Νέα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σούπερ μάρκετ: 11,6 δισ. ευρώ στα ταμεία στο 10μηνο - Το καλάθι γέμισε με σνακ

Οι καταναλωτές άφησαν στα ταμεία των σούπερ μάρκετ 11,6 δισ. ευρώ, το δεκάμηνο Ιανουαρίου–Οκτωβρίου 2025, περί τα 682 εκατ. ευρώ περισσότερα από πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana. Από αυτά, τα 9,58 δισ. ευρώ αφορούσαν τρόφιμα, κάτι που σημαίνει ότι πάνω από 8 στα 10 ευρώ του οικογενειακού προϋπολογισμού για αγορές κατευθύνθηκαν στα τρόφιμα. Η αγορά μεγάλωσε όχι μόνο επειδή οι τιμές ανέβηκαν, αλλά και επειδή τα νοικοκυριά αγόρασαν περισσότερα προϊόντα.

Τι ψωνίσαμε και γιατί αυξήθηκε ο τζίρος

Η άνοδος των πωλήσεων στηρίχθηκε σε δύο παράγοντες. Οι ποσότητες που πέρασαν από τα ταμεία αυξήθηκαν σχεδόν κατά 4%, ενώ οι τιμές συνολικά ενισχύθηκαν κατά 1,6%. Η τάση της κατανάλωσης στο σπίτι ενισχύθηκε, με περισσότερα γεύματα να γίνονται εντός νοικοκυριού, αλλά και με τουρίστες να επιλέγουν σούπερ μάρκετ αντί για εστιατόρια. Στα τρόφιμα οι ανατιμήσεις ήταν πιο έντονες, ενώ σε είδη προσωπικής φροντίδας και προϊόντα καθαρισμού καταγράφηκαν μικρές μειώσεις.

Τα προϊόντα που γέμισαν τα καλάθια

Τα σνακ ήταν η κατηγορία που ξεχώρισε περισσότερο από όλες. Οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν με διψήφιο ρυθμό και ταυτόχρονα σημείωσαν τη μεγαλύτερη άνοδο τιμών. Ισχυρή ζήτηση καταγράφηκε και στα κατεψυγμένα τρόφιμα, αλλά και στα γαλακτοκομικά, ενώ τα μη αλκοολούχα ποτά κινήθηκαν επίσης ανοδικά. Σε ορισμένα βασικά προϊόντα μαγειρικής οι τιμές υποχώρησαν, δίνοντας μικρές ανάσες στα νοικοκυριά.

Ιδιωτική ετικέτα, η σταθερή επιλογή

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνέχισαν να κερδίζουν έδαφος και πλέον αντιστοιχούν στο 27,2% της συνολικής αξίας των πωλήσεων. Η ανάπτυξή τους ήταν ταχύτερη από εκείνη των επώνυμων προϊόντων, δείχνοντας ότι οι καταναλωτές αναζητούν οικονομικότερες λύσεις χωρίς να μειώνουν τις ποσότητες που αγοράζουν, κυρίως στα τρόφιμα και στα είδη οικιακής χρήσης.

Το online σούπερ μάρκετ μεγαλώνει, αλλά με πιο μικρό καλάθι

Οι ηλεκτρονικές αγορές τροφίμων έφτασαν τα 255 εκατ. ευρώ στο δεκάμηνο. Οι παραγγελίες αυξήθηκαν, όμως το μέσο καλάθι ήταν ελαφρώς μικρότερο, ένδειξη πιο στοχευμένων αγορών. Τα φρέσκα τρόφιμα είχαν και στο online κανάλι τον πρωταγωνιστικό ρόλο, αποδεικνύοντας ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται όλο και περισσότερο το ψηφιακό ράφι.

Λιγότερες προσφορές στα ράφια

Το ποσοστό των πωλήσεων που πραγματοποιήθηκε με έκπτωση περιορίστηκε περίπου στο 1/4 του συνόλου. Η μείωση των προσφορών ήταν πιο έντονη στα προϊόντα υγείας, ομορφιάς και οικιακής φροντίδας, μετά την εφαρμογή του νέου Κώδικα Δεοντολογίας.

Πού ξοδεύτηκαν τα περισσότερα χρήματα

Τα νησιά και η Κρήτη κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων, με την τουριστική κίνηση να ενισχύει σημαντικά τον τζίρο των καταστημάτων. Η Αττική παραμένει η μεγαλύτερη αγορά της χώρας, ωστόσο κινήθηκε με πιο ήπιους ρυθμούς σε σχέση με τις τουριστικές περιοχές.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ