Παρά την ακρίβεια που πλήττει τα νοικοκυριά και την αυξανόμενη πίεση στο διαθέσιμο εισόδημα, ένα πράγμα παραμένει σίγουρο, τα καλλυντικά συνεχίζουν να πουλάνε, και μάλιστα με εντυπωσιακούς ρυθμούς, Και το αποδεικνύουν οι αριθμοί. Χαρακτηριστικό είναι πως, σύμφωνα με τον Κώστα Σπυρόπουλο, Γενικό Διευθυντή της The Estée Lauder Hellas και Βαλκανίων, o συνολικός τζίρος της εταιρείας αναμένεται να ξεπεράσει τα 70 εκατομμύρια ευρώ, επιβεβαιώνοντας οι γυναίκες (και λιγότερο οι άνδρες) δεν εγκαταλείπουν την προσωπική φροντίδα και ομορφιά.
Μάλιστα, όπως τόνισε ο Κώστας Σπυρόπουλος, «η ελληνική αγορά καταγράφει από τις καλύτερες επιδόσεις στην Ευρώπη». Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το κατάστημα M·A·C στην οδό Ερμού, το οποίο συγκαταλέγεται στα τρία κορυφαία σε τζίρο της Estée Lauder σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η εντυπωσιακή αυτή πορεία έχει μετατρέψει την ελληνική αγορά σε case study για τα κεντρικά του ομίλου,αφού παρά τις οικονομικές προκλήσεις, η Ελλάδα παραμένει μία από τις πιο δυναμικές και ανθεκτικές αγορές καλλυντικών.
Το τέλος στις μεγάλες εκπτώσεις
Ο Κώστας Σπυρόπουλος είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα Brain Regain, καθώς μετά απο 20ετη θητεία σε σημαντικές θέσεις στο εξωτερικό, όπως στην P&G σε Ελβετία, Αμερική και Γαλλία, επέστρεψε στα πάτρια. «Πάντα είχα στο μυαλό μου την επιστροφή. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια εργαζόμουν στο Παρίσι στην Estee Lauder και όταν μου έγινε η πρόταση άδραξα την ευκαιρία» είπε σε παρυσίαση στους δημοσιογράφους ο κ. Σπυρόπουλος.
Με την ανάληψη της ηγεσίας από τον κ. Σπυρόπουλο το 2022 (με΄τα την ολοκλήρωση της πολυετούς συνεργασίας με τον όμιλο Σαράντη, επισημοποιήθηκε ο πλήρης έλεγχος της θυγατρικής από τον The Estée Lauder Companies), η Estée Lauder Hellas με τα πιο διάσημα brands καλλυντικών, άλλαξε στρατηγική. Μπηκε σε μια νέα φάση που δεν βασίζεται πια στις μεγάλες εκπτώσεις, αλλά στο brand building, την ενίσχυση στην αξία των brands της και στο να προσφέρει στον πελάτη εμπειρίες υψηλού επιπέδου. «Στοχος είναι να δίνουμε στον πελάτη περισσότερη αξία, όχι μεγαλύτερη έκπτωση» επισήμανε ο κ. Σπυρόπουλος, και συνέχισε χαριτολογώντας «Αν ξαναδείτε μεγάλες επτώσεις δεν θα είμαι εγώ στην ηγεσία» .

Η μετάβαση από τις εκπτώσεις στο χτίσιμο του brand δεν ήταν εύκολη, αλλά αποδείχθηκε αποτελεσματική. Ηπροσέγγιση αυτή φαίνεται να αποδίδει. Ο τζίρος αυξάνεται σταθερά: από 55 εκατ. ευρώ τη χρήση 2022–2023, στα 66 εκατ. ευρώ πέρσι, με την εκτίμηση για φέτος να ξεπερνά τα 70 εκατ. ευρώ, με μια αύξηση της τάξεως του 20%.Η ελληνική αγορά καταγράφει από τις καλύτερες επιδόσεις του ομίλου στην Ευρώπη, ενώ η εταιρεία πέρασε από ζημιές σε θετικά αποτελέσματα μέσα σε έναν μόλις χρόνο.
Η αλλαγή νοοτροπίας αποτυπώνεται σε κάθε επίπεδο λειτουργίας. Μέσα σε μόλις τρία χρόνια, η εταιρεία αναδιαρθρώθηκε πλήρως, μετακόμισε σε νέα κεντρικά γραφεία, εκσυγχρόνισε το δίκτυο διανομής, με έδρα πλέον τον Ασπρόπυργο και επέκτεινε τη δραστηριότητά της σε αγορέςτων Βαλκανίων. Παράλληλα, επένδυσε στην ανανέωση των φυσικών καταστημάτων και στο άνοιγμα νέων σημείων, όπως το πρώτο κατάστημα Le Labo στη Γλυφάδα, με σχέδια επέκτασης και στα Βόρεια Προάστια.
Συνολικά απασχολεί 850 εργαζόμενους που απασχολούνται στα Βαλκάνια, οι 700 βρίσκονται στην Ελλάδα, οι περισσότεροι μόνιμοι, εξειδικευμένοι αισθητικοί και makeup artists. Στόχος δεν είναι απλώς η πώληση, αλλά η καθοδήγηση του πελάτη, μέσα από γνώση και εμπειρία. Στην επαρχία, η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ καταναλωτή και πωλητή είναι τόσο προσωπική, έτσι πολλές πελάτισσες εξυπηρετούνται από συγκεκριμένα άτομα, γνωρίζοντάς τες με το μικρό τους όνομα. Μάλιστα ένα από τα πιο δυνατά σημεία πώλησης στην επαρχία είναι η Λάρισα.
Παρά την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, η φυσική παρουσία παραμένει κρίσιμη για την Estée Lauder στην Ελλάδα. Το e-shop αντιπροσωπεύει περίπου το 10% των πωλήσεων, ενώ τα φυσικά καταστήματα εξακολουθούν να αποτελούν τον βασικό δίαυλο εμπειρίας για τον καταναλωτή.
Γιατί ακριβαίνουν τα καλλυντικά
Η άνοδος στις τιμές των προϊόντων ομορφιάς δεν είναι τυχαία. Όπως εξηγεί ο κ.Σπυρόπουλος, βασικοί παράγοντες είναι η αύξηση του κόστους πρώτων υλών και ιδιαίτερα του γυαλιού που χρησιμοποιείται σε μπουκάλια αρωμάτων και βαζάκια κρεμών, καθώς και οι επιβαρυμένες μεταφορικές δαπάνες.
Παράλληλα, ένα premium προϊόν συνοδεύεται από εμπειρία και υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, κάτι που επίσης ενσωματώνεται στην τελική του τιμή. «Ναι, οι τιμές ανεβαίνουν, αλλά ανεβαίνει και η αξία που προσφέρεις στον πελάτη», σημειώνει χαρακτηριστικά. Αξιζει να σημιεωθεί, ότι η εταιρεία δινει σημαντικό ποσό στα δείγματα που δίνονται ως δώρο στις πελάτισσες, καθώς δεν τα προμηθεύεται δωρεάν από τη μητρική εταιρεία.
Υπενθυμίζεται ότι στο χαρτοφυλάκιο της Estée Lauder Companies, περιλαμβάνονται κορυφαίες μάρκες περιποίησης και ομορφιάς, μεταξύ των οποίων: M·A·C, Clinique, Estée Lauder, Tom Ford Beauty, Jo Malone London, La Mer, Darphin Paris, Kilian Paris, Bobbi Brown, Aveda, Origins κ.α.
150.000 ευρώ στην Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία
Η Estee Lauder ενισχύει την κοινωνική της προσφορά με την ετήσια καμπάνια πρόληψης για τον καρκίνο του μαστού, που έχει καθιερωθεί και στην Ελλάδα. Κάθε Οκτώβριο, δωρεάν μαστογραφίες, ενημερωτικές δράσεις και η φωταγώγηση του «Δρομέα» στέλνουν μήνυμα ελπίδας. Και φέτος, το 1% των πωλήσεων του μήνα θα διατεθεί στην Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία, η οποία τα τελευταία δύο χρόνια έχει λάβει πάνω από 150.000 ευρώ σε χρηματικές δωρεές και εξοπλισμό, ενώ έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερες από 7.750 δωρεάν μαστογραφίες. «Ο Οκτώβριος είναι μήνας αφιερωμένος στην πρόληψη και την ενημέρωση», τονίζει ο Κώστας Σπυρόπουλος, υπογραμμίζοντας τη σημασία της έγκαιρης διάγνωσης.