Νέα
  • ΓΔ: 796.25 -1.17%
  • Τζίρος: 33,64 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Στην ΑΒΑΞ η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα

Πηγή: Eurokinissi
Πηγή: Eurokinissi

Οριστικά στην ΑΒΑΞ κλείδωσε το έργο ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα. Η ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε το δεύτερο πρακτικό του διαγωνισμού και πλέον ο διαγωνισμός περνά στο επόμενο στάδιο που είναι ο έλεγχος των δικαιολογητικών.

Η ΑΒΑΞ επικράτησε δίνοντας έκπτωση 11,2%. Οι άλλοι δύο υποψήφιοι, Κ/Ξ ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και Κ/Ξ ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ, είχαν δώσει αντίστοιχα 7,5% και 8%. Αναθέτουσα Αρχή είναι η ΕΡΓΟΣΕ.

Επόμενο στάδιο του διαγωνισμού είναι η έγκριση όλων των δικαιολογητικών και στη συνέχεια να σταλεί η σύμβαση προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Για να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός θα πρέπει το έργο να παρουσιαστεί στη Βουλή και φυσικά να υπογραφεί. Μαζί με το έργο ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Λάρισα-Βόλος αποτελούν τα δύο έργα που θα αναβαθμίσουν τον Θεσσαλικό Σιδηρόδρομο και θα ενισχύσουν τις σιδηροδρομικές μεταφορές στην ευρύτερη περιοχή. 

Ενα έργο-προάγγελος

Το έργο για την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης σε μήκος 81,4 χιλιόμετρα της μονής γραμμής μεταξύ Παλαιοφάρσαλου και Καλαμπάκας πρόκειται να αλλάξει με την ολοκλήρωσή της τις σιδηροδρομικές μεταφορές στη Δυτική Θεσσαλία. Παράλληλα είναι ο προάγγελος για τη μελλοντική επέκταση του σιδηροδρόμου προς Κοζάνη και Ηγουμενίτσα, με τις μελέτες του ΟΣΕ να είναι προ των πυλών. 

Να σημειώσουμε πως πριν από μερικές ημέρες εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το τμήμα Καλαμπάκα-Δήμητρα Γρεβενών, πρώτο τμήμα προς την Κοζάνη. 

Η διάρκεια των έργων έχει καθοριστεί σε 30 μήνες και εφόσον τα έργα ξεκινήσουν εντός του 2022, η ολοκλήρωση του είναι δυνατή το 2025. Συνολικά μαζί με την περίοδο συντήρησης το έργο έχει διάρκεια 66 μήνες. Να θυμίσουμε πως είχε επιχειρηθεί ένας διαγωνισμός το 2018, ο οποίος όμως τελικά ακυρώθηκε.

Το έργο είναι προϋπολογισμού 72,80 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 58,7 εκατ. ευρώ) και αφορά την εφαρμογή συστήματος ηλεκτροκίνησης µε μονοφασικό εναλλασσόμενο ρεύμα 25 kV/50Hz, στην ανακαινισμένη σιδηροδρομική γραµµή Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα που έχει συνολικό μήκος 81,4 χλµ. περίπου. Διοικητικά ανήκει στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και διέρχεται τις περιφερειακές ενότητες Λάρισας, Καρδίτσας και Τρικάλων. Γενικά το σιδηροδρομικό τμήμα στο οποίο και μελετάται η ηλεκτροκίνηση συνδέει το κύριο σιδηροδρομικό δίκτυο (Αθηνών-Θεσσαλονίκης-εξωτερικού) µε το σύνολο του δυτικού θεσσαλικού κάμπου.

Με νέες δυνατότητες η γραμμή

Όλο το τμήμα θα είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενο και θα περιλαμβάνει σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, καθώς και αυτόματης προστασίας συρμών ETCS που θα οδηγήσουν στην αύξηση του επιπέδου ασφαλείας και άνεσης των μετακινήσεων κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής, στην αύξηση της ταχύτητας κίνησης και την ελαχιστοποίηση των καθυστερήσεων, κάνοντας το υπόψη σιδηροδρομικό τμήμα εφάμιλλο των υπολοίπων Ευρωπαϊκών Σιδηροδρομικών Δικτύων.

Το έργο συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και συγκεκριμένα μέσω του ΕΠ ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Αφορά στην εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης και αυτόματης προστασίας συρμών ETCS (European Train Control System) της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας μήκους 81,4 χλμ. Το τμήμα γραμμής αρχίζει στη Χιλιομετρική Θέση (Χ.Θ.) 303+100 με μέτρηση Πειραιάς – Πλατύ (Χ.Θ. 0+000,00 με μέτρηση Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα) και τελειώνει στην Χ.Θ. 80+441,00, στο πέρας του Σιδηροδρομικού Σταθμού (Σ.Σ.) Καλαμπάκας.

Με την ολοκλήρωση του έργου οι ταχύτητες που θα μπορεί να αναπτύσσει το τρένο θα είναι της τάξης των 160 χλμ./ώρα και το δρομολόγιο Αθήνα-Καλαμπάκα θα διαρκεί περίπου 2 ώρες και 50 λεπτά, χρόνος-ρεκόρ αν σκεφτεί κανείς ότι σήμερα απαιτούνται σχεδόν 5 ώρες. Την ίδια ευεργετική μείωση χρόνου θα βιώσουν και τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της περιοχής, καθώς στην Καρδίτσα το τρένο θα φτάνει σε 2 ώρες και 20 λεπτά και στα Τρίκαλα σε 2 ώρες και 40 λεπτά.

Ουσιαστικά το τρένο θα λειτουργεί ως ένας Προαστιακός Σιδηρόδρομος για την περιοχή Παλαιοφάρσαλος-Καρδίτσα-Τρίκαλα-Καλαμπάκα, εξυπηρετώντας τις καθημερινές ανάγκες χιλιάδων επιβατών, αλλά και δίνοντας ώθηση στον τουρισμό της περιοχής που τα τελευταία χρόνια ολοένα και αναπτύσσεται.

Συνοπτικά το αντικείμενο του υπό δημοπράτηση έργου αφορά: στην κατασκευή της ηλεκτροκίνησης, της σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και του συστήματος ETCS L1 της υφιστάμενης μονής Σιδηροδρομικής Γραμμής κανονικού εύρους Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ