Νέα
  • ΓΔ: 1422.35 +0.33%
  • Τζίρος: 108,35 εκ €
Δείκτες / Μετοχές
Οικονομικό Φόρουμ Δελφών 2024

Πλακιωτάκης: Τεράστιες οι αναπτυξιακές δυνατότητες και οι προοπτικές του ΟΛΘ

O Υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, ο Διευθύνων Σύμβουλος - Γενικός Εκτελεστικός Διευθυντής της ΟΛΘ Α.Ε., Franco Nicola Cupolo και ο Γενικός Διευθυντής Επενδύσεων της ΟΛΘ Α.Ε., Artur Davidian

Επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, συνοδεία του Γ.Γ. Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Ευάγγελου Κυριαζόπουλου, και της Επικεφαλής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μαρίας Αντωνίου πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τρίτη 20 Απριλίου, στην ΟΛΘ Α.Ε. Τον Υπουργό υποδέχθηκαν στο κτήριο Διοίκησης, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, ο Διευθύνων Σύμβουλος - Γενικός Εκτελεστικός Διευθυντής της ΟΛΘ Α.Ε., Franco Nicola Cupolo, ο Γενικός Διευθυντής Επενδύσεων της ΟΛΘ Α.Ε., Artur Davidian και άλλα στελέχη της εταιρείας.

Ο κ. Πλακιωτάκης επεσήμανε την καθοριστική σημασία του εμβληματικού έργου επέκτασης του 6ου Προβλήτα για την αναβάθμιση του Λιμένα της Θεσσαλονίκης και εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη γρήγορη δρομολόγηση και υλοποίηση του Επενδυτικού Πλάνου το οποίο είναι εντός χρονοδιαγράμματος, τονίζοντας τα ισχυρά οφέλη που προκύπτουν για την κοινωνία και την οικονομία σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. «Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς και σκοπός μας είναι να συνδράμουμε με κάθε μέσο στην περαιτέρω ενίσχυση της θέσης του και την εδραίωσή του ως κόμβο Συνδυασμένων Μεταφορών για τη Νοτιοανατολική και Κεντρική Ευρώπη», συμπλήρωσε ο Υπουργός.

Εξέφρασε ακόμα την πεποίθηση ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μετεξελίσσεται σε σημαντικό εμπορευματικό κόμβο, όχι μόνο για τα Βαλκάνια, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, με «ιδιαιτέρως σημαντικά οφέλη για την τοπική και εθνική οικονομία και κοινωνία», αλλά και για τη γεωστρατηγική θέση της πόλης στον παγκόσμιο χάρτη των μεταφορών.

«Διαπίστωσα για ακόμα μια φορά τις τεράστιες αναπτυξιακές δυνατότητες και προοπτικές του λιμένος της Θεσσαλονίκης, ως αποτέλεσμα του μεγάλου επενδυτικού προγράμματος των 300 εκατ. ευρώ, που είναι σε εξέλιξη. Η κυβέρνηση παρακολουθεί και υποστηρίζει το έργο του ΟΛΘ, όχι μόνο σε ό,τι αφορά τις υποχρεωτικές επενδύσεις, όπως ο προβλήτας 6, αλλά και τις μη υποχρεωτικές, οι οποίες υπερβαίνουν τα 100 εκατ. ευρώ» τόνισε ο υπουργός.

Πρόσθεσε ότι ήδη έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του λιμένος Ηρακλείου και μέσα στο 2021 θα ακολουθήσει η αντίστοιχη διαδικασία για εκείνο του Βόλου, ενώ υπενθύμισε ότι ήδη βρίσκονται στον «αέρα» οι διαγωνισμοί για τα περιφερειακά λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Ηγουμενίτσας. Οσον αφορά τη θαλάσσια σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το Αιγαίο, ο κ. Πλακιωτάκης διαβεβαίωσε ότι στόχος του υπουργείου του είναι η μόνιμη και σταθερή σύνδεσή της, μέσω πολυετών συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και με την ταυτόχρονη δρομολόγηση νέων πλοίων.

Ειδικά για την επιδοτούμενη ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης- Σποράδων, την προκήρυξη της οποίας ανακοίνωσε νωρίτερα σήμερα, ο υπουργός διευκρίνισε ότι αυτή αφορά τη θερινή περίοδο, από την 1η Ιουνίου ως τις 15 Σεπτεμβρίου, με τρία δρομολόγια εβδομαδιαίως, με γρήγορο επιβατικό οχηματαγωγό πλοίο.

Πριν από το φθινόπωρο ο ανάδοχος για το έργο του 6ου προβλήτα

Πριν από τον Σεπτέμβριο, αλλά ενδεχομένως και πολύ πιο σύντομα, αναμένεται να αναδειχθεί ο ανάδοχος για το έργο της 6ης προβλήτας στο λιμάνι, ενώ σήμερα βρίσκεται υπό αξιολόγηση η αρτιότητα των οικονομικών και τεχνικών φακέλων των πέντε υποψήφιων σχημάτων, όπως επισήμανε ο εκτελεστικός πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), Αθανάσιος Λιάγκος, συγκεκριμενοποιώντας περαιτέρω το χρονοδιάγραμμα που ανέφερε ο υπουργός.

Στο ερώτημα τι αφορούν οι επιπλέον υποχρεωτικές επενδύσεις, της τάξης των 100 εκατ. ευρώ (από τα 180-200 εκατ. Έφτασαν στα 300 εκατ.), που ανακοινώθηκαν, ο κ. Λιάγκος απάντησε ότι αυτές κατά κύριο λόγο θα αναπτυχθουν σε βάθος χρόνου και περιλαμβάνουν μηχανολογικό εξοπλισμό, εκσυγχρονισμό γερανογυρών και ηλεκτρονικά συστήματα τρίτης γενιάς, που θα επιτρέψουν στο λιμάνι να υποδέχεται μεγάλα πλοία κατηγορίας «ultra-mother vessels», χωρητικότητας 24.000 TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων).

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ