Νέα
  • ΓΔ: 910.34 +0.25%
  • Τζίρος: 41,99 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Β. Παπαγιαννάκος: Από τη χύμα ρετσίνα σε... καράφα, στο διεθνούς κύρους Σαββατιανό

Το οινοποιείο της εταιρείας στο Μαρκόπουλο
Το οινοποιείο της εταιρείας στο Μαρκόπουλο / Πηγή: papagiannakos.gr

«Oταν άρχισα να ασχολούμαι με την εταιρεία, έκανα πειραματισμούς στη ρετσίνα, ζητούσα από τον πατέρα μου να βάζει κάποια πειραματικά βαρέλια με λιγότερο ρετσίνι. Φθάνοντας στο σημείο… μηδέν, δηλαδή χωρίς τη χρήση ρητίνης, ανακάλυψα τις δυνατότητες της ποικιλίας Σαββατιανό, τι κρυβόταν δηλαδή πίσω από μία πολύ καλή ρετσίνα». Αυτό ανέφερε, μεταξύ άλλων, στο 2o Ετήσιο Συμπόσιο Δημιουργικής Ηγεσίας του Κέντρου Αριστείας ΣΕΒ ο Βασίλης Παπαγιαννάκος, οινοποιός και ιδιοκτήτης του οικογενειακού οινοποιείου, ενθυμούμενος τα πρώτα του βήματα στη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

Ο κ. Παπαγιαννάκος υπογράμμισε ότι «με ενοχλούσε αφάνταστα το ότι η επίπονη εργασία του πατέρα μου στο αμπέλι αλλά και η εξαιρετική δουλειά που έκανε στη ρετσίνα έφθανε στους καταναλωτές ανώνυμα. Το προϊόν πωλούνταν τότε σε εστιατόρια και ταβέρνες σε καράφα, είτε σε ποτήρι που ο καταναλωτής δεν ήξερε από πού προερχόταν η ρετσίνα. Αφού ολοκλήρωσα τις σπουδές μου σε Ελλάδα και εξωτερικό ανέλαβα το οικογενειακό οινοποιείο και είχα τον χώρο και τον χρόνο μπροστά μου για να υλοποιήσω το όραμά μου. Αυτό ήταν να αναδείξω τις αρετές της ποικιλίας Σαββατιανό και παράλληλα να κάνω και το branding, να βγάλω επώνυμο τυποποιημένο προϊόν. Να φαίνεται το όνομά μου και να παίρνω και την ευθύνη αυτού που φέρει τη φιάλη. Ήθελα να γνωρίσει ο κόσμος και το οινοποιείο μας».

Μεγάλες δυσκολίες στην Ελλάδα

Αξιοσημείωτο ωστόσο είναι το γεγονός ότι το κρασί βρήκε μεγάλες δυσκολίες να μπει στην ελληνική αγορά, τις οποίες τελικά κατάφερε να ξεπεράσει χάρη στη… διεθνή αναγνώριση!

«Στον καταναλωτή ήταν πολύ εύκολο να γίνουμε δεκτοί καθώς όσοι δοκίμαζαν το Σαββατιανό ενθουσιάζονταν, δεν συνέβη ωστόσο το ίδιο και με τα εγχώρια κανάλια διανομής, δηλαδή η πρόσβαση στον καταναλωτή. Εκεί αντιμετώπισα πολλές δυσκολίες γι’ αυτό στράφηκα στις ξένες αγορές και μέσα από τη διεθνή καταξίωση και τις πολύ σημαντικές μας βραβεύσεις άρχισε να αλλάζει και στην Ελλάδα η αποδοχή μας από τους διανομείς. Ήταν ένα στερεότυπο για τους επαγγελματίες αυτού του χώρου ότι το Σαββατιανό ήταν μόνο για ρετσίνα, δεν δέχονταν μόνο του το προϊόν».

Σημειώνεται ότι η εταιρεία εξάγει πάνω από το 95% της παραγωγής, στέλνοντας κρασιά σε περισσότερες από 25 χώρες.

Ευεργετική η... ιστορία της Αρχαίας Αθήνας

«Παρά το κόστος και τη δουλειά που έπρεπε να γίνει ήταν πιο εύκολο να αναπτυχθούμε στο εξωτερικό, ήταν πι εύκολα να πείσεις τους καταναλωτές εκεί και τους ειδικούς του κρασιού για μια γηγενή ελληνική ποικιλία με πολύ μεγάλη ιστορία», τόνισε ο κ. Παπαγιαννάκος ο οποίος συμπλήρωσε ότι «μας βοήθησε πάρα πολύ η ιστορία που υπάρχει πίσω από αυτή την ποικιλία, που είναι η ιστορία της Αρχαίας Αθήνας. Φαντάζεται κανείς τον Σωκράτη, τον Αριστοτέλη, τον Πλάτωνα στα συμπόσια και στις φιλοσοφικές συζητήσεις να καταναλώνουν, πολύ πιθανόν, Σαββατιανό; Άρα ένας πολύ δυνατός μύθος και μια μεγάλη παράδοση ήταν ελκυστικά στοιχεία για τους ξένους. Ήταν βέβαια σημαντικό να επιλέξουμε σωστούς συνεργάτες οι οποίοι να προτείνουν το προϊόν στα κατάλληλα σημεία και με επίκεντρο την ποιότητα του κρασιού μας άνοιγαν οι πόρτες, προβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο και την Ελλάδα».

Το πρώτο βιοκλιματικό οινοποιείο στην Ελλάδα

Αναφορικά με τις επενδυτικές κινήσεις, ο Βασίλης Παπαγιαννάκος υπογράμμισε ότι «δώσαμε και εμείς έμφαση στην αειφορία, στο οικολογικό αποτύπωμα, οπότε και το οινοποιείο έπρεπε να είναι φιλικό προς το περιβάλλον. Φτιάξαμε το πρώτο βιοκλιματικό οινοποιείο στην Ελλάδα, σχεδιασμένο να υποδέχεται τον κόσμο προκειμένου να συμμετέχει σε όλη την εμπειρία. Με αυτόν τον τρόπο έχουμε και εμείς μια διαδραστική σχέση με τους καταναλωτές».

Τέλος αναφέρθηκε στις διεθνείς τάσεις του κλάδου, οι οποίες αφορούν σε ποιοτικά κρασιά που αναδεικνύουν τον χαρακτήρα της κάθε περιοχής. «Μιλάμε για γηγενείς ποικιλίες, για τρόπο καλλιέργειας και παραγωγής ενός προϊόντος που να αναδεικνύει το συγκεκριμένο αμπελοτόπι, το οικοσύστημα, το μικροκλίμα της περιοχής. Στρατηγική μας είναι το κρασί μας να αντανακλά τον χαρακτήρα του αττικού αμπελώνα και την περιοχή στο Μαρκόπουλο. Αυτό κάνουν και τα γαλλικά κρασιά. Εμείς εξελισσόμαστε στο μάρκετινγκ, την επικοινωνία μας με τον καταναλωτή, αλλά παράλληλα γινόμαστε πιο πιστοί στην παράδοση», κατέληξε ο οινοποιός.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ