Νέα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

STIRIXIS Group: Συνταγή της επιτυχίας η διαφοροποίηση - Με το βλέμμα σε Ινδία και Αραβία επεκτείνεται και στην Ελλάδα

Η κ. Έλενα Κυρνασίου - Αθανασούλα, Αντιπρόεδρος και Γενική Διευθύντρια της Stirixis Group

Το να έχεις επεκταθεί σε 29 χώρες, από ΗΠΑ μέχρι Ινδία και από Ρωσία μέχρι Νιγηρία σε 30 χρόνια δεν είναι και λίγο. Πολύ περισσότερο αν δεν είσαι ένας αμερικάνικος πολυεθνικός κολοσσός ή μια digital start up της Silicon Valley. Για μια ελληνική, μάλλον οικογενειακή, επιχείρηση, δε, είναι σίγουρα άθλος. Και κυρίως διότι αυτό επετεύχθη σε μεγάλο βαθμό μέσα στην κρίση. 

«Πριν την οικονομική κρίση ήμαστε περίπου σαν την μύγα μέσα στο γάλα. Όταν ξέσπασε η κρίση όλοι ερχόταν σε εμάς», λένε το ζεύγος Αλέξανδρος και Έλενα Αθανασούλα, ιδρυτές και διοικητική ομάδα της STIRIXIS Group, σχολιάζοντας την χρηστή διαχείριση και τον σταθερό προσανατολισμό της εταιρείας τους στις πραγματικές ανάγκες της αγοράς με έμφαση στο consulting. Όπως εξηγούν, η STIRIXIS ιδρύθηκε το 1996 και δεν είναι ένα απλό αρχιτεκτονικό γραφείο. Συνδυάζει στρατηγική μελέτη, σχεδιασμό/design και project management. «Αντιμετωπίζουμε κάθε έργο ως επένδυση και όχι μόνο ως τεχνική υλοποίηση», εξηγεί η κ. Έλενα Αθανασούλα.

Εξωστρέφεια

Και γι αυτό κατάφερε όχι απλώς να επιβιώσει αλλά και να επεκταθεί στην διάρκεια της κρίσης. Εγκαταλείποντας νωρίς το κομμάτι της ίδιας της κατασκευής και στρεφόμενη κυρίως στο consulting και στο project management, πάντα σε ότι σχετίζεται με κτιριακές αναπτύξεις ή και rebranding, η STIRIXIS επιβίωσε της υπερδεκαετούς κρίσης και κατάφερε να επεκταθεί σημαντικά στο εξωτερικό, ώστε σήμερα να αριθμεί περίπου 40 συνεργάτες με έναν κύκλο εργασιών περί τα 2 εκατ. ευρώ και γραφεία σε Ρουμανία, Ελλάδα και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

«Η STIRIXIS έχει αντέξει κρίσεις, έχει εξελιχθεί διεθνώς και διαφοροποιείται χάρη στη στρατηγική της προσέγγιση και τη δημιουργία πραγματικής αξίας για τους πελάτες», λένε ο Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος της εταιρείας, που εκτός από διοικητική ομάδα της STIRIXIS είναι και ζευγάρι στη ζωή. 

Παλιότερα, στην περίοδο της κρίσης, το έργο της εταιρείας ήταν κυρίως στο εξωτερικό (περίπου κατά 80%) με ένα μικρό ποσοστό στην Ελλάδα (20%). Σήμερα η ζυγαριά είναι περισσότερο μοιρασμένη σχεδόν κατά 60% - 40%, ενώ το βάρος της εξωστρέφειας πέφτει σε χώρες της Ασίας, όπως η πολλά υποσχόμενη και διαρκώς ανερχόμενη Ινδία, αλλά και τα Αραβικά κράτη που ανοίγουν ολοένα και περισσότερο σε ξένες επενδύσεις

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της STIRIXIS Group, Αλέξανδρος Αθανασούλας και η Αντιπρόεδρος και Γενική Διευθύντρια, Έλενα Κυρνασίου - Αθανασούλα.

Οι μεγάλοι πελάτες

Πελάτες της STIRIXIS είναι η Samsung, η Coca-Cola HBC, η Daikin, Εlpedisson, το Πανεπιστήμιο Κάσιμ (Σ. Αραβία), αλλά και ο ενεργειακός κολοσσός ΕNEL, για την οποία η STIRIXIS υποστήριξε την ανακατασκευή 105 καταστημάτων στη Ρουμανία, πριν την εξαγορά από την ΔΕΗ. Για την Coca-Cola HBC, για παράδειγμα, η ελληνική εταιρεία έχει υποστηρίξει την κατασκευή των κεντρικών γραφείων της εταιρείας στην πόλη Zug της Ελβετίας, κοντά στην Ζυριχη. 

Η προσέγγιση στα έργα

Αναλύοντας το έργο της εταιρείας σε γεύμα με δημοσιογράφους, η κ. Αθανασούλα εξήγησε πως η STIRIXIS εμπλέκεται σε όλα τα στάδια ενός κατασκευαστικού project πλην της ίδιας της κατασκευής. «Παρέχουμε συμβουλευτική, στρατηγική σχεδιασμού και project management, ώστε ο πελάτης να πάρει αυτό που ονειρεύτηκε, χωρίς να… παρκάρουμε το report». 

Η προσέγγιση στα έργα περιλαμβάνει τα εξής: 

  • Στρατηγικός Σχεδιασμός: Η εταιρεία δεν αναλαμβάνει εργολαβίες κατασκευής· εστιάζει στη στρατηγική, στον σχεδιασμό βάσει επιχειρηματικών στόχων και στην υποστήριξη του πελάτη στη δημιουργία αποδοτικών, κερδοφόρων και βιώσιμων λύσεων.
  • Πρακτική Εφαρμογή: Η διαδικασία περιλαμβάνει ενδελεχή ανάλυση της αγοράς και των τάσεων, σχεδιασμό και ανάπτυξη πρωτοτύπων, και κάθε στοιχείο που συμμετέχει σε ένα αποδοτικό concept πριν από την τελική εφαρμογή, όπως έγινε με πρόσφατο έργο αλυσίδας γυναικείας μόδας στην Ινδία.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα των έργων που έχει αναλάβει η εταιρεία είναι: 

  • Κωσταρέλος: Μετασχηματισμός της οικογενειακής επιχείρησης σε σύγχρονη αλυσίδα με καταστήματα γευσιγνωσίας και εμπειρίας.
  • Village Cinemas: Ανασχεδιασμός των χώρων foyer, retail και παιχνιδιών των κινηματογράφων αρχίζοντας από το the Mall Athens
  • Mr. Baker, Ντουμπάι: Ανατροπή της πορείας μεγάλης αλυσίδας ζαχαροπλαστείων με πλήρη ανασχεδιασμό του brand, αναβάθμιση λειτουργίας και διεύρυνση προϊοντικής γκάμας.

Βραβεία

Πρόσφατα μάλιστα η STIRIXIS Group κέρδισε δύο σημαντικές διακρίσεις στα International Property Awards 2025:

  • για το έργο στα Village Cinemas στο The Mall Athens, επειδή το concept ενσωματώνει την εμπειρία εστίασης και αναψυχής στους χώρους του κινηματογράφου. 
  • για την ανακατασκευή των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων Saint-Paul De La Salle, επειδή εστιάζει στην αειφορία, την ευελιξία, την τεχνολογική καινοτομία και την ευημερία μαθητών και προσωπικού. 
Για το έργο των εκπαιδευτηρίων Saint-Paul De La Salle βραβεύτηκε η STIRIXIS Group
Για την ανακατασκευή του πολυχώρου διασκέδασης των Village Cinemas στο The Mall Athens η STIRIXIS Group βραβεύτηκε

«Τα concepts πλέον έχουν μικρότερο κύκλο ζωής. Τα έργα πρέπει να σχεδιάζονται με δυνατότητα συνεχούς μετασχηματισμού, ενώ η αυτοματοποίηση στο hardware καθιστά τη στρατηγική σκέψη και τη δημιουργικότητα ως το κύριο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», σημειώνει ο κ. Αθανασούλας, Πρόεδρος της STIRIXIS, η οποί, σημειωτέον, δεν έχει καμία εμπλοκή σε κρατικά έργα. 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ