Νέα
  • ΓΔ: 1469.58 -0.27%
  • Τζίρος: 192,64 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πίνδος: Τι θα παράγει η νέα μονάδα επεξεργασίας κοτόπουλου - Οι νέες διεθνείς αγορές-στόχοι

Τη νέα βιομηχανική μονάδα Επεξεργασίας Κοτόπουλου εγκαινίασε το περασμένο Σάββατο ο Αγροτικός Πτηνοτροφικός Συνεταιρισμός Ιωαννίνων «Πίνδος», με στόχο την επέκτασή του και στη διάθεση νέων προϊόντων στην ελληνική αγορά.

Στα εγκαίνια παραβρέθηκαν οι υφυπουργοί Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Γιώργος Στύλιος και Περιβάλλοντος, Γιώργος Αμυράς, ενώ παρόντες ήταν επίσης ο Περιφερειάρχης, Αλέξανδρος Καχριμάνης και οι Δήμαρχοι Ιωαννίνων, Μωυσής Ελισάφ και Ζίτσας, Μιχάλης Πλιάκος.

Με προϋπολογισμό επένδυσης που αγγίζει τα 9,5 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο του καθεστώτος ενισχύσεων «Γενική Επιχειρηματικότητα» του αναπτυξιακού ν. 4399/2016, η «Πίνδος» πρόσθεσε κτιριακές υποδομές 7.000 τ.μ. στις εγκαταστάσεις του. Η επένδυση αυτή, η οποία αποτελεί μέρος του επενδυτικού προγράμματος που υλοποιεί η Πίνδος για την περίοδο 2020-2024 συνολικού ύψους 27 εκατ. ευρώ. δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης νέων γραμμών παραγωγής και κατ΄ επέκταση νέων θέσεων εργασίας που αναμένεται να στελεχωθούν από 100 επιπλέον άτομα.

Η επένδυση αυτή αποτελεί μέρος του επενδυτικού προγράμματος που υλοποιεί η πτηνοτροφική επιχείρηση για την περίοδο 2020-2024 συνολικού ύψους €27 εκατ.

Οι νέες γραμμές παραγωγής

Στη νέα μονάδα έχουν αναπτυχθεί νέες γραμμές παραγωγής και πιο συγκεκριμένα:

  • έτοιμων ψημένων προϊόντων, νωπών και κατεψυγμένων από κρέας κοτόπουλου, συμβατικού ή ελεύθερας βοσκής

  • αποστέωσης κοτόπουλου
  • κατεψυγμένου γύρου για την κάλυψη των αναγκών του HoReCa σε Ελλάδα και εξωτερικό
  • μαριναρισμένων νωπών προϊόντων κοτόπουλου

Μελλοντικά προβλέπεται και η ανάπτυξη μίας νέας ακόμα γραμμής παραγωγής έτοιμων γευμάτων κοτόπουλου.

Ο πρόεδρος της «Πίνδος» Ανδρεάς Δημητρίου

Προϊόντα υψηλής ποιότητα και διατροφικής αξίας

 

Ο Ανδρέας Δημητρίου, Πρόεδρος της Πίνδος, με αφορμή την έναρξη λειτουργίας της νέας μονάδας δήλωσε μεταξύ άλλων ότι η ο συνεταιρισμός επενδύει στην ανάπτυξη προϊόντων που απαντούν στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών «με σεβασμό στον άνθρωπο, στο περιβάλλον και στον τόπο μας και με κύριο γνώμονα τη διάθεση ασφαλών και υψηλής ποιότητας & διατροφικής αξίας προϊόντων». Πρόσθεσε δε ότι «στόχος μας είναι να συνεχίσουμε την ανοδική πορεία του Συνεταιρισμού, διατηρώντας την ηγετική μας θέση στον κλάδο της πτηνοτροφίας, δίνοντας έμφαση στην επιστημονική έρευνα, στην ανάπτυξη και στον εμπλουτισμό του προϊοντικού μας χαρτοφυλακίου ακολουθώντας υπεύθυνες πρακτικές».

Τετραπλάσια δυναμικότητα

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο διευθυντής της νέας ονάδας, Θανάσης Παππάς, σε πρώτη φάση λειτουργεί η γραμμή παραγωγής των έτοιμων προψημένων προϊόντων, η οποία έχει δυναμικότητα 1.200 κιλά την ώρα, από 300 κιλά που είχε η παλαιότερη μονάδα. Τη δεδομένη στιγμή η δυναμικότητα φθάνει τα 600-700 κιλά την ώρα.

Αυτή την περίοδο παράγονται 16 κωδικοί (τόσο σε νωπά που έχουν μία εβδομάδα ζωής, όσο και σε κατεψυγμένα με διάρκεια ζωής ενός έτους) και θα φθάσουν τους 50.

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται:

  • Φτερούγες κοτόπουλου
  • Κατεψυγμένο γύρο
  • Μπιφτέκι κοτόπουλο

Στοχεύει σε μερίδιο 10%

Σημειώνεται τα νωπά τα οποία συντηρούνται στους -2 με -3 βαθμούς Κελσίου βγαίνουν σε διάφανο σκαφάλι, ενώ τα κατεψυγμένα που διατηρούνται σε θεσμοκρασίες κάτω των -18 βαθμών Κελσίου κυκλοφορούν σε σακούλα.

Στόχος της διοίκησης για τον συγκεκριμένο τομέα είναι να αυξήσει το μερίδιο στον συνολικό τζίρο από 3% που είναι σήμερα στο 10% σε εύρος πενταετίας.


Οι νέες ξένες αγορές

Σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές, οι οποίες σήμερα δεν ξεπερνούν το 5% του συνολικού τζίρου της Πίνδου, όπως ανέφερε ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Λάζαρος Τσακανίκας, η εταιρεία στέλνει προϊόντα σε Κύπρο, Βουλγαρία και Αλβανία, ενώ πρόσφατα μπήκε και στις αγορές Γερμανίας, Αγγλίας Σουηδίας με κατεψυγμένο γύρο και φιλέτο προψημένο.

Μεγάλο ενδιαφέρον για τη Μέση Ανατολή

Παράλληλα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Προβολής & Προώθησης CHICK LEADERS “ENJOY IT’S FROM EUROPE”, στο οποίο συμμετέχει ο συνεταιρισμός. Πρόκειται για μία τριετή καμπάνια που έχει ως στόχο την προώθηση των ευρωπαϊκών ποιοτικών προϊόντων πουλερικών στις αγορές των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και του Κατάρ και της προβολής της ασφαλούς διαδικασίας που ακολουθείται κατά την παραγωγή τους.

Για το σκοπό αυτό θυμίζουμε ότι τον περασμένο Φεβρουάριο η Πίνδος συμμετείχε στην έκθεση Gulfood 2021 και ήδη ετοιμάζει τις πρώτες εξαγωγές κοτόπουλου ελευθέρας βοσκής στα ΗΑΕ.

Διψήφια ανάπτυξη για ελευθέρας βοσκής και ειδικές εκτροφές

Ειδικότερα για τα προϊόντα ελευθέρας βοσκής (65 ημερών) αλλά και των ειδικών εκτροφών (55 ημερών) όπως είναι αυτά που έχει στην αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος (Γιαννιώτικες Φάρμες), η διοίκηση της Πίνδου επισημαίνει ότι εμφανίζουν διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης. Παράλληλα, στην ερευνητική μονάδα, όπου γίνονται έρευνες και σε συνεργασία με εκπαιδευτικά ιδρύματα όπως π.χ. το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, δοκιμάζεται αυτή την περίοδο ένα νέο προϊόν με πολυφαινόλες, με παράγωγα ελαίων.


Με +10% έτρεχε στο 8μηνο

Σε ό,τι αφορά την πορεία της εταιρείας, ο κ. Τσακανίκας σημείωσε ότι οι πωλήσεις στο 8μηνο είναι ενισχυμένες σε ποσοστό 10% περίπου, ωστόσο η χρονιά αναμένεται να κλείσει με χαμηλά μονοψήφια ποσοστά ανόδου για τον όμιλο - γύρω στα 280 εκατ. ευρώ είναι ο στόχος – καθώς οι άλλοι τομείς πλην του κοτόπουλου δεν παρουσιάζουν την ίδια εικόνα.

Αναφορικά με τη διάρθρωση του κλάδου εκτιμάται ότι Πίνδος και Νιτσιάκος έχουν ένα μερίδιο 30% η κάθε μία, με τον Αμβροσιάδη να ακολουθεί με μερίδιο 17%-18%.
Για τους στόχους που έχει θέσει η διοίκηση, ο κ. Τσακανίκας επισήμανε ότι “στοχεύουμε σε μία ετήσια ανάπτυξη της τάξης του 5% ετησίως. Θα είχαμε ήδη ξεπεράσει τα 300 εκατ. ευρώ σε τζίρο αλλά η πανδημία μας πήγε λίγο πίσω”.

Πέρασαν οι πρώτες αυξήσεις στα ράφια

Ο γενικός διευθυντής του Συνεταιρισμού στάθηκε ιδιαίτερα στο μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει με τις ανατιμήσεις στις ζωοτροφές καθώς σε ετήσια βάση (Σεπτέμβριο 2020 με Σεπτέμβριο 2021) ξεπερνούν ακόμη και το 50%.

Ήδη ο Συνεταιρισμός προχώρησε σε αυξήσεις της τάξης του 6%-7%, οι οποίες θα γίνουν ευρέως αντιληπτές από το καταναλωτικό κοινό μέσα στο μήνα. Ένα μέρος των ανατιμήσεων στις πρώτες ύλες – αλλά και στο ενεργειακό κόστος – το απορρόφησαν οι παραγωγοί και ένα άλλο τα super markets.

Ο κ. Τσακανίκας ανέφερε ότι ήδη έχουν περάσει κάποιες μεγάλες αυξήσεις στα γαλακτοκομικά, ενώ ακολουθούν ανατιμήσεις και σε άλλα τρόφιμα όπως π.χ. όσπρια, ζυμαρικά κ.ά.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ