Παρά τις πιέσεις που δέχθηκε από τις γεωπολιτικές εξελίξεις και τα τεχνικά εμπόδια στον στόλο της, η Aegean ολοκλήρωσε το πρώτο εξάμηνο του 2025 με ισχυρές επιδόσεις, κρατώντας ψηλά τον πήχη για τη συνέχεια του έτους. Με τα έσοδα να κινούνται ανοδικά και τη ρευστότητα να παραμένει σε ασφαλή επίπεδα, η διοίκηση της εταιρείας είναι συγκρατημένα αισιόδοξη για το δεύτερο μισό της χρονιάς, ποντάροντας στη διείσδυση σε premium κατηγορίες, όπως η business class.
Ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, στην ενημέρωση των αναλυτών, σημείωσε ότι «ναι μεν δε λείπουν οι προκλήσεις, με τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή να έχουν αφήσει το αποτύπωμά τους στο δεύτερο τρίμηνο, ωστόσο η εταιρεία διαθέτει ισχυρές ταμειακές ροές και σταθερή ζήτηση, στοιχεία που στηρίζουν την αισιοδοξία μας».
Κινητήρες, καθυστερήσεις και πτήσεις που δεν έγιναν
Η Aegean αναγκάστηκε να προσαρμόσει το πτητικό της έργο καθώς η κρίση με τους κινητήρες GTF της Pratt & Whitney οδήγησε σε καθήλωση περίπου 10 αεροσκαφών, αριθμός που εκτιμάται ότι θα αυξηθεί τους επόμενους μήνες. Η συμφωνία αποζημίωσης με τον κατασκευαστή καλύπτει μέρος του κόστους, ωστόσο, η απώλεια από ακυρωμένες πτήσεις και μειωμένη αποδοτικότητα είναι αισθητή.
Παράλληλα, η ένταση Ισραήλ–Ιράν και η αστάθεια στην Ανατολική Μεσόγειο οδήγησαν στην αναστολή δρομολογίων προς Ισραήλ, Ιορδανία και Λίβανο. Υπολογίζεται ότι χάθηκαν πάνω από 130.000 επιβάτες σε απευθείας και έμμεσες πτήσεις, πλήγμα που δεν μπορούσε εύκολα να αντισταθμιστεί από άλλες αγορές.
Παρά τα εμπόδια, άνοδος στους βασικούς δείκτες
Σε οικονομικό επίπεδο, η Aegean παρουσίασε αύξηση 5% στον κύκλο εργασιών, φτάνοντας τα 787 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 47,9 εκατ. ευρώ, υπερδιπλάσια σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 4%, με τη συνδρομή και της ευνοϊκής ισοτιμίας ευρώ/δολαρίου.
Ο στόλος της εταιρείας συνεχίζει να ενισχύεται με αεροσκάφη νέας γενιάς. Στο πρώτο εξάμηνο του 2025 παρελήφθησαν 3 νέα Airbus A320neo, ενώ εντός του 2026-2028 αναμένονται και τα πρώτα A321XLR, που θα επιτρέψουν επέκταση σε νέες, μακρινές αγορές, όπως η Ινδία, οι Μαλδίβες και, δυνητικά, η Ρωσία.
Η Volotea δείχνει θετικά σήματα
Η επένδυση στη Volotea, η οποία ανακοινώθηκε το 2024, φαίνεται να αποδίδει ήδη. Η Aegean κατέχει σήμερα ποσοστό περίπου 18% στον ισπανικό αερομεταφορέα, και όπως σημείωσε ο κ. Βασιλάκης, τα πρώτα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά. Η απόφαση για περαιτέρω συμμετοχή, ενδεχομένως με νέα κεφαλαιακή ενίσχυση, αναμένεται μέσα στους επόμενους 6–8 μήνες.
Θεσσαλονίκη: Η αργή ανάκαμψη φέρνει ευκαιρίες
Ξεχωριστή αναφορά έγινε στη Θεσσαλονίκη, που αποτελεί μια από τις τέσσερις βασικές βάσεις της Aegean, μαζί με την Αθήνα, τη Λάρνακα και το Ηράκλειο. Όπως σημειώθηκε, η ανάκαμψη του αεροδρομίου "Μακεδονία" ήταν πιο αργή σε σχέση με άλλες περιοχές της χώρας, γεγονός που δημιουργεί περιθώρια ανάπτυξης.
Η εταιρεία σχεδιάζει ενίσχυση της παρουσίας της στη Βόρεια Ελλάδα, με αύξηση χωρητικότητας και επέκταση των ευρωπαϊκών διασυνδέσεων, ειδικά κατά τους λιγότερο δημοφιλείς μήνες του έτους. Ενδεικτικά, το δ’ τρίμηνο η AEGEAN θα αυξήσει τις διαθέσιμες θέσεις κατά περίπου 9%, εστιάζοντας σε νέα δρομολόγια και διατήρηση χειμερινών πτήσεων, όπως αυτές προς το Λούξορ και το Σαρμ Ελ Σέιχ.
Η επόμενη μέρα: Ρυθμίσεις, επενδύσεις και ανταγωνισμός
H εταιρεία δεν αγνοεί τις συστημικές αδυναμίες, από τη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας έως τις καθυστερήσεις που επηρεάζουν το συνολικό προϊόν προς τον επιβάτη. Οι αυξημένες λειτουργικές δαπάνες (προσωπικό, handling, catering) περιορίζουν τα περιθώρια κερδοφορίας, αν και προς το παρόν καλύπτονται από την αύξηση των εσόδων.
Για το 2026, η Aegean προετοιμάζεται για ήπια ανάπτυξη, με μονοψήφια αύξηση της χωρητικότητας – αλλά με έμφαση στην ποιοτική ενίσχυση του προϊόντος και στη διείσδυση σε premium κατηγορίες, όπως η business class.