Νέα
  • ΓΔ: 779.68 -3.32%
  • Τζίρος: 79,28 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

METRO ΑΕΒΕ: Αναμένει ανάπτυξη 6% το 2022 - Παραμένει στο παιχνίδι των deals

Σούπερ μάρκετ METRO
Σούπερ μάρκετ Metro

Ανάπτυξη της τάξης του 6% αναμένει για τον φετινό τζίρο η διοίκηση της METRO AEBE συγκριτικά με την περυσινή χρονιά, δηλαδή να προσεγγίσει το €1,45 δισ., ενώ παράλληλα εκτιμά ότι θα διατηρήσει την κερδοφορία της (προ φόρων) στα επίπεδα του 2021, δηλαδή στα επίπεδα των €23-24 εκατ. ευρώ.

Αυτό ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο επικεφαλής του ομίλου, Αριστοτέλης Παντελιάδης, ο οποίος υπογράμμισε ότι όλη η ανάπτυξη θα προέλθει από το κομμάτι της χονδρικής, δηλαδή της METRO Cash & Carry, η οποία φέτος αναπτύσσεται με πολύ υψηλούς ρυθμούς τόσο σε όγκους όσο και σε τζίρο.

Ο κ. Παντελιάδης, με βάση τη μέχρι τώρα εικόνα που έχει, προσδοκά σε μία πολύ καλή τουριστική χρονιά, η οποία θα αποτυπωθεί και στα μεγέθη του καναλιού HoReCa και κατ’ επέκταση στον κλάδο του cash & carry.

Πιέζονται οι προμηθευτές - Δεν είδαμε την κορυφή των ανατιμήσεων

Γενικότερα για την πορεία στην αγορά ο κ. Παντελιάδης παραδέχτηκε ότι οι προμηθευτές πιέζονται από τη σημαντική αύξηση στα κόστη τους και μετακυλίουν, αναπόφευκτα, μέρος αυτής στα τελικά προϊόντα.

Εκτίμησε ότι θα συνεχιστεί η άνοδος των τιμών, ελπίζοντας ωστόσο ότι θα βρουν κορυφή μέσα στο έτος, προσθέτοντας την αυξημένη ζήτηση για PL (κέρδισαν 2,5 μονάδες στην αλυσίδα). Ακόμη, στις συζητήσεις που είχε η διοίκηση της METRO μαζί τους ήταν καθησυχαστικοί ότι δεν πρόκειται να υπάρξουν ελλείψεις στην αγορά, εκτός ίσως από μεμονωμένους κωδικούς, το οποίο μπορεί να οφείλεται και σε ελλείψεις σε συσκευασίες.

Λειτουργεί ο ανταγωνισμός στην Ελλάδα

Σχετικά με τον ανταγωνισμό, ο κ. Παντελιάδης υπογράμμισε ότι αυτός λειτουργεί αποδοτικά στη χώρα μας για τους καταναλωτές (και τις τιμές), γεγονός που έχει αποδειχθεί από την έλευση και τη φυγή ξένων αλυσίδων που προσπάθησαν να κυριαρχήσουν στη χώρα μας. Σχετικά με τις ελεύσεις ξένων brands τα τελευταία χρόνια, όπως π.χ. της Mere, της Spar και πρόσφατα της Carrefour, τόνισε ότι «κάθε νέος ανταγωνιστής είναι καλοδεχούμενος, αλλά θα πρέπει πρώτα να περιμένουμε πως θα πάει», προσθέτοντας για την Carrefour ότι δεν επιστρέφει στην Ελλάδα, απλά κάποια brands μέσω συνεργάτη τους στη χώρα μας.

«Θα δούμε και άλλες εξαγορές και συγχωνεύσεις στον κλάδο»

Ο επικεφαλής της METRO παραδέχτηκε ότι υπάρχουν περαιτέρω περιθώρια συγκέντρωσης, όπως άλλωστε προέκυψε και από έκθεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

«Υπάρχουν πολλές μικρές και μεσαίες αλυσίδες που δυσκολεύονταν και πήραν μια ανάσα από την πανδημία, ωστόσο πλέον πιέζονται από το ενεργειακό κόστος», είπε. Και συμπλήρωσε ότι «τα επόμενα χρόνια θεωρώ ότι θα δούμε και άλλες εξαγορές και συγχωνεύσεις. Εμείς θέλουμε να μεγαλώσουμε και οι εξαγορές είναι ένας γρήγορος τρόπος για να το πετύχουμε. Ενδιαφερόμαστε, αλλά προσεκτικά και με λογική, μόνο όταν βρούμε μια ευκαιρία και η εξαγορά μπορεί να είναι αποδοτική. Όταν βάλουμε δηλαδή τη ταμπέλα μας, να παράγει περισσότερο τζίρο και να είναι κερδοφόρα. Εφόσον οι τιμές πωλήσεις είναι λογικές -που δεν ήταν μέχρι τώρα- θα είμαστε και εμείς μέσα στο παιχνίδι. Δεν θα είμαστε απλά για να προλάβουμε κάποιον. Μόνο όταν βρούμε κάποια ευκαιρία».

Πώς «χτύπησε» τα EBITDA η ακριβότερη ηλεκτρική ενέργεια

Αναφορικά με τη μικρή μείωση των EBITDA (κατά 2,9%, στα €57 εκατ.), αυτή αποδίδεται στην αύξηση που σημείωσαν οι τιμές της ενέργειας από τον Ιούλιο του 2021 και μετά, καθώς η αρνητική επίπτωση ξεπέρασε τα €8 εκατ.

Χαρακτηριστικά ο κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι με σχεδόν ίδια κατανάλωση (γύρω στις 120.000-122.000 MwH), το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας αυξήθηκε κατά 75%, ενώ ένα ακόμη 37% αναμένεται να αυξηθεί φέτος, ακόμη και μετά τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης. Η διοίκηση εκτιμά ότι το κόστος φέτος θα ανέλθει σε €26,4 εκατ., από €19,3 εκατ. πέρυσι και €11 εκατ. το 2020.

Εξοικονόμηση ενέργειας

Στον τομέα της εξοικονόμησης ενέργειας, από το 2015 υλοποιείται ένα επενδυτικό πλάνο το οποίο ξεπερνάει τα €60 εκατ. Σημειώθηκε από τον κ. Παντελιάδη πως, μετά από την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων ψύξης, κλιματισμού και φωτισμού σε ένα κατάστημα, επιτυγχάνεται μείωση της τάξεως του 48%.

Πρόσθεσε δε ότι μέχρι το 2023 η εταιρεία στοχεύει να καλύπτει πάνω από το 30% των ενεργειακών της απαιτήσεων από ιδιόκτητες Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας μέσω της σημαντικής επένδυσης φωτοβολταϊκών, ύψους €18 εκατ. Τέλος, ο επικεφαλής της METRO αναφέρθηκε στη συνεργασία με την nrg, η οποία αφορά στην ανάπτυξη δικτύου φορτιστών ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων στα My market και στα METRO Cash & Carry.

Επενδυτικό πλάνο

Σε ό,τι αφορά το επενδυτικό πλάνο του ομίλου, για φέτος σχεδιάζονται επενδύσεις ύψους 45 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά τα επόμενα χρόνια θα κινούνται μεταξύ 40-45 εκατ. ετησίως.

Η εφοδιαστική αλυσίδα ενισχύεται σημαντικά με τον διπλασιασμό σε μέγεθος του Κέντρου Διανομής στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης, που αναμένεται να παραδοθεί τον επόμενο μήνα.

DATA (Κέντρο διανομής Θεσσαλονίκης)

Μετά την επέκταση

  • Μέγεθος: 40.000 τ.μ.
  • Θέσεις picking: 18.500
  • Θέσεις αποθήκευσης: 23.500
  • Ράμπες: 70
  • Θάλαμοι ψύξης: 65.000 κυβικά μέτρα
  • Θάλαμοι κατάψυξης: 19.000 κυβικά μέτρα
  • Θάλαμοι ελεγχόμενης θερμοκρασίας: 11.000 κυβικά μέτρα
  • Δυναμική υποστήριξης: >60 καταστήματα

My market

Παρά τη μετατόπιση των πελατών στις μεγάλες σάλες, το μερίδιο της αλυσίδας παρέμεινε σταθερό, στα επίπεδα του 10%, ενώ στο μέσο καλάθι υπήρξε αύξηση μεγαλύτερη του 4%. Το eshop.mymarket.gr εμφανίζει κατά 7,38€ μεγαλύτερο καλάθι έναντι του ανταγωνισμού, ενώ έχει διατηρήσει τον αριθμό των μοναδικών πελατών του από το 2020, παρά την επιστροφή στην κανονικότητα.

Κατά τη διάρκεια του 2021, λειτούργησαν 5 νέα καταστήματα, έγινε επέκταση σε 1 κατάστημα, ενώ άλλα 4 ανακαινίστηκαν ριζικά. Παράλληλα, μικρότερες ανακαινίσεις και πρόσθετες εργασίες υλοποιήθηκαν σε 11 καταστήματα. Η αλυσίδα αριθμεί σήμερα 231 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Κατά τη φετινή χρονιά αναμένεται να προστεθούν στο δίκτυο ακόμη 5-6 νέα καταστήματα My market.

Ξεκινάνε πιλοτικά τα αυτόματα ταμεία

Αναφορικά με τις νέες καινοτομίες, φέτος θα δοκιμάσει πιλοτικά να βάλει κάποια αυτόματα ταμεία (self checkouts), καθώς θεωρεί ότι πλέον έχουν ωριμάσει οι συνθήκες και στη χώρα μας. Ενδεικτικά ανέφερε πρόσφατη επίσκεψή του σε κατάστημα Sainsburys του Λονδίνου, όπου τα 43 από τα 45 ταμεία ήταν self checkouts με τον κόσμο να κάνει ουρές σε αυτά.

Speedy

Το αποτύπωμα των My market πρόκειται να μεγαλώσει και με το νέο σχήμα franchise που η αλυσίδα ξεκίνησε πιλοτικά κατά τη διάρκεια του 2021 με την επωνυμία My market Speedy και σχεδιάζει δυναμικό roll-out από το φθινόπωρο του 2022. Ένας γενικός πρώτος στόχος που έχει τεθεί από τη διοίκηση αφορά στα 86 καταστήματα σε επίπεδο τριετίας και στα 290 καταστήματα στη δεκαετία. Πρόκειται για μικρά καταστήματα έως 200 τ.μ. και 3.000-4.500 ενεργούς κωδικούς.

Η μέση επένδυση υπολογίζεται γύρω στις 200 χιλ. ευρώ (εκ των οποίων περίπου 60 χιλ. είναι το αρχικό κεφάλαιο πρέπει να διαθέσει ο επιχειρηματίας), με τις πωλήσεις να υπολογίζονται μεσοσταθμικά σε 750.000 ευρώ ετησίως.

Metro Cash & Carry

Η απελευθέρωση των μέτρων, το άνοιγμα της εστίασης και η καλή τουριστική περίοδος το 2021 επηρέασαν θετικά την αγορά της Ho.Re.Ca., η οποία για αρκετούς μήνες παρέμεινε κλειστή ή υπολειτούργησε. Έτσι, τα αποτελέσματα των METRO Cash & Carry, ως ο ηγέτης της χονδρικής πώλησης στη χώρα, διέγραψαν αξιοσημείωτη θετική πορεία. Παράλληλα, στον κλάδο της μικρής λιανικής συνεχίστηκε η καλή πορεία της αλυσίδας που είχε εδραιωθεί το διάστημα των lock down.

Το μερίδιο της εταιρείας προσεγγίζει το 50%, ωστόσο όπως ανέφερε ο κ. Παντελιάδης δεν αποτελεί πανάκεια η αύξηση του μεριδίου, αλλά να βοηθάει στο να μεγαλώνει συνεχώς ο τομέας. Πρόσθεσε ότι «είμαστε σε συζητήσεις σε διάφορες περιοχές -κυρίως νησιά με σημαντικό μόνιμο πληθυσμό- για να ανοίξουμε νέα cash and carry, τα οποία το πολύ μπορούν να φθάσουν τα 6-8».

Οι πελάτες των METRO Cash & Carry ήδη πραγματοποιούν τις αγορές τους και από το νέο ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας, αποκλειστικά για επαγγελματίες μαζικής εστίασης & Ho.Re.Ca. αλλά και λιανικής πώλησης, το οποίο από τη σιωπηλή του έναρξη (Μάρτιος 2022) έως σήμερα, έχει δεχθεί περισσότερες από 2.000 παραγγελίες, ξεπερνώντας το €1 εκατ. σε πωλήσεις.

Κύπρος

Το αναπτυξιακό πλάνο της «BEST VALUE ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ» προχωρά κανονικά με την αναζήτηση νέου χώρου στη Λευκωσία και την προσπάθεια εδραίωσης του μοντέλου των Cash & Carry στην κυπριακή αγορά. Ο 2ος χρόνος λειτουργίας έκλεισε με αύξηση στις πωλήσεις της τάξεως του 69% παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό, ενώ φέτος «τρέχει» με 85%. Μάλιστα ο Μάιος αναπτύχθηκε με 110%, με τους αριθμούς να ξεπερνούν ήδη τους αρχικούς στόχους που είχε θέσει η διοίκηση.

Η εταιρεία βρίσκεται σε αναζήτηση χώρου για να ανοίξει δεύτερο κατάστημα στο νησί, και πιο συγκεκριμένα στη Λευκωσία, ωστόσο ο κ. Παντελιάδης απέφυγε να δώσει χρονοδιάγραμμα, αφού, όπως τόνισε, για το πρώτο κατάστημα απαιτήθηκαν περίπου 12 χρόνια.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ