Νέα
  • ΓΔ: 903.33 +0.84%
  • Τζίρος: 54,43 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Καφεκοπτεία Λουμίδη: Οι επόμενες ψηφιακές κινήσεις – Αναβάθμιση eshop και είσοδος σε πλατφόρμες delivery

Πηγή: Eurokinissi
Πηγή: Eurokinissi

Πρόκληση και αιχμή του δόρατος αποτελεί για τα Καφεκοπτεία Λουμίδη ο ψηφιακός μετασχηματισμός, γι’ αυτό το λόγο επενδύει στο eshop με budget, με συστήματα και με στελέχωση εξειδικευμένων ατόμων.

Αυτό τονίστηκε σε σημερινή παρουσίαση της εταιρείας, όπου μεταξύ άλλων αναφέρθηκε ότι μέχρι σήμερα έχουν καταγραφεί περισσότερες από 380.000 επισκέψεις καταναλωτών στο ηλεκτρονικό κατάστημα ενώ έχουν διεκπεραιωθεί πάνω από 13.000 παραγγελίες πανελλαδικά.

Ο Νικόλας Λουμίδης, senior manager Strategic Projects της εταιρείας ανέφερε ότι «το ecommerce έχει πλεονεκτήματα τόσο για τον καταναλωτή, καθώς μπορεί να κάνει πιο εύκολες, βολικές και γρήγορες αγορές, όσο και για τους εμπόρους, καθώς ανοίγει μια νέα αγορά όπου μπορούν να δραστηριοποιηθούν υφιστάμενες και νέες επιχειρήσεις δημιουργώντας έτσι ένα οικοσύστημα».

Τί ώθησε το ecommerce

Σύμφωνα με τον ίδιο οι βασικοί παράγοντες ώθησης του ecommerce τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα είναι:

  • Η δημιουργία οικοσυστήματος
  • Μεγάλη άνθηση πλατφορμών delivery, όπως είναι το efood και το wolt
  • Μεγαλύτερη ασφάλεια συναλλαγών
  • Νέες καταναλωτικές συμπεριφορές
  • Covid-19

Best Sellers

Αναφορικά με τα best sellers στο eshop αυτά ήταν:

  • Καφέδες, κυρίως ο ελληνικός
  • Own label (π.χ. λουκουμάκια, τα οποία απευθύνονται και σε ξένους χάρη στην ιδιαίτερη γραμματοσειρά τους – μάλιστα πριν από δύο χρόνια η εταιρεία είχε δημιουργήσει και το Greek coffee kit για να μυήσει τους καταναλωτές στον ελληνικό καφέ
  • Spreads. Αυτά πάνε πολύ καλά με αποδέκτες κυρίως τους νέους που θέλουν κάτι εύγευστο και υγιεινό
  • Συμβατές κάψουλες nespresso με 2-3 χαρμάνια των καφεκοπτείων Λουμίδη και κάποιους μονοποικιλιακούς καφέδες

Νέες e-στρατηγικές

Ο κ. Λουμίδης υπογράμμισε ότι θα συνεχίσει να επενδύει στο ecommerce, καθώς αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης, στο πλαίσιο μιας γενικότερης omnichannel προσέγγισης της εταιρείας, δηλαδή «το να προσφέρουμε την ίδια εμπειρία στον πελάτη μας, τόσο στα φυσικά καταστήματα, όσο και στο σπίτι του».

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τις νέες στρατηγικές της εταιρείας στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η Λίνα Τσιάβου υπογράμμισε ότι δίνεται έμφαση σε:

  • Ομοιόμορφη Omnichannel καταναλωτική εμπειρία. Εάν δηλαδή ένας καταναλωτής δει ένα προϊόν που τον ενδιαφέρει μπορεί να το επιλέξει από tablet και να το παραλάβει από το φυσικό κατάστημα – κάνει συνδυασμό καναλιών
  • Visual commerce. Όσο πιο πλούσιο είναι ένα eshop τόσο πιο πιθανή η κατανάλωση. «θα εμπλουτίσουμε το ηλεκτρονικό μας κατάστημα με φωτογραφικό υλικό, βίντεο και επαυξημένη πραγματικότητα για να συνδεθούν περισσότερο οι καταναλωτές με το brand» υπογραμμίστηκε
  • Mobile commerce. Ήδη οι αγορές μέσω κινητών αυξάνονται με γοργούς ρυθμούς αφού εμπιστεύονται το ecommerce
  • Green commerce. Το 65% των καταναλωτών είναι πρόθυμοι να αγοράσουν από brands που υποστηρίζουν την πράσινη κατανάλωση και την προστασία του περιβάλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο περιλαμβάνονται και νέες  φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες
  • Τεχνητή νοημοσύνη. Στόχος είναι η δημιουργία customize περιεχομένου, καθώς οι επιλογές των καταναλωτών θα βασίζονται μεταξύ άλλων σε φωνητικές εντολές, σε προηγούμενες αγορές κλπ
  • Shoppable TV. Ήδη η εταιρεία αξιοποιεί μέσω instargram μία άλλη διάσταση στις τοποθετήσεις προϊόντων, ενώ αναφέρθηκε το παράδειγμα του Netflix μέσω του οποίου πλέον θα μπορούν να γίνονται αγορές διάφορων προϊόντων

Τα σχέδια για το 2021

Για τη φετινή χρονιά η εταιρεία θα προωθήσει στο eshop:

  • Προσφορές αφού οι καταναλωτές είναι price sensitive
  • Νέα χαρμάνια, όπως γίνονται στα φυσικά καταστήματα
  • Ψηφιακό Loyalty πρόγραμμα
  • Παράλληλα σχεδιάζεται νέο eshop που θα απευθύνεται στη χονδρική, ενώ η εταιρεία θα μπει εν ευθέτω χρόνο και στις πλατφόρμες των aggregators οι οποίοι, όπως εκτιμά ο κ. Λουμίδης, «θα γίνουν ακόμη μεγαλύτερο κομμάτι της καθημερινότητάς μας».

Πως αντιμετώπισε την πρόκληση του last mile

Για το eshop σημείωσε ότι χρησιμοποίησε την Shopify πλατφόρμα κάνοντας την επένδυση με μικρότερο κόστος, ενώ για την μεγάλη πρόκληση του last mile, ο Νικόλας Λουμίδης ανέφερε ότι «εμείς συνεργαζόμαστε με την Courier center, αποφύγαμε τα προβλήματα μεγάλων εταιρειών του κλάδου. Υπήρξαν βέβαια κάποιες καθυστερήσεις και με τον συνεργάτη μας, εμείς όμως φροντίσαμε να επουλώσουμε τη σχέση μας με επικοινωνία, με αντικατάσταση προϊόντος και άλλες ενέργειες. Κάναμε ό,τι μπορούσαμε να αποφύγουμε δυσαρεστημένους πελάτες».

Το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο

Ο Ιάσωνας Λουμίδης ανέφερε ότι τα προϊόντα χωρίζονται σε τρεις βασικές κατηγορίες:

  • Καφέδες (Ελληνικοί, Αρωματικοί φίλτρου, espresso, κάψουλες)
  • Own label. «Ψάξαμε τους κατάλληλους συνεργάτες για να τα παράξουμε. Πήγαμε σε παραδοσιακές ελληνικές συνταγές, καθώς δεν μας κάλυπταν τα προϊόντα που υπάρχουν στα σουπερ μαρκετ». Πρόκειται για value for money ελληνικά προϊόντα αλλά και με διαφορετικότητα όπως π.χ. μαρμελάδες, λικέρ καφέ, γλυκά κουταλιού, spreads κ.ά.  
  • Υπόλοιπα προϊόντα (βραβευμένων παραγωγών)

Οι νέες τάσεις την περίοδο της πανδημίας

Αναφορικά με τις νέες τάσεις στην ελληνική αγορά, ο Νικόλας Λουμίδης σημείωσε ότι το 60% των καταναλωτών κάνουν παραγγελίες μέσω του κινητού τους, ενώ αυξήθηκαν οι τηλεφωνικές, λόγω κυρίως των ηλικιωμένων που δεν είχαν μεγάλη οικειότητα με ΗΥ

Θεωρεί παράλληλα τεράστια την έμφαση που δίνεται στην τιμή, επισημαίνοντας ότι «2 στους 5 αλλάζουν brands είτε για να μειώσουν έξοδα, είτε για να στηρίξουν την τοπική οικονομία, κυρίως το πρώτο»

Μια άλλη τάση που αναδείχθηκε στην πανδημία ήταν η κατανάλωση καφέ στο σπίτι. «Ίσως άλλαξε – προσωρινά η μόνιμα – ο τρόπος που βλέπει ο κόσμος τον καφέ. Έχει πάρει ένα ρόλο της συντροφιάς της παρηγοριάς και όχι μόνο της κοινωνικής συνάθροισης που είχε πριν» αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.

Τέλος αναφέρθηκε και στην πρόοδο στις ηλεκτρονικές πληρωμές, εξέλιξη η οποία έχει πλεονεκτήματα για όλους. «Έπεσε το κόστος για τον έμπορο – είναι μικρότερες οι προμήθειες από τις τράπεζες- βοηθάει και τη μείωση της μαύρης οικονομίας, ενώ προσφέρει και μεγαλύτερη ταχύτητα συναλλαγών για τους καταναλωτές» τόνισε, συμπληρώνοντας ωστόσο ότι «οι περισσότερες παραγγελίες στην Ελλάδα εξακολουθούν να γίνονται με τη μέθοδο της αντικαταβολής. Το καταλαβαίνω λόγω της δυσπιστίας του κόσμου, ωστόσο στο εξωτερικό δεν υπάρχει αυτό»

Εχασε 20% του τζίρου της λόγω του Covid-19

Η πανδημία δεν άφησε ανεπηρέαστα ούτε τα καφεκοπτεία Λουμίδη, τα οποία είδαν τον τζίρο τους να μειώνεται περίπου στο 20% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019. Από τον περυσινό τζίρο το eshop έκανε περίπου τον τζίρο ενός συνοικιακού καταστήματος π.χ. του Περιστερίου.

Ο Ιάσων Λουμίδης, εμπορικός διευθυντής της εταιρείας, τόνισε ότι «τα flagship καταστήματά μας, που βρίσκονται π.χ. Ομόνοια και Πειραιά εμφάνισαν τη μεγαλύτερη πτώση» ωστόσο πρόσθεσε πως «μετά το τέλος του αυστηρού lockdown, τα μικρά μαγαζιά αναπλήρωσαν την μείωση των μεγάλων, επειδή ήταν σε σημεία (Περιστέρι, Μαρούσι) σε πεζοδρόμους, όπου ο κόσμος μπορούσε να περπατήσει».

Παραδέχτηκε βέβαια ότι ήταν πρόβλημα ο περιορισμός του αριθμού των ατόμων στα καταστήματα, γεγονός που οδήγησε σε ουρές και αναμονές, κάτι που «ξεπεράσαμε με κεράσματα και δοκιμές προϊόντων».

Αναφορικά τέλος με το κανάλι του HoReCa όπου ουσιαστικά δεν λειτουργούσαν ανεξάρτητα καφέ εκτός από αλυσίδες και delivery, η πτώση ήταν μεγάλη, της τάξης του 50%-60%.

Η παρουσία της εταιρείας ανά κανάλι

Ο κ. Λουμίδης υπογράμμισε τέλος ότι βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με τη Nestle (η οποία θυμίζουμε ότι είχε αγοράσει το εργοστάσιο στα Οινόφυτα και το σήμα Παπαγάλος Λουμίδη) με κοινή λογική την ανάπτυξη του brand, ενώ δεν εξετάζει την εισαγωγή προϊόντων της στα super markets, καθώς «σήμερα είμαστε στο retail με 7 εταιρικά και 5 franchise καταστήματα. Παράλληλα δημιουργήσαμε eshop και έχουμε καλή παρουσία στο horeca. Σε αυτούς τους τομείς επικεντρωνόμαστε». Η εταιρεία δεν μένει αδιάφορη για το κομμάτι του σερβιρίσματος στα καταστήματά της, ωστόσο «θα κάνουμε την σωστή κίνηση όταν είμαστε έτοιμοι» υπογράμμισε.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ