«Αν σταματήσεις να κάνεις πεντάλ στο ποδήλατο πέφτεις, έτσι και στη βιομηχανία αν σταματήσεις να κάνεις επενδύσεις χάνεις το τρένο της ανάπτυξης. Με αυτή τη φιλοσοφία, η Παπουτσάνης, η μεγαλύτερη σαπωνοποιία της Ευρώπης, επιταχύνει για να ξεπεράσει το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ σε τζίρο έως το 2028 ποντάροντας στην ανάδειξη των δικών της brand απέναντι στους διεθνείς κολοσσούς.
Πρόκειται για ένα φιλόδοξο στοίχημα που η εταιρεία επιβεβαιώνει σταθερά από το 2015, καταγράφοντας ισχυρή αναπτυξιακή τροχιά, με ετήσιες επενδύσεις, νέα προϊόντα, στρατηγικές εξαγορές και επέκταση σε νέες αγορές. Παράλληλα, με αξιοσημείωτη εξαγωγική δραστηριότητα, η Παπουτσάνης φιλοδοξεί να αποτελέσει τον εναλλακτικό παίκτη απέναντι στις πολυεθνικές, σε μια ευρωπαϊκή αγορά που ξεπερνά τα 600 εκατ. ευρώ σε αξία.
Ανάπτυξη με επιθετικό ρυθμό και επενδύσεις
Η εταιρεία σημείωσε αύξηση 23% στις πωλήσεις το εννεάμηνο του 2025, φτάνοντας τα 61 εκατ. ευρώ, έναντι 49,6 εκατ. την προηγούμενη χρονιά. Με εξαγωγές σε 35 χώρες και το 54% του συνολικού της τζίρου να προέρχεται από το εξωτερικό, η Παπουτσάνης έχει ήδη εδραιωθεί ως ένας ευρωπαϊκός βιομηχανικός «παίκτης».
Στο Βαθύ Αυλίδας, που εκτείνεται σε 40 στρέμματα με εγκαταστάσεις 17.000 τ.μ. παράγονται 900 σαπούνια το λεπτό, περίπου 450 χιλιάδες σαπούνια στη βάρδια. «Αν αν βάζαμε τα σαπούνια το ένα πίσω από το άλλο θα φτάναμε στο Ντουμπάι», είπε χαρακτηριστικά η Managing Director της εταιρείας, Ειρήνη Χατζηιωακειμίδου,Η μονάδα λειτουργεί πλέον ως one-stop-shop, με την εταιρεία να έχει πλήρη έλεγχο της παραγωγικής αλυσίδας, από το προϊόν έως και τις συσκευασίες του.

Δυναμική επέκταση με όχημα τις επώνυμες σειρές και το Αρκάδι
Η στρατηγική της Παπουτσάνης περιλαμβάνει τη διαρκή ενίσχυση των επώνυμων προϊόντων, τόσο στην προσωπική όσο και στην οικιακή φροντίδα – με είσοδο σε αγορές όπως απορρυπαντικά, μαλακτικά και υγρά πιάτων. Η εξαγορά του Αρκάδι το 2023 αποδείχθηκε καταλύτης, ανοίγοντας την πόρτα σε μια αγορά άνω των 600 εκατ. ευρώ, από μόλις 100 εκατ. που κάλυπτε πριν.
Η ανάπτυξη του brand Αρκάδι εξελίσσεται εντυπωσιακά, με την εταιρεία να αναμένει τριπλασιασμό των καθαρών πωλήσεών του έως το τέλος του 2025.
Ισχυρή παρουσία σε 4 πυλώνες δραστηριότητας
Η Παπουτσάνης δραστηριοποιείται σε τέσσερις βασικούς τομείς:
- Επώνυμα προϊόντα – 32% του κύκλου εργασιών
- Παραγωγές για τρίτους (private label) – 41%
- Ξενοδοχειακές λύσεις – 15%
- Ειδικές σαπωνόμαζες – 12%, σχεδόν αποκλειστικά εξαγωγικές
Ο νεότερος επιχειρηματικός τομέας της εταιρείας, αυτός των ειδικών σαπωνομαζών, παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Όπως επισήμανε η κ. Χατζηιωακειμίδου, «ξεκινήσαμε την είσοδό μας σε αυτή την αγορά το 2015 και σήμερα αποτελούμε στρατηγικό συνεργάτη μεγάλων ευρωπαϊκών εταιρειών και όχι μόνο. Μέσα σε αυτή τη δεκαετία, ο τζίρος αυτού του τομέα έχει αυξηθεί από περίπου μισό εκατομμύριο το πρώτο έτος σε 11,3 εκατομμύρια ευρώ το 2024. Με την περαιτέρω ενίσχυση των υφιστάμενων συνεργασιών και την ανάπτυξη νέων, προβλέπουμε αύξηση του όγκου παραγωγής κατά 50% σε αυτόν τον πυλώνα.»
Η ευελιξία της παραγωγής και οι τεχνολογικές υποδομές της επιτρέπουν στην εταιρεία να προσαρμόζεται γρήγορα στις ανάγκες της αγοράς. Δεν είναι τυχαίο πως σε μόλις δύο μήνες από την έναρξη της πανδημίας, λάνσαρε στην αγορά αντισηπτικά και βιοκτόνα προϊόντα.
Το χαρτί των εξαγορών και οι ευκαιρίες από την Ευρώπη
Η Παπουτσάνης δηλώνει έτοιμη για νέες εξαγορές, τόσο εντός Ελλάδας όσο και διεθνώς, εφόσον ενισχύουν τη γκάμα ή τη γεωγραφική της παρουσία. Στο πλαίσιο αυτό, συνεργάζεται ήδη με μεγάλους ομίλους όπως Unilever, Johnson & Johnson, Henkel, αλλά και αλυσίδες λιανικής όπως Σκλαβενίτης και Lidl, για παραγωγές ιδιωτικής ετικέτας.
Ταυτόχρονα, η σταδιακή αποεπένδυση πολυεθνικών από την Ευρώπη, λόγω στροφής σε ασιατικές κια αφρικανικές αγορές, δημιουργεί χώρο ανάπτυξης. Η Παπουτσάνης παρακολουθεί στενά την ευρωπαϊκή αγορά για νέες ευκαιρίες εξαγορών, είτε για διεύρυνση του χαρτοφυλακίου της, είτε για είσοδο σε νέες κατηγορίες. Ειδικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι ανακατατάξεις που προκαλούνται από το κλείσιμο ευρωπαϊκών μονάδων παραγωγής.
Η Παπουτσάνης έχει ήδη προταθεί ως προμηθευτής από μεγάλη γερμανική σαπωνοποιία που έκλεισε το ένα από τα δύο της εργοστάσια, εξέλιξη που από το 2026 αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά τις εξαγωγές.

Βιωσιμότητα, τεχνολογία και μετασχηματισμός
Η εταιρεία υλοποιεί πρόγραμμα ψηφιακού μετασχηματισμού ενσωματώνοντας τεχνολογίες AI και αυτοματισμούς στη διαχείριση της παραγωγής. Ήδη λειτουργεί εσωτερική μονάδα για την παραγωγή πλαστικών συσκευασιών και καπακιών, με στόχο την αυτονομία και τη μείωση κόστους.
Στην αιχμή της πράσινης καινοτομίας, η Παπουτσάνης:
- χρησιμοποιεί μονοστρωματικά, ανακυκλώσιμα σακουλάκια
- παράγει μπουκάλια από ανακυκλωμένα δίχτυα και πλαστικά
- έχει μειώσει την κατανάλωση πλαστικού κατά 4,5 τόνους
- στοχεύει σε 100% plastic-free σαπούνια έως το 2028
- καλύπτει το 30–35% των ενεργειακών αναγκών της με φωτοβολταϊκά
Προοπτικές
Με 200 εκατ. τεμάχια προϊόντος σε ετήσια βάση, δυναμική παρουσία σε νέες αγορές, επενδύσεις που ξεπερνούν τα 20 εκατ. ευρώ την τελευταία τριετία, και αυξημένη αποθηκευτική και παραγωγική δυνατότητα, η Παπουτσάνης φαίνεται να βρίσκεται στην κατάλληλη στιγμή για το επόμενο άλμα.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Τασόπουλος: «Η αγορά αλλάζει. Οι πολυεθνικές μειώνουν τις διαφημίσεις τους, η Ευρώπη συρρικνώνεται, αλλά εμείς γνωρίζουμε τι ζητά ο Έλληνας και τι χρειάζεται ο διεθνής συνεργάτης».
