό ποσοστό, διευκρινίζοντας ωστόσο πως δεν γνωρίζει πού μπορεί να φτάσει αυτό το μερίδιο, αφήνοντας όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά. «Η συνεργασία “τρέχει” εδώ και έναν χρόνο και τα πρώτα αποτελέσματα είναι θετικά», σχολίασε.

Πάντως κανένα από τα στελέχη της Aegean δεν απάντησε για το αν η εταιρεία σκοπεύει να ενεργοποιήσει το δεύτερο σκέλος της συμφωνίας – επένδυση 25 εκατ. ευρώ που θα ανεβάσει το ποσοστό στο 21% μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025 (Η αρχική επένδυση ήταν 25 εκατ. ευρώ και απόκτηση του 13% για το 2024). Το ενδιαφέρον εστιάζεται στο τέλος Ιουλίου, οπότε και εκπνέει η προθεσμία άσκησης του σχετικού δικαιώματος. 

Εκτός πλάνου – προς το παρόν – οι υπερατλαντικές πτήσεις

Σε ερώτηση για το αν η Aegean εξετάζει το ενδεχόμενο πτήσεων προς Καναδά και ΗΠΑ, ο κ. Βασιλάκης απάντησε ξεκάθαρα: «Με τα συγκεκριμένα αεροσκάφη δεν μπορούμε να φτάσουμε εκεί». 

Παρότι άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για το μέλλον, διευκρίνισε πως δεν υπάρχει καμία σχετική πρόβλεψη για τα επόμενα 3-4 χρόνια. «Αν όλα πάνε καλά στις νέες αγορές, τότε θα εξεταστεί εκ νέου», είπε.

Η επέκταση της τουριστικής πειρόδου

Αναφορικά με την πορεία του τουρισμού, ο πρόεδρος της Aegean, επεσήμανε ότι παραμένει ανοδική, όχι όμως με τους ρυθμούς των περασμένων ετών. «Δεν μπορούμε κάθε χρόνο να έχουμε ανάπτυξη της τάξεως του 7-10%», σχολίασε. Παράλληλα, υπογράμμισε πως σε αρκετά αεροδρόμια της χώρας, κατά την αιχμή της θερινής σεζόν, οι δυνατότητες είναι πλέον περιορισμένες. Η λύση, κατά την Aegean, βρίσκεται στην επέκταση της τουριστικής περιόδου, την ανάπτυξη νέων προορισμών και τη βελτίωση των υποδομών σε όλα τα επίπεδα.

Ισχυρές παρουσίες στην παρουσίαση

Η χθεσινή παρουσίαση είχε έντονο επιχειρηματικό και πολιτικό χρώμα. Το «παρών» έδωσαν ο οικοδεσπότης Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος, πρόεδρος της ΤΕΜΕΣ και βασικός μέτοχος της Ιονικής Ξενοδοχειακής (ιδιοκτήτριας του «The Ilisian»), αλλά και σημαντικά πρόσωπα της κυβέρνησης: η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, ο υφυπουργός Οικονομίας Χρίστος Δήμας και ο υφυπουργός Εξωτερικών Χάρης Θεοχάρης.

Παρόντες ήταν επίσης ο διευθύνων σύμβουλος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Παράσχης, ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece Αλεξάντερ Τσίσνελ και ο Γιώργος Βήλος, γενικός διευθυντής Εμπορικής & Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Fraport Greece.

 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ