Νέα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΒ Βασιλόπουλος: Τέλος στα σενάρια πώλησης από τον Ν. Λαβίδα – Το πλάνο επιστροφής στα κέρδη και το ενδιαφέρον για τα «Κρητικός»

Ο κ. Νίκος Λαβίδας, Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος

Με το βλέμμα στραμμένο στην πλήρη επιστροφή στην κερδοφορία μέχρι το 2027 και την κατάκτηση της δεύτερης θέσης στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, η ΑΒ Βασιλόπουλος ενεργοποιεί ένα ευρύ σχέδιο αναδιάρθρωσης και ανάπτυξης, όπως αποκάλυψε ο Brand President, Νίκος Λαβίδας, παρουσιάζοντας τα τελευταία οικονομικά στοιχεία της αλυσίδας, σε δημοσιογραφική αποστολή στα Γιάννενα.

Βασικός πυλώνας του πλάνου είναι η ενίσχυση της αποδοτικότητας του δικτύου, με παράλληλες επενδύσεις σε μικρότερα καταστήματα και νέα σημεία μέσω franchising, φθάνοντας συνολικά τα 900 μέχρι το 2028. Το 2025 ο ρυθμός ανάπτυξης ήδη κινείται στο 5,5%, με την εταιρεία να προβλέπει θετική πορεία του τζίρου στο τέλος της χρονιάς.

Ζημιές μειωμένες, λειτουργικά κέρδη ενισχυμένα

Το 2024, η ΑΒ κατέγραψε κύκλο εργασιών 1,94 δισ. ευρώ, μειωμένο κατά 1,8%, κυρίως λόγω του περιορισμού του εταιρικού δικτύου. Ωστόσο, τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν στα 13,8 εκατ. ευρώ, υπερδιπλάσια σε σχέση με το 2023. Οι ζημιές περιορίστηκαν στα 15,8 εκατ. ευρώ, από 19,3 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε 68,7 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 15%.

Η μείωση απομειώσεων παγίων και η βελτιστοποίηση λειτουργιών αναμένεται να ενισχύσουν την κερδοφορία σταδιακά, με την επιστροφή σε θετικά καθαρά αποτελέσματα να εκτιμάται για το 2026-2027.

«Η ΑΒ δεν πωλείται - Αναπτύσσεται»

Παρά τις πιέσεις στην κερδοφορία και τις ζημιές των τελευταίων ετών, η διοίκηση εμφανίζεται αποφασισμένη να αντιστρέψει το κλίμα. Όπως υπογράμμισε ο κ. Λαβίδας, η ΑΒ δεν είναι προς πώληση: «Δεν υπάρχει καμία τέτοια σκέψη πώλησης της ΑΒ αυτή τη στιγμή και για αυτό επενδύει και  θέλει να επενδύσει παρά το γεγονός ότι τα κέρδη μας αυτά τα χρόνια δεν ήταν τα επιθυμητά. Ποτέ δεν πουλάς όταν είσαι χαμηλά. Εγώ  δεν θα πρότεινα ποτέ να πωληθεί η εταιρεία, την πιστευω πολύ την ΑΒ Βασιλόπουλος» τόνισε χαρακτηριστικά.

Ενδιαφέρον για καταστήματα εκτός του deal Μασούτη-Κρητικού

Η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει το βλέμμα στην αγορά και όπως ανέφερε ο κ. Λαβίδας υπάρχει ενδιαφέρον για καταστήματα που ενδεχομένως εξαιρεθούν από τη συμφωνία συγχώνευσης Μασούτη-Κρητικού. Όπως δήλωσε: «Φυσικά και μας ενδιαφέρει υπό την προϋπόθεση ότι "κουμπώνουν" σε κάποιες περιοχές που θέλουμε να ενισχύσουμε την παρουσία μας και γεωγραφικά συμπληρώνουν το δίκτυό μας».

Η εξαγορά της Πτολεμαϊς

Το σενάριο αυτό έρχεται σε μια συγκυρία όπου η ΑΒ συνεχίζει την επέκταση μέσω franchise, με την πρόσφατη εξαγορά πέντε καταστημάτων της Πτολεμαΐς στην Πτολεμαΐδα να εντάσσεται στο ευρύτερο πλάνο δικτύωσης σε περιοχές εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων.

Στήριξη καταναλωτών και επενδύσεις σε τιμές

Απαντώντας στις προκλήσεις της ακρίβειας, η ΑΒ συμμετέχει ενεργά στην κυβερνητική πρωτοβουλία για μειώσεις τιμών σε 1.000 προϊόντα. Το 2024 η εταιρεία επένδυσε 240 εκατ. ευρώ σε προσφορές, ενώ για το 2025 το αντίστοιχο ποσό αναμένεται να φτάσει τα 250 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 30 εκατ. αφορούν το πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών.

Ο κ. Λαβίδας υπογράμμισε ότι η στήριξη των νοικοκυριών είναι προτεραιότητα, επισημαίνοντας ωστόσο ότι «η προσπάθεια αυτή πρέπει να είναι συλλογική, οι προμηθευτές πρέπει επίσης να συμβάλουν».

Ξεκαθάρισε παράλληλα ότι  η ΑΒ Βασιλόπουλος θα  συμμετάσχει στη λίστα των 1.000 προϊόντων, στα οποία θα εφαρμοστούν μειώσεις τιμών για την ανακούφιση των νοικοκυριών. «Σίγουρα θα συμμετέχουμε αλλά πρέπει και οι προμηθευτές να σηκώσουν βάρος όπως και εμείς». Στόχος είναι να ξεπεραστεί το περσινό όριο των 705 προϊόντων, αν και παραμένει άγνωστο το εύρος των εκπτώσεων, που πέρσι κυμάνθηκε μεταξύ 5% και 15%.

Τεχνολογία, καινοτομία και στήριξη της ελληνικής παραγωγής

Η τεχνολογική αναβάθμιση παραμένει στο επίκεντρο. Η χρήση αυτοματοποιημένων ταμείων φτάνει πλέον στο 70% των καταστημάτων, ενώ σε 190 σημεία έχουν εγκατασταθεί ηλεκτρονικές ετικέτες τιμών. Παράλληλα, δοκιμάζονται ρομποτικά συστήματα σκαναρίσματος ραφιών, με στόχο τον περιορισμό σπατάλης τροφίμων.

Στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η ΑΒ στοχεύει στη δημιουργία ενός νέου dark store για την Αττική, ενώ διευρύνει τις συνεργασίες με BOX, Wolt, Skroutz και eFood.

Αξιοσημείωτο παραμένει το γεγονός ότι το 80% των προϊόντων της ΑΒ προέρχονται από Έλληνες παραγωγούς, ενώ η ιδιωτική ετικέτα, που ήδη αγγίζει το 22% των πωλήσεων εντός της αλυσίδας, φιλοδοξεί να φτάσει το 40% έως το 2027, με την εισαγωγή 1.000 νέων κωδικών.

Το προσωπικό μειώθηκε κατά 1.000 εργαζόμενους, σε 12.600 άτομασε σχέση με πέρυσι, εξέλιξη που αποδίδεται κυρίως στη μετατροπή εταιρικών καταστημάτων σε σημεία franchise. Όπως διευκρίνισε ο Νίκος Λαβίδας, οι εργαζόμενοι των καταστημάτων που περνούν στο μοντέλο του franchise διατηρούν κανονικά την προϋπηρεσία τους, ενώ, εφόσον το επιλέξουν και υπάρχουν οι προϋποθέσεις, μπορούν να ενταχθούν στο νέο σχήμα.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ