Νέα
  • ΓΔ: 1435.19 -0.94%
  • Τζίρος: 133,27 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Coca-Cola HBC: Τι είδε στην Three Cents - Στην τελική ευθεία το deal με Ideal

Στο τελικό στάδιο βρίσκεται, σύμφωνα με πληροφορίες, η διαδικασία πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου που κατέχει στην ESM Effervescent Sodas Management Limited (Three Cents) η Ideal προς τον όμιλο της Coca-Cola HBC.

Για τους…παροικούντες την Ιερουσαλήμ, το επενδυτικό ενδιαφέρον που έχει καταφέρει να προσελκύσει από funds αλλά και κορυφαίους «παίκτες» του κλάδου ποτών η Three Cents μόνο τυχαίο δεν είναι.

Παρότι μετράει μόλις 8 χρόνια λειτουργίας, συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων εταιρειών στον τομέα των premium mixers, με πολύ υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης τζίρου και κερδοφορίας.

Ειδικότερα για την Coca-Cola, η οποία διευρύνει συνεχώς το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο τα τελευταία χρόνια, η προσθήκη της Three Cents θα ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της στον διαρκώς αναπτυσσόμενο τομέα των premium ποτών και δη σε αυτόν των flavored mixers.

Από την πλευρά της, η Three Cents θα καταφέρει να διεισδύσει, χάρη στη δυναμική του brand Coca-Cola, σε ακόμα περισσότερα σημεία πώλησης σε όλο τον πλανήτη, τόσο στο κανάλι του HoReCa, όσο και στη λιανική.

Κάποιες πηγές από τη χρηματιστηριακή αγορά προσδιορίζουν το τίμημα για το σύνολο της εταιρείας στα επίπεδα των €20 εκατ. περίπου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το μερίδιο της Ideal αλλά και της συμμετοχής των τριών συνιδρυτών της Three Cents.

Διεθνής brand-leader

Θυμίζουμε ότι το fund του Λάμπρου Παπακωνσταντίνου (της Virtus International Partners η οποία στη συνέχεια ενσωματώθηκε στον όμιλο Ideal) είχε αποφασίσει να επενδύσει στην Three Cents γιατί πληρούσε όλες τις προϋποθέσεις ενός διεθνούς brand. «Η διοικητική της ομάδα έχει όραμα, το προϊόν είναι πρωτοποριακό και με τον κατάλληλο σχεδιασμό και οργάνωση μπορεί να εξελιχθεί γρήγορα σε έναν διεθνή brand-leader στην κατηγορία των premium mixers», ανέφερε τον Ιανουάριο του 2020, όταν είχε αποκτήσει το 51% της Three Cents. Μετά την τυπική ολοκλήρωση του deal, θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες εξόδου (exit) της Ideal από την εταιρεία, προσφέροντας σημαντικές υπεραξίες στην Ideal.

Success story

Η Three Cents εμφανίζεται ως ένα από τα πλέον επιτυχημένα «success stories» που ξεκίνησε εν μέσω της οικονομικής ύφεσης στη χώρα μας, το 2014 από την Αγγλία, από τους Βασίλη Καλαντζή, Γιώργο Μπάγκο, Δημήτρη Νταφόπουλο και Γιώργο Τσιρίκο και κάθε χρόνο τρέχει με πολύ υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Σημειώνεται ότι στο α' τρίμηνο του έτους η Three Cents σημείωσε αύξηση στον κύκλο εργασιών της κατά 143%, ενώ η καθαρή κερδοφορία έκλεισε στο +200%.
 

Εξάγει σε 34 χώρες

Αξίζει να αναφέρουμε ότι πέρυσι το καλοκαίρι η εταιρεία, που διαθέτει portfolio με 11 κωδικούς, μπήκε σε νέα κατηγορία, αυτήν των zero sugar, λανσάροντας τη σειρά Zero Sugar Lime, ενώ προχώρησε και στην κυκλοφορία του Pineapple soda. Συνολικά, το Zero Portoflio περιλαμβάνει 4 κωδικούς.
Τα προϊόντα της Three Cents, που μέχρι τώρα εμφιαλώνονται στις εγκαταστάσεις της Metaxa, εξάγονται σε 34 χώρες, με κυριότερες αγορές τις:

  • Αγγλία
  • Γαλλία
  • Ιταλία
  • Ολλανδία
  • Ασία
  • Μέση Ανατολή

Διεθνής αγορά

Εξέχουσα θέση στην παγκόσμια αγορά premium mixers έχει καταφέρει να αποκτήσει η Three Cents μέσα σε μόλις 8 χρόνια λειτουργίας. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση του Drinks International, η βρετανική Fever-Tree δημιουργήθηκε το 2004 και άνοιξε τον δρόμο για μία σειρά από κορυφαία mixer brands, που ακολούθησαν έκτοτε. Θεωρείται ο κορυφαίος παίκτης στην αγορά των premium mixers. Σύμφωνα με το ίδιο report, κατέχει την κορυφαία θέση στο 1/3 των bars, ενώ βρίσκεται στο top 3 στα υπόλοιπα.
Στη δεύτερη θέση βρίσκουμε έναν ιστορικό παίκτη στην αγορά των ποτών. Ο λόγος για τη Schweppes, η οποία πιστώνεται για την πώληση του πρώτου εμφιαλωμένου ποτού το 1783 και 239 χρόνια αργότερα, το brand εξακολουθεί να είναι ισχυρό. Αποτελεί κορυφαία επιλογή για το 13% των bars και μία από τις τρεις κορυφαίες για το 1/3.

Coca-Cola: Ενισχύει το high-end portfolio

Και αν οι πρώτες δύο θέσεις παραμένουν σταθερές τα τελευταία χρόνια, στην 3η έχει ανέβει ο γίγαντας των αναψυκτικών, Coca-Cola, η οποία ενισχύει συνεχώς το high-end χαρτοφυλάκιό της. Το 2019 λάνσαρε μια σειρά από signature mixers με ανάμειξη αλκοόλ, σε συνεργασία με σημαντικά πρόσωπα της βιομηχανίας, όπως είναι οι:

  • Max Venning
  • Antonio Naranjo
  • Adriana Chía
  • Pippa Guy
  • Alex Lawrence

Στην τέταρτη θέση βρίσκουμε τη βρετανική London Essence, ένα brand με εστίαση σε luxury mixers on-trade, με το top 5 να κλείνει η Three Cents, η οποία ιδρύθηκε το 2014 από τους Έλληνες bartenders Γιώργο Μπάγκο, Δημήτρη Νταφόπουλο και Γιώργο Τσιρίκο.

Σύμφωνα με το Drinks International, εκτόπισαν από αυτή την θέση τη Fentimans, η οποία αποτελεί κορυφαία επιλογή για το 16% των bars. Η γερμανική Thomas Henry και η East Imperial είναι και οι δύο στο top 3 για το 10% των bars, ενώ τη δεκάδα κλείνουν η Britvic και η Canada Dry.

Δεύτερο πιο trendy brand

Εάν, όμως, η ελληνική εταιρεία βρίσκεται στην 5η θέση με τα brands που έχουν τις περισσότερες πωλήσεις, στη λίστα των trending brands βρίσκεται στη 2η, πίσω μόνο από τη Fever-Tree.
Όπως προκύπτει από τα παραπάνω στοιχεία, η Coca Cola δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον συγκεκριμένο κλάδο, στον οποίο η Three Cents έχει καταφέρει ήδη να δώσει το στίγμα της, με παρουσία σε κορυφαία bars σε 35 χώρες.

Εκτιμήσεις για τζίρο $18,33 δισ. το 2030

Σύμφωνα με έρευνα της Grand View Research, η παγκόσμια αγορά cocktail mixers ανήλθε πέρυσι στα $8,6 δισ. και φέτος αναμένεται να τζιράρει περί τα $9,3 δισ. Η ίδια έρευνα εκτιμά ότι ο συγκεκριμένος τομέας θα τρέξει με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 8,7% μέχρι το 2030, οπότε και ο τζίρος θα διπλασιαστεί σε σχέση με τα φετινά επίπεδα, φθάνοντας στα $18,33 δισ. Ο τομέας των premium mixers θα εκμεταλλευθεί την ολοένα αυξανόμενη κατανάλωση για vodka, gin και διάφορα cocktails, αλλά και τις προτιμήσεις των νεότερων γενιών για πιο υγιεινά και πιο πλούσια σε γεύσεις ποτά, με ανάμειξη, π.χ.:

 

  • Τζίντζερ
  • Λεβάντα
  • Ρόδι
  • Μάνγκο
  • Καρύδα
  • Καρπούζι

Στο κανάλι HoReCa το 60% του τζίρου

Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, το 60% του τζίρου πραγματοποιείται στο κανάλι του HoReCa, δηλαδή σε bars, εστιατόρια, ξενοδοχεία και nightclubs. Ωστόσο αυξάνει σταδιακά το μερίδιό της και η λιανική -η οποία αναμένεται την περίοδο 2022-2030 να τρέξει με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 9,2%- κυρίως σε supermarkets, hypermarkets και e-commerce platforms.

Ο τομέας του tonic water έχει το υψηλότερο μερίδιο, άνω του 40%, καθώς καταναλώνεται διεθνώς ως ένα υγιεινό ποτό, ενώ τη μεγαλύτερη ετήσια ανάπτυξη (9,8%) αναμένεται να εμφανίσει ο τομέας του club soda, ως μέρος των cocktails που ετοιμάζονται αναμεμειγμένα με vodka και gin.

Ποιες εταιρείες ξεχωρίζουν

Σε επίπεδο αγορών, η Ευρώπη κατέχει μερίδιο άνω του 35%, χάρη κυρίως στην κατανάλωση σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ισπανία και η Ιταλία. Στους παίκτες που ξεχωρίζει η Grand View Research περιλαμβάνονται οι:

  • Fever-Tree
  • Keurig Dr Pepper, Inc.
  • The Coca-Cola Company
  • The London Essence Company
  • Three Cents
  • Fentimans
  • Thomas Henry GMBH
  • East Imperial
  • Britvic
  • Bartisans
  • Q Mixers
  • White Rock Products Corp.
Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ