Νέα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΔΑΑ: Αύξηση εσόδων 3,5%, μείωση καθαρών κερδών 4,8%

Πηγή: Eurokinissi
Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» / Πηγή: Eurokinissi

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2025, καταγράφοντας σταθερή αναπτυξιακή πορεία και ισχυρή λειτουργική επίδοση. Η περίοδος χαρακτηρίστηκε από αυξημένη επιβατική κίνηση και θετική εξέλιξη των εσόδων, επιβεβαιώνοντας τη διατηρήσιμη ανάπτυξη του αεροδρομίου.

Ισχυρή άνοδος επιβατικής κίνησης

Η επιβατική κίνηση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» ανήλθε σε 26,1 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 6,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Το αποτέλεσμα αυτό υπογραμμίζει τη δυναμική της Αθήνας ως διεθνούς αεροπορικού κόμβου, καθώς και τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη του τουρισμού.

Η αύξηση αποδίδεται στη διεύρυνση των προορισμών και στις στρατηγικές συνεργασίες του ΔΑΑ με αεροπορικές εταιρείες που ενισχύουν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά.

Αύξηση εσόδων και σταθερότητα λειτουργικής επίδοσης

Τα συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα διαμορφώθηκαν σε 526,9 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 3,5% σε ετήσια βάση. Η ενίσχυση προήλθε από τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση και την αναπροσαρμογή των αεροδρομιακών τελών σύμφωνα με το ισχύον ρυθμιστικό πλαίσιο.

Το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 335,6 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας οριακή μείωση 1,3%, αντανακλώντας τον βραχυπρόθεσμο επιχειρησιακό σχεδιασμό και τη στρατηγική συγκράτησης δαπανών σε περίοδο αυξημένων επενδύσεων.

Τα καθαρά κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν σε 185,8 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 4,8%, κυρίως λόγω της μείωσης του Μεταφερόμενου Ποσού, η οποία όμως αντισταθμίστηκε εν μέρει από την αύξηση του Κεφαλαίου Αεροπορικών Δραστηριοτήτων.

Σταθερά θεμελιώδη και επενδύσεις σε υποδομές

Παρά τη μικρή επιβράδυνση των κερδών, ο ΔΑΑ διατηρεί ισχυρά θεμελιώδη μεγέθη, συνεχίζοντας να επενδύει σε υποδομές, βιωσιμότητα και τεχνολογική αναβάθμιση. Στόχος είναι η ανταπόκριση στη συνεχή αύξηση της ζήτησης και η στήριξη της εθνικής οικονομίας ως βασικού πυλώνα του ελληνικού τουρισμού και των αερομεταφορών.

Αναλυτικά στοιχεία εννεαμήνου 2025

26,2 εκατ. επιβάτες – άνοδος σε όλες τις αγορές

Η συνολική κίνηση ανήλθε σε 26,2 εκατ. επιβάτες, αυξημένη κατά 6,7% έναντι του 2024.
Οι επιβάτες εσωτερικού αυξήθηκαν κατά 2,2% και οι επιβάτες εξωτερικού κατά 8,5%.

Στο αποκορύφωμα της θερινής περιόδου, το αεροδρόμιο ενίσχυσε τη συνδεσιμότητά του με ΗΠΑ και Μέση Ανατολή, καταλαμβάνοντας την 8η θέση στην Ευρώπη ως προς τον αριθμό συνδέσεων. Οι απευθείας υπερατλαντικές πτήσεις αυξήθηκαν θεαματικά, συνδέοντας την Αθήνα με 9 πόλεις των ΗΠΑ και προσφέροντας 103 εβδομαδιαίες συχνότητες, σχεδόν διπλάσιες από το 2023.

Προοπτικές ζήτησης και παράγοντες αβεβαιότητας

Η επιβατική ζήτηση για το 2025 αναμένεται να κινηθεί σε μεσαίο μονοψήφιο ρυθμό ανάπτυξης. Παράλληλα, γεωπολιτικές εντάσεις και μακροοικονομικές προκλήσεις εξακολουθούν να επηρεάζουν τις προβλέψεις για τους επόμενους μήνες.

Αεροπορικές και μη αεροπορικές δραστηριότητες

  • Αεροπορικές δραστηριότητες: Έσοδα 397,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 2,5% σε σχέση με το 2024, λόγω της αυξημένης κίνησης και της αναπροσαρμογής τελών.
  • Μη αεροπορικές δραστηριότητες: Έσοδα 129,5 εκατ. ευρώ, άνοδος 6,7%, χάρη στην ενίσχυση των εμπορικών δραστηριοτήτων, που αντιστάθμισαν τη μείωση εσόδων από στάθμευση λόγω έργων κατασκευής νέου πολυώροφου χώρου.

Αύξηση λειτουργικών εξόδων λόγω αναπτυξιακών παραγόντων

Τα λειτουργικά έξοδα ανήλθαν σε 180,1 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 14,1% έναντι του 2024, κυρίως λόγω:

  • της ανάγκης για πρόσθετο προσωπικό και υπηρεσίες τρίτων λόγω αυξημένης κίνησης,
  • των αυξήσεων κατώτατου μισθού (2024–2025),
  • της ανόδου του κόστους ενέργειας, και
  • των προβλέψεων για εκτεταμένη συντήρηση υποδομών (διάδρομοι, τροχοδρόμοι, φωτοσήμανση).

EBITDA και προσαρμοσμένο EBITDA

Τα EBITDA ανήλθαν σε 346,9 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 1,2%, ενώ το προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε σε 335,6 εκατ. ευρώ, χαμηλότερο κατά 1,3% σε σχέση με το 2024. Οι επιδόσεις παραμένουν ευθυγραμμισμένες με τους στόχους της εταιρείας.

Κερδοφορία

  • Κέρδη προ φόρων: 241,0 εκατ. ευρώ (έναντι 252,2 εκατ. ευρώ το 2024).
  • Καθαρά κέρδη μετά φόρων: 185,8 εκατ. ευρώ, μείωση 4,8% σε ετήσια βάση.

Η μείωση εντάσσεται στη στρατηγική επενδυτικής προσαρμογής του ΔΑΑ για τη στήριξη μελλοντικών έργων ανάπτυξης.

Επενδύσεις σε νέες υποδομές

Έργα σε εξέλιξη

Οι εργασίες για τον πολυώροφο χώρο στάθμευσης οχημάτων και τον νέο βορειοδυτικό χώρο στάθμευσης αεροσκαφών ξεκίνησαν τον Ιούλιο 2025, και προχωρούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.

Ο πολυώροφος χώρος θα διαθέτει 3.365 θέσεις στάθμευσης, ενώ ο νέος χώρος στάθμευσης αεροσκαφών θα περιλαμβάνει 32 θέσεις τύπου Code C, νέο σταθμό εξυπηρέτησης και νέες υποδομές τροχοδρόμησης και πρόσβασης. Η ολοκλήρωση των έργων αναμένεται το Β’ τρίμηνο του 2027.

Επέκταση Κύριου Αεροσταθμού

Παράλληλα, ο ΔΑΑ συνεχίζει τη διεθνή διαγωνιστική διαδικασία για την επέκταση του Κύριου Αεροσταθμού (Main Terminal Building – MTB), μέσω της προσέγγισης Early Contractor Involvement (ECI).
Η επιλογή του προτιμητέου αναδόχου αναμένεται στις αρχές του 2026.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ