Νέα
  • ΓΔ: 1444.83 -0.27%
  • Τζίρος: 35,78 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΙΟΝ: Οι ξένες αγορές «κράτησαν» τις πωλήσεις στα επίπεδα του 2020 – Διψήφια η κερδοφορία

Βελτιωμένα ήταν τα περυσινά αποτελέσματα της ΙΟΝ σε σχέση με το 2020, χάρη κυρίως στις καλές επιδόσεις των ξένων αγορών, μιας και οι πωλήσεις στην Ελλάδα παρέμειναν σταθερές.

Ειδικότερα ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε 121,7 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 2,34% από το 2020.

Στις αγορές του εξωτερικού, όμως, οι πωλήσεις αυξήθηκαν σημαντικά, σε ποσοστό 16,24%. Η συνολική αξία των εξαγωγών ανήλθε σε € 13,73 εκατ. από € 11 εκατ. το 2020 (+24,81%), ενώ ο συνολικός τζίρος του ομίλου από τις ξένες αγορές ανήλθε σε 16,11 εκατ. ευρώ. Την μεγαλύτερη κίνηση είχαν οι Βουλγαρία, Αίγυπτος, Κύπρος, Αλβανία, ΗΠΑ, Λιβύη και Ρωσία.

Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις της ΙΟΝ στην Βουλγαρία με προϊόντα NUCREMA καθώς και οι εξαγωγές στην Ρωσία, καλύπτονται από την θυγατρική της εταιρεία, Interion, στη Σόφια. Το 41% του συνόλου των εξαγωγών ήταν στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το υπόλοιπο σε Τρίτες χώρες.

Αναφορικά με τα άλλα βασικά μεγέθη του ισολογισμού, το μικτό αποτέλεσμα ανήλθε στα 46,24 εκατ. ευρώ, βελτιωμένο κατά 1,76%.

Διψήφια ήταν όμως η ανάπτυξη, τόσο για τα κέρδη προ φόρων (κατά 12,9%, στα 13,21 εκατ. ευρώ) όσο και για την καθαρή κερδοφορία κατά 5,7% (κατά 14,96%, στα 10,04 εκατ. ευρώ).

Οι φετινές προοπτικές

Σχετικά με τις φετινές προοπτικές, το 2022 χαρακτηρίζεται από μεγάλη αβεβαιότητα λόγω των πολλαπλών προκλήσεων που έχουν προκύψει σε αρκετά πεδία. Οι πληθωριστικές πιέσεις, ισχυρές ήδη από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 και ενισχυμένες λόγω της ενεργειακής κρίσης, η αναταραχή στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, η πανδημία του κορωνοϊού καθώς και η γεωπολιτική αστάθεια λόγω του πολέμου της Ουκρανίας προκαλούν μεγάλες διακυμάνσεις στις αγορές των εμπορευμάτων και μεγάλες αβεβαιότητες για την παγκόσμια οικονομία

Επενδύσεις

Η εταιρεία, στοχεύοντας σταθερά να έχει ανταγωνιστική παρουσία στην Ευρώπη, προέβη σε επενδύσεις μέσα στο 2021 ύψους €4,82 εκατ., συνεχίζοντας το επενδυτικό πρόγραμμα του 2020 όπου είχαν δαπανηθεί €4,94 εκατ. Όπως επισημαίνεται στις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις, παρά τη δύσκολη συγκυρία, η υγιής χρηματοοικονομική κατάσταση και η υψηλή ρευστότητα της εταιρείας επιτρέπει την απρόσκοπτη συνέχιση της επενδυτικής στρατηγικής της ανανέωσης του μηχανολογικού εξοπλισμού.

Το 2021 η ΙΟΝ απόσβεσε τα πάγια στοιχεία με ποσό ύψους € 3,73 εκατ. Το αντίστοιχο ποσό των αποσβέσεων το 2020 ήταν € 3,43 εκατ. Επισημαίνεται δε ότι θα συνεχιστεί και θα ενταθεί ο εκσυγχρονισμός της βιομηχανίας, διότι ο εκσυγχρονισμός, απαιτεί προσαρμογή σε πρότυπα οργάνωσης και παραγωγής τα οποία επιβάλλουν οι νέες συνθήκες και υιοθετούν οι ισχυροί ανταγωνιστές.

Νέα προϊόντα

Προς την κατεύθυνση αυτή, η εταιρεία σχεδίασε, παρήγαγε και κυκλοφόρησε κατά την διάρκεια του 2021 ένα σημαντικό αριθμό από νέα προϊόντα στο κλάδο της σοκολάτας:

  1. Σοκολάτα ΙΟΝ ΓΑΛΑΚΤΟΣ “SMOOTH AND CREAMY”
  2. Σοκολάτα ΙΟΝ ΓΑΛΑΚΤΟΣ “DOUBLE”
  3. Σοκολάτα Γάλακτος BREAK ME CRUNCHY POP CORN
  4. Σοκολατίνια “SELECTION”
  5. Σοκολάτα ΚΟΥΒΕΡΤΟΥΡΑ 60% ΚΑΚΑΟ
  6. ION COMPOUND ΓΑΛΑΚΤΟΣ
  7. ION COMPOUND ΛΕΥΚΗ
  8. Σοκολάτα ΙΟΝ DARK “NO ADDED SUGAR” ME SUPER FRUITS
  9. NUCREMA ION 30% ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΖΑΧΑΡΗ
  10. ION PROTEIN CARAMEL
  11. ION ΑΜΥΓΔΑΛΟΥ “VEGAN”
  12. ION ΦΟΥΝΤΟΥΚΙΟΥ “VEGAN”

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, «τα νέα προϊόντα είχαν πολύ θετική αποδοχή από τον καταναλωτή και την αγορά γενικότερα. Τα περισσότερα από αυτά έχουν ήδη καθιερωθεί και αναμένεται κατά την διάρκεια της τρέχουσας περιόδου να κινηθούν ανοδικά και να σταθεροποιήσουν την θέση τους στα σημεία πώλησης και στην προτίμηση των καταναλωτών».

Προωθητικές συσκευασίες

Εκτός από αυτά η ΙΟΝ κυκλοφόρησε επίσης πολλές προωθητικές συσκευασίες των προϊόντων της οι οποίες διατίθενται στο χονδρεμπόριο αλλά και πολυσυσκευασίες οι οποίες απευθύνονται στον τελικό καταναλωτή, κατά την διάρκεια δε των εορτών και προϊόντα με εορταστική και εποχιακή εμφάνιση. Τέλος, κατά την διάρκεια του 2021 η εταιρεία αναβάθμισε την συσκευασία των προϊόντων, πραγματοποιώντας σειρά βελτιώσεων ώστε, αφενός να διασφαλίζεται η ποιότητα και ασφάλεια των προϊόντων σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους και αφετέρου, να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο η εικόνα των προϊόντων της εταιρείας.

Αναφορικά με την εφοδιαστική αλυσίδα σημειώνεται ότι ο εφοδιασμός της εταιρείας με α’ & β’ ύλες γίνεται τόσο από την εγχώρια αγορά όσο και από το εξωτερικό. Η εταιρεία διατηρεί σταθερές σχέσεις εμπιστοσύνης με τους προμηθευτές, οι οποίες έχουν οικοδομηθεί μέσα από μακρόχρονη συνεργασία. Η βασική πρώτη ύλη (κακάο) προέρχεται από το εξωτερικό και τις εταιρείες WALTER MATTER, ECOM, HUHSER MOLLER. Λόγω της τρέχουσας συγκυρίας οι βασικότεροι κίνδυνοι για την εταιρεία εστιάζονται στο αυξημένο κόστος ενέργειας, στο ύψος της τιμής και της επάρκειας των πρώτων υλών και στην αύξηση των επιτοκίων.

Μονάδες-αποθήκες

  1. Μονάδα παραγωγής γκοφρετών, σοκολατών Derby και τρούφας στην Άρτα, επί της επαρχιακής οδού Άρτας-Γραμμενίτσας στη θέση Ιμαρέτ
  2. Μονάδα παραγωγής κακάο, σοκολατών και εποχιακών (χριστουγεννιάτικων και πασχαλινών) στην περιοχή του Μαρκόπουλου Μεσογαίας, στο 1ο χλμ Μαρκοπούλου-Καλυβίων
  3. Αποθήκη στην περιοχή της Παλλήνης Αττικής, στο 14ο χλμ Λεωφόρου Μαραθώνος
  4. Αποθήκη στην περιοχή του Αγίου Ρέντη Πειραιώς, επί της οδού Θεσσαλονίκης 2Α
Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ