Νέα
  • ΓΔ: 1015.48 +1.13%
  • Τζίρος: 73,34 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΜΕΒΓΑΛ: Στο 35,7% του τζίρου αυξήθηκαν οι εξαγωγές το 2021 - Η στρατηγική για φέτος

Η ΜΕΒΓΑΛ συνέχισε και το 2021 την κερδοφόρα πορεία της επενδύοντας, όπως αναφέρει στις χρηματοοικονομικές της καταστάσεις, «στην ποιότητα των προϊόντων της, την προσφορά στον καταναλωτή προϊόντων σε ανταγωνιστικές τιμές, με επικέντρωση στον έλεγχο του κόστους όλων των δραστηριοτήτων της και στοχεύοντας στην ενδυνάμωση της θέσης της τόσο στην εγχώρια όσο και τις διεθνείς αγορές».

Η βορειοελλαδίτικη γαλακτοβιομηχανία αναπτύχθηκε πέρυσι με ρυθμό ανάπτυξης που άγγιξε το 11%, με την εγχώρια αγορά να «τρέχει» με 7,5% και την αγορά του εξωτερικού με 17,8%.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν σε 129,64 εκατ. ευρώ, από 116,8 εκατ. το 2020

Η εικόνα ανά κατηγορία

Στην ελληνική αγορά οι πωλήσεις γάλακτος στα super market (στοιχεία Nielsen) παρουσίασαν ήπια πτώση σε αξία, της τάξης του 3%, με τον όγκο να υποχωρεί σε ποσοστό 4,3%.

Στο γιαούρτι οι πωλήσεις σημείωσαν ήπια πτώση σε αξία (-2,6%) και όγκο (-3%), ενώ για τα τυροκομικά οι πωλήσεις σε αξία ενισχύθηκαν σε ποσοστό 2,7% συγκριτικά με το 2020 και ο όγκος κατά 1,6%.

Εντονότερη ήταν η δραστηριότητα της ΜΕΒΓΑΛ εκτός Ελλάδας, καθώς οι εξαγωγές της πέρυσι ανήλθαν στο 35,7 % του κύκλου εργασιών της, από 33,64% στη χρήση 2020.

Αναφορικά με την κερδοφορία, το μεικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 28,1 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 3,23% συγκριτικά με το 2020, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 1,57 εκατ. (+16,75%) και τα καθαρά κέρδη στα 1,41 εκατ. σημειώνοντας άνοδο 25,1% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά.

Το φετινό πλάνο

Για το 2022, η στρατηγική του ομίλου στοχεύει στη διαφύλαξη της κερδοφόρας πορείας του, μέσα από την μείωση τόσο του κόστους παραγωγής όσο και των λοιπών δαπανών, επενδύοντας παράλληλα στην υψηλή ποιότητα των προϊόντων του.

Παράλληλα, στα πλαίσια υλοποίησης του στρατηγικού του πλάνου, ο όμιλος θα συνεχίσει τις ενέργειες περαιτέρω ενδυνάμωσης της παρουσίας του στις διεθνείς αγορές, καθώς και διείσδυσης σε νέες αγορές και κανάλια διανομής.

Θετικές οι πρώτες ενδείξεις

Κατά την έναρξη του 2022 οι ενδείξεις ήταν θετικές, καθώς οι κλάδοι δραστηριότητας παρουσίασαν αύξηση των πωλήσεών τους σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021 με παράλληλη όμως μείωση τόσο του μικτού περιθωρίου κέρδους όσο και του λειτουργικού αποτελέσματος.

Πάντως, σε ό,τι αφορά στην εγχώρια δραστηριότητα του Ομίλου, αυτή επηρεάζεται σημαντικά από το ύψος του διαθέσιμου εισοδήματος και της καταναλωτικής δαπάνης που με τη σειρά τους επηρεάζονται από τις κρατούσες οικονομικές συνθήκες και τις πληθωριστικές τάσεις που έχουν αναπτυχθεί.

Επίδραση από τις ανατιμήσεις στο κόστος

Αναφορικά με την πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία, ο Όμιλος, αν και δεν αντιμετωπίζει άμεσες αρνητικές επιπτώσεις από τον περιορισμό της εμπορικής δραστηριότητας στην εν λόγω περιοχή, επηρεάζεται από το εν γένει οικονομικό περιβάλλον και τις νέες συνθήκες αβεβαιότητας που διαμορφώνονται λόγω των ανατιμήσεων στις τιμές των πρώτων υλών, στις δευτερεύουσες ύλες, στα υλικά συσκευασίας, στα μεταφορικά κόστη και επιπρόσθετες αυξήσεις στο ήδη αυξημένο κόστος ενέργειας, ενώ δεν είναι εμφανής η προοπτική μείωσης αυτών. Επίσης συνθήκες αβεβαιότητας διαμορφώνονται από την παγκοσμίως αυξανόμενη ζήτηση γαλακτοκομικών προϊόντων σε συνδυασμό με την μειωμένη παραγωγή γάλακτος ως πρώτη ύλη.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ