Νέα
  • ΓΔ: 913.36 -0.16%
  • Τζίρος: 71,28 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Ολο και πιο πολύ ελληνικό γιαούρτι τρώνε οι Γερμανοί – Ευκαιρίες περαιτέρω διείσδυσης

Ο γαλακτοκομικός τομέας κατέχει περίοπτη θέση στη βιομηχανία τροφίμων στη Γερμανία, καθώς πρόκειται για έναν εξωστρεφή κλάδο με σχεδόν το 30% του κύκλου εργασιών των γαλακτοβιομηχανιών να αφορά σε εξαγωγές. Σημαντικό τομέα της συγκεκριμένης βιομηχανίας αποτελεί το γιαούρτι, όπως σημειώνεται σε σχετικό report του Γραφείου ΟΕΥ Μονάχου, σύμφωνα με το οποίο το 9% της παραγόμενης ποσότητας γάλακτος πέρυσι μεταποιήθηκε σε προϊόντα γιαουρτιού.

Υπογραμμίζεται ακόμη ότι η Γερμανία, ενώ είναι η πρώτη χώρα παραγωγός (ακολουθούμενη από Γαλλία και Ισπανία), είναι την ίδια στιγμή και πρώτος καταναλωτής γιαουρτιού στην Ευρώπη.

Στο 8% ο εκτιμώμενος ρυθμός ανάπτυξης μέχρι το 2024

Από πλευράς καταναλωτικών προτιμήσεων, το ελληνικό γιαούρτι είναι ένα από τα πιο δημοφιλή γαλακτοκομικά προϊόντα, ενώ σύμφωνα τα όσα αναφέρονται στο σχετικό report, η ευρωπαϊκή αγορά του ελληνικού και «ελληνικού τύπου» γιαουρτιού εκτιμάται ότι θα συνεχίσει να αναπτύσσεται έως το 2024 με ετήσιο ρυθμό 8%.

Στα 15 κιλά η κατά κεφαλήν κατανάλωση

Πιο αναλυτικά, η κατανάλωση γιαουρτιού στη Γερμανία ανήλθε το 2020 σε περίπου 15 κιλά ανά άτομο. Σημαντική στροφή των προτιμήσεων των καταναλωτών κατά την τελευταία δεκαπενταετία στο φυσικό γιαούρτι, καθώς από 3,3 κιλά/άτομο το 2005, διπλασιάστηκε το 2020 σε 6,6 κιλά. Την ίδια περίοδο η συνολική κατανάλωση γιαουρτιού μειώθηκε από 16,8 κιλά το 2005 σε 14,8 κιλά/άτομο το 2020.

Ξεπεράσαμε τους Ολλανδούς

Σε ό,τι αφορά τις εισαγωγές γιαουρτιού στη Γερμανία, η χώρα μας έχει καταφέρει την τελευταία τριετία να προσπεράσει την Ολλανδία, εξάγοντας γιαούρτια αξίας 8 εκατ. ευρώ πέρυσι, ήτοι το 6,3% των συνολικών εισαγωγών της κορυφαίας ευρωπαϊκής οικονομίας, απέχοντας ωστόσο αρκετά από γειτονικές της χώρες όπως το Βέλγιο, η Αυστρία και το Λουξεμβούργο.

Χαμηλό μερίδιο στο σύνολο των εξαγωγών

Παραμένει βέβαια ένα προϊόν με χαμηλό μερίδιο έναντι των συνολικών ελληνικών εξαγωγών προς τη Γερμανία (οι οποίες ανήλθαν πέρυσι σε 204,19 εκατ. ευρώ).

Έντονος ανταγωνισμός

Η κατηγορία του ελληνικού γιαουρτιού βέβαια έχει πολύ έντονο ανταγωνισμό από γιαούρτια «ελληνικού τύπου» γερμανικής παραγωγής με σημαντικά φθηνότερες πρώτες ύλες. Σημειώνεται δε ότι η σχετική τιμή (ευρώ/κιλό) των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων γιαουρτιού στη Γερμανία ακολουθεί την τελευταία δεκαετία φθίνουσα πορεία.

Τα βασικά εμπόδια

Αναφορικά με τα κύρια εμπόδια για τις ελληνικές εξαγωγές, στο report σημειώνεται ότι οι πωλήσεις του ελληνικού γιαουρτιού περιορίζονται από τα ανταγωνιστικά «ελληνικού τύπου» γιαούρτια, το γιαούρτι «Skyr» με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, αλλά και ξινά γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως το κεφίρ, το βουτυρόγαλα και τα προβιοτικά γιαούρτια.

Επίσης, όλα τα παραγόμενα εκτός Ελλάδας γιαούρτια «ελληνικού τύπου» φέρουν σύμβολα, εικαστικές παραστάσεις, λεκτικούς συνειρμούς, αλλά και φωτογραφίες που παραπέμπουν ευθέως στην Ελλάδα. Κατ' αυτόν τον τρόπο, αξιοποιείται η φήμη και η μοναδικότητα της γεύσης και της ποιότητας του ελληνικού γιαουρτιού, δημιουργούνται συνθήκες άνισου και αθέμιτου ανταγωνισμού, ενώ προκαλείται δυνητική σύγχυση και παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού ως προς την πραγματική προέλευση και ταυτότητα των προϊόντων.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ