Νέα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιχειρήσεις: Πώς μπορούν να αντιμετωπίσουν τις ψευδείς ειδήσεις στην ψηφιακή εποχή;

alba

Η ανάγκη για ένα νέο στρατηγικό πλαίσιο αντιμετώπισης της παραπληροφόρησης, αναδείχθηκε στο πλαίσιο της δεύτερης εκδήλωσης της σειράς διαλόγων «Theodore Papalexopoulos Sustainability Dialogues» στο Alba Graduate Business School, που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στην Αθήνα με κεντρικό ομιλητή τον καθηγητή Πάτρικ Χαάκ.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση, ο καθηγητής Στρατηγικής και Υπεύθυνης Διοίκησης, καθώς και διευθυντής του Τμήματος Στρατηγικής, Παγκοσμιοποίησης και Κοινωνίας στη Σχολή HEC Lausanne του Πανεπιστημίου της Λωζάνης, Πάτρικ Χαάκ, αναφέρθηκε στους τρόπους με τους οποίους μπορεί να αντιμετωπιστεί η παραπληροφόρηση στην ψηφιακή εποχή.

Ο ρόλος των ψευδών ειδήσεων

Υπενθυμίζεται ότι ο καθηγητής είναι και διεθνής ερευνητικός εταίρος στο Κέντρο Εταιρικής Φήμης του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, οπότε ανέπτυξε τις απόψεις και τις γνώσεις του για την αντιμετώπιση των ψευδών ειδήσεων, ενώ πρόσφατα δημοσίευσε άρθρο στο Harvard Business Review σχετικά με το πώς οι επιχειρήσεις πρέπει να ανταποκρίνονται στις ψευδείς ειδήσεις.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης έγινε εκτενής αναφορά στις επιπτώσεις που έχουν οι ψευδείς ειδήσεις στις επιχειρήσεις, στη φήμη αυτών, αλλά και στην εμπιστοσύνη του κοινού προς αυτές. Συζητήθηκαν οι μηχανισμοί με τους οποίους η παραπληροφόρηση διαμορφώνει την κοινή γνώμη, καθώς και οι λόγοι για τους οποίους οι παραδοσιακές στρατηγικές διαχείρισης κρίσεων – όπως η αγνόηση των ψευδών ειδήσεων ή η απλή διάψευσή τους – αποδεικνύονται συχνά ανεπαρκείς. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην κατανόηση της ψυχολογίας της επιρροής και στη σημασία της κοινωνικής απόδειξης (social proof), δηλαδή της τάσης των ανθρώπων να επηρεάζονται από το τι θεωρούν ότι πιστεύουν ή κάνουν οι άλλοι.

Η ανάγκη για νέο πλαίσιο

Βάσει αυτών των δεδομένων, αναδείχθηκε η ανάγκη για ένα νέο στρατηγικό πλαίσιο αντιμετώπισης της παραπληροφόρησης, το οποίο θα βασίζεται όχι μόνο στη διαχείριση της άμεσης φήμης ενός οργανισμού, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο το κοινό αντιλαμβάνεται το πώς οι άλλοι βλέπουν έναν οργανισμό, δηλαδή τα λεγόμενα «second-order judgments». Μεταξύ των βασικών κατευθύνσεων που παρουσιάστηκαν, περιλαμβάνονται η συστηματική παρακολούθηση της κοινωνικής απήχησης, η ενίσχυση της διαφάνειας μέσω προληπτικών ενεργειών (prebunking) και η αξιοποίηση των συμμάχων (π.χ. επιστήμονες, συνεργάτες, πελάτες) που μπορούν να μιλήσουν αξιόπιστα, ενισχύοντας τη φωνή της αλήθειας. Το βασικό συμπέρασμα που προέκυψε ήταν ότι στη σημερινή εποχή της υπερπληροφόρησης, η αλήθεια από μόνη της δεν αρκεί. Η κοινωνική επιβεβαίωση, δηλαδή η απόδειξη ότι και οι άλλοι πιστεύουν την αλήθεια, είναι εξίσου κρίσιμη.

Δηλώσεις και συμπεράσματα

Στη συζήτηση που ακολούθησε συμμετείχαν μέλη της ευρύτερης επιχειρηματικής κοινότητας, ενώ αναφερόμενος στην εκδήλωση, ο καθηγητής Marketing του Alba Graduate Business School και κάτοχος του «The Theodore Papalexopoulos Chair in Sustainability», Παύλος Βλάχος, δήλωσε: «Σε έναν κόσμο όπου το 72% των ανθρώπων σε 25 χώρες θεωρεί τις ψευδείς ειδήσεις ως τη μεγαλύτερη παγκόσμια απειλή – ακόμη και πάνω από την κλιματική αλλαγή – η ευθύνη μας ως εκπαιδευτικών, επιχειρηματικών ηγετών και πολιτών είναι ξεκάθαρη: πρέπει όχι μόνο να μάθουμε να εντοπίζουμε την παραπληροφόρηση, αλλά και να την αντιμετωπίζουμε αποτελεσματικά. Μέσα από τη σειρά διαλόγων "Theodore Papalexopoulos Sustainability Dialogues", φέρνουμε κοντά κορυφαίους ακαδημαϊκούς και επαγγελματίες για να προωθήσουμε αυτή την αποστολή».

Συμπλήρωσε λέγοντας: «Η συζήτηση αυτή αποτελεί μια πολύτιμη υπενθύμιση της ανάγκης για κριτική σκέψη και διαρκή επαγρύπνηση απέναντι στην παραπληροφόρηση, όπως μας υπενθυμίζει το δελφικό παράγγελμα: "Όταν ακούς, κράτα τα μάτια σου ανοιχτά"».

Η συνέχεια των διαλόγων

Η σειρά διαλόγων «Theodore Papalexopoulos Sustainability Dialogues», όπως αναφέρει η ανακοίνωση, θα συνεχιστεί με σκοπό να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ της θεωρητικής γνώσης στον τομέα της διοίκησης και της δράσης στον τομέα της βιωσιμότητας και της επιχειρηματικής μεταρρύθμισης, φέρνοντας κοντά ακαδημαϊκούς και επαγγελματίες και με στόχο την αντιμετώπιση κρίσιμων ζητημάτων βιωσιμότητας και επιχειρηματικού μετασχηματισμού.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ