Νέα
  • ΓΔ: 893.76 +2.05%
  • Τζίρος: 87,65 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Eurolife FFH: Στα 635 εκατ. ευρώ η υπεραξία για τους μετόχους την πενταετία 2016-2020

Eurolife FHH
Πηγή: Eurolife

Με αύξηση των προ φόρων κερδών κατά 13% σε σχέση με το 2019 έκλεισε η περυσινή χρονιά για την Eurolife FFH Insurance Group, παρά την πτώση που κατέγραψε η παραγωγή ασφαλίστρων κατά 11%, στα 448,65 εκατ. ευρώ. Ανοδικά σε ποσοστό 6% κινήθηκαν τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας, τα οποία σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας, Αλέξανδρο Σαρρηγεωργίου, «αποτελούν την πυξίδα για το πως κινείται η ασφαλιστική».

Το επενδυτικό αποτέλεσμα προ φόρων της εταιρείας για την περυσινή χρονιά ήταν 236 εκατ. ευρώ.

Μερίδιο 10%

Η εταιρεία, σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, παρέμεινε στη δεύτερη θέση της ασφαλιστικής αγοράς με ένα μερίδιο 10%. Ειδικότερα στις ασφάλειες ζωής το μερίδιο αγοράς της ασφαλιστικής φθάνει το 16% και στις γενικές ασφάλειες το 3%.

Η αύξηση στην παραγωγή ατομικών Ζωής και Υγείας ανήλθε σε 3,7% και στα ομαδικά συμβόλαια σε 1,8%. Στις γενικές ασφάλειες καταγράφηκε μείωση 10% λόγω Covid-19. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι το ποσοστό της παραγωγής μέσω τραπεζικών δικτύων στο σύνολο της εταιρείας διαμορφώθηκε σε 50,2% σε Total APE.

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στα ασφαλιστικά-επενδυτικά προϊόντα, η Eurolife FFH έκανε μεταστροφή σε προϊόντα, από αυτά του εγγυημένου επιτοκίου, σε προϊόντα unit linked και μάλιστα κυρίως περιοδικών καταβολών και όχι εφάπαξ.

Σημαντικές οι αποδόσεις των επενδυτικών χαρτοφυλακίων

Σημαντικές ήταν, σύμφωνα με τον κ. Σαρρηγεωργίου, οι αποδόσεις των επενδυτικών χαρτοφυλακίων της Eurolife, καθώς για τα ατομικά προγράμματα διαχείρισης κεφαλαίου διαμορφώθηκε σε 3,24% και για τα ομαδικά το 2,78%, σαφώς υψηλότερα από τα μηδενικά επιτόκια που έχουν οι καταθέσεις στις τράπεζες.

Σχετικά με άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία του 2020 αναφέρθηκαν τα ακόλουθα:

  • Αποδοθέντες φόροι: 30,64 εκατ. ευρώ
  • Εργοδοτικές εισφορές: 6,55 εκατ. ευρώ
  • Αμοιβές & προμήθειες: 52,4 εκατ. ευρώ
  • Ίδια κεφάλαια: 738 εκατ. ευρώ
  • Σύνολο ενεργητικού: 3,5 δις. ευρώ

Στον τομέα των αποζημιώσεων (λήξεις και εξαγορές), πέρυσι πληρώθηκαν από την εταιρεία 291,86 εκατ. ευρώ, +4% από το 2019. Ο κ. Σαρρηγεωργίου πρόσθεσε ότι «η Eurolife διαχειρίστηκε πέρυσι απαιτήσεις από 6 μεγάλες φυσικές καταστροφές άνω 4,4 εκατ. ευρώ, δίνοντας αποζημιώσεις σε περιοχές που επλήγησαν».

Προστιθέμενη αξία

Από τότε που εισήλθε η Fairfax στην εταιρεία, δημιουργήθηκε προστιθέμενη αξία για τους μετόχους. Πιο συγκεκριμένα την πενταετία (2016-2020) τα σωρευτικά μεγέθη έχουν ως εξής:

  • Κέρδη προ φόρων:672,6 εκατ.
  • Λειτουργικά κέρδη: 142,72 εκατ.

Αποζημιώσεις: 1,4 δισ.

Υπεραξία (υπό τη μορφή αύξησης της καθαρής θέσης & διανομής μερισμάτων και επιστροφής κεφαλαίου στους μετόχους): 635 εκατ.

Οι προτεραιότητες του 2021

Για τις προτεραιότητες του 2021, ο CEO ανέφερε ότι η εταιρεία τηρώντας τους κανόνες του Solvency (με τους σχετικούς δείκτες φερεγγυότητας να ανέρχονται στα τέλη Φεβρουαρίου σε 194% για την ΑΕΑΖ και 158% για την ΑΕΓΑ) θα επικεντρωθεί σε:

  • Συνέπεια στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για όλους τους μετόχους με βέλτιστη και εξισορροπημένη σύνθεση χαρτοφυλακίου
  • Συμμετοχή στην ενίσχυση της ασφαλιστικής συνείδησης
  • Διαρκή επένδυση στην ψηφιακή αναβάθμιση
  • Επιστροφή αξίας στην ελληνική κοινωνία
  • Εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού και διατήρηση του επιπέδου ικανοποίησης από τον οργανισμό

Η Fairfax παρακολουθεί τις εξελίξεις στον κλάδο

Σχετικά με τις τελευταίες εξαγορές στον κλάδο (AXA από Generali, Εθνική Ασφαλιστική από CVC), ο κ. Σαρρηγεωργίου τόνισε πως «ο όμιλος Fairfax πιστεύει στην ελληνική ασφαλιστική αγορά και τις προοπτικές της και παρακολουθεί τις εξελίξεις στον κλάδο με ενδιαφέρον και θα εξετάσει περιπτώσεις όταν και αν προκύψουν».

Απροετοίμαστοι οι ξενοδόχοι στην πανδημία

Για τις επιπτώσεις της πανδημίας σε ορισμένους κλάδους και τη συσχέτιση αυτών με τον ασφαλιστικό κλάδο, ο κ. Σαρρηγεωργίου σημείωσε ότι «ο τουρισμός έχει διαφορετικές μορφές. Η μία αφορά το business interruption, όπου η αγορά εμφανίστηκε απροετοίμαστη σε κίνδυνο διακοπής εργασιών, ενώ στο εξωτερικό υπήρχαν μεγάλες αποζημιώσεις. Οι ξενοδόχοι το επανεξετάζουν και εκτιμώ ότι θα έχουμε ανάπτυξη και από εκεί. Από την άλλη πλευρά το travel insurance είναι μικρός κλάδος για τη χώρα μας, συγκριτικά ακόμη και με μικρότερες χώρες από εμάς. Μας ενδιαφέρει όμως και θα εστιάσουμε και σε αυτό τον τομέα».

Επενδύσεις στην ψηφιοποίηση

Τέλος για την ψηφιοποίηση, ο επικεφαλής της Eurolife υπογράμμισε ότι «την τελευταία πενταετία επενδύσαμε αρκετά χρήματα στην ψηφιοποίηση και κυρίως στα core συστήματα που επικοινωνούν με τους συνεργάτες μας, σε digital ενέργειες οι οποίες αφορούν στην επικοινωνία μας με τους πελάτες (sales force) και τέλος σε νέα προϊόντα, τα οποία αλλάζουν αρχιτεκτονική, ώστε να παντρεύονται με τον τρόπο που τα βλέπουν οι πελάτες μέσω ασφαλιστή ή άλλων δικτύων».

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ