Νέα
  • ΓΔ: 911.42 +0.12%
  • Τζίρος: 79,86 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Coca-Cola HBC: Πώς κατάφερε να προσθέσει μισή… Ουγγαρία στα μεγέθη της

Πηγή: AP Images
Cola HBC

Στο πετυχημένο πενταετές πλάνο «Growth Story 2020» της εταιρείας και πως διαχειρίστηκε τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας αναφέρθηκε ο Μιχάλης Hμελλος, μη εκτελεστικό μέλος Coca-Cola HBC Finance BV και πρώην CFO του ομίλου Coca Cola HBC σε εκδήλωση της EY Ελλάδος για «το DNA του CFO του αύριο».


«Μετά τη σταθεροποίηση των μεγεθών μας στις αρχές 2015 θέσαμε ένα φιλόδοξο σχέδιο, το οποίο επικοινωνήσαμε τον Ιούνιο του 2016» σημείωσε ο Μιχάλης Hμελλος, προσθέτοντας πως «δύο ήταν οι βασικοί πυλώνες - καταλύτες της επιτυχίας για αυτό το πενταετές πρόγραμμα:

  • Ο πρώτος αφορά στην ύπαρξη ενός κοινού οράματος από τον CEO και την εκτελεστική ομάδα για το που θέλουμε να φθάσει ο όμιλος. Πίσω από αυτό το όραμα, στοιχίστηκε κάθε τμήμα, κάθε δραστηριότητα, κάθε χώρα.
  • Ο δεύτερος πυλώνας ήταν η δυνατή ομάδα συνεργατών στο οικονομικό τμήμα, μια ομάδα με ανοιχτά μυαλά, η οποία είχε ως στόχο να διακρίνει τις τάσεις εκείνης της περιόδου για να συμβάλει αποφασιστικά στην επίτευξη τους στόχους της διοίκησης».

Τα οφέλη από την δημιουργία των 2 SSCs

Αναφορικά με τον λόγο για τον οποίο η εταιρεία προχώρησε στη δημιουργία δύο finance shared service centers, σε Βουλγαρία και Ρωσία, ο κ. Ημελλος ανέφερε ότι «μέρος της στρατηγικής μας ήταν η καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών μας με το βέλτιστο κόστος. Για τον σκοπό αυτό δημιουργήσαμε δύο finance shared service centers (Βουλγαρία, Ρωσία), επιδιώκοντας να πετύχουμε 4 βασικούς στόχους». Αυτοί είναι οι ακόλουθοι:

  • Ο επανασχεδιασμός των διαδικασιών στο οικονομικό τμήμα, για καλύτερη εμπειρία πελάτων και προμηθευτών. Απελευθερώθηκε πολύτιμος χρόνος για τους πωλητές, υπήρξε ταχύτερη ανταπόκριση και καλύτερη πληροφόρηση για λογαριασμούς.
  • Υπήρξαν κοινές διαδικασίες για όλες τις χώρες – Ο όμιλος είχε κοινό ERP.
  • Επιτεύχθηκε εξοικονόμηση κόστους από τις συνέργειες που προέκυψαν.
  • Από τότε που δημιουργήθηκαν τα SSCs, οποιαδήποτε αλλαγή γινόταν σε ένα σημείο για όλες τις χώρες και όχι σε 28 σημεία όπως προηγουμένως, δημιουργώντας πολλά προβλήματα στην εφαρμογή των όποιων αλλαγών.

Ο κ. Ημελλος υπογράμμισε ότι από την κίνηση αυτή, «όχι μόνο βελτιώσαμε τις προσφερόμενες υπηρεσίες σε πελάτες και προμηθευτές μας, αλλά πετύχαμε και σημαντικές οικονομίες κλίμακας. Από οικονομικής συνεισφοράς, προσθέσαμε μία αγορά ίση με τη… μισή Ουγγαρία (σ.σ. αφορά στο μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς για τον όμιλο της Coca Cola HBC)".

Οι πέντε κινήσεις μέσα στην πανδημία

Αναφορικά με τις κινήσεις της εταιρείας εν μέσω της πανδημίας, ο κ. Ημελλος σημείωσε ότι η Coca-Cola HBC διαχειρίστηκε τις νέες συνθήκες στην αγορά σε 5 βασικούς άξονες:

  • Συμμετοχή των εργαζομένων σε διαρκή προβληματισμό για το πως αλλάζει η αγορά και οι καταναλωτικές συνήθειες και πως μπορεί η εταιρεία να ανταποκριθεί.
  • Παροχή στοχευμένων μέτρων στήριξης στον κλάδο της Εστίασης.
  • Συνεχής δημιουργία και ανάλυση βραχυπρόθεσμων σεναρίων (3-9 μηνών), ώστε να λαμβάνονται οι καλύτερες αποφάσεις για τις πωλήσεις, το προσωπικό, τις κεφαλαιακές επενδύσεις, τη ρευστότητα και την κερδοφορία.
  • Διαχείριση ρευστότητας, εισπραξιμότητας των απαιτήσεων και της κερδοφορίας.
  • Συνεχής επικοινωνία μεταξύ των εργαζομένων στις νέες συνθήκες εργασίας που δημιούργησε η πανδημία.

Πόσο σημαντικές είναι οι συνεργασίες εντός της εταιρείας

Τέλος, έμφαση δόθηκε στο σημαντικό ρόλο που έχουν οι συνεργασίες. Ο κ. Ημελλος ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «δε νοείται επιτυχημένος ένας CFO αν ο ίδιος και γενικότερα η ανώτερη ομάδα δεν συνδέεται καθημερινά με τα άλλα μέλη του τμήματος, μέσω παροχής και επεξεργασίας δεδομένων και ανάλυσης ρίσκου. Μόνο έτσι μπορεί να έχει καλύτερη εικόνα για την επιχείρηση. Αποκομμένος από τις υπόλοιπες δραστηριότητες είναι σαν να πηγαίνεις ένα αυτοκίνητο χωρίς να βλέπεις τον δρόμο. Το… ατύχημα είναι δεδομένο».

Ο έμπειρος manager υπογράμμισε ότι «απαιτούνται αυτονόητες τεχνικές δεξιότητες και εμπειρία, ωστόσο είναι απαραίτητες και δεξιότητες συναισθηματικής νοημοσύνης, όπως είναι πχ η ενσυναίσθηση, η επιμονή, η περιέργεια για το νέο και το άγνωστο, η εποικοδομητική διάθεση και το ομαδικό πνεύμα». Κατέληξε δε λέγοντας πως «είναι απαραίτητη η συνεχής εκπαίδευση σε τεχνικές συναισθηματικής νοημοσύνης. Με το σωστό coaching όλα μαθαίνονται».

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ