Νέα
  • ΓΔ: 915.63 +0.03%
  • Τζίρος: 16,61 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Loulis Food Ingredients: Οι ανατιμήσεις των προϊόντων ώθησαν κατά 60% τις πωλήσεις εξαμήνου

Με ανάπτυξη της τάξεως του 60% έκλεισε το α’ εξάμηνο για τη Loulis Food Ingredients, με τον τζίρο της να διαμορφώνεται σε €97,59 εκατ., από €60,97 εκατ. το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

  • Ανά κύριο τομέα δραστηριότητας, διαπιστώθηκε μια αύξηση στις πωλούμενες ποσότητες της κατηγορίας «Καταναλωτικά Προϊόντα Αλευρόμυλου & Μείγματα Αρτοποιίας & Ζαχ/κής», καθώς το πρώτο εξάμηνο του 2022 ανήλθαν στους 10,9 χιλ. τόνους, ενώ την περυσινή περίοδο βρίσκονταν στους 10,1 χιλ. τόνους. Η αύξηση αυτή επηρέασε θετικά και τις πωλήσεις της κατηγορίας, καθώς το πρώτο εξάμηνο του 2022 εμφάνισαν αύξηση κατά 32,19% για τον Όμιλο.
  • Οι πωλούμενες ποσότητες της κατηγορίας «Επαγγελματικά Προϊόντα Αλευρόμυλου» ανήλθαν σε 124,1 χιλ. τόνους, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 6,6% σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο. Αυξητικά κινήθηκαν και οι πωλήσεις της κατηγορίας οι οποίες ανήλθαν σε €62,12 εκατ. παρουσιάζοντας αύξηση κατά 50,78%.
  • Οι πωλήσεις της κατηγορίας «Μείγματα & Α' Ύλες για την Αρτοποιία & Ζαχ/κή» εμφάνισαν πωλήσεις προς τρίτους ύψους €5,67 εκατ. αυξημένες κατά 81,92%.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της βιομηχανίας, η αύξηση των πωλήσεων στις προαναφερθείσες κατηγορίες επήλθε λόγω των αυξήσεων στις τιμές πώλησης των προϊόντων το πρώτο εξάμηνο του 2022, ως αντιστάθμιση της πρωτοφανούς αύξησης των τιμών των πρώτων υλών, των βοηθητικών υλών και του κόστους ενέργειας στην παραγωγή.

  • Τέλος, οι πωλούμενες ποσότητες της κατηγορίας «Δημητριακά» ανήλθαν στους 42 χιλ, τόνους, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 17,94% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρήσης. Οι δε πωλήσεις προς τρίτους της κατηγορίας ανήλθαν σε € 21,20 εκατ., διπλάσιες από το α’ εξάμηνο του 2021. Η σημαντική αύξηση των πωλήσεων στην κατηγορία επήλθε λόγω της έξαρσης των τιμών αγοράς σιτηρών της τελευταίας περιόδου 2021-2022, τόσο στην εγχώρια όσο και στην διεθνή αγορά.

Στο +62% το κόστος πωληθέντων

Το κόστος πωληθέντων στον Όμιλο ανήλθε στα € 82,68 εκατ. σημειώνοντας αύξηση από πέρυσι κατά 61,97%. Η εν λόγω αύξηση οφείλεται, σύμφωνα με τη διοίκηση της εισηγμένης:

  • στις συνεχείς προκλήσεις που δημιουργεί η πανδημία Covid-19,
  • στις σημαντικές και συνεχείς αυξήσεις σε βασικές κατηγορίες πρώτων και βοηθητικών υλών στην εγχώρια και διεθνή αγορά,
  • στη σημαντική αύξηση του μεταφορικού κόστους και κυρίως των ναύλων για μεταφορές με εμπορευματοκιβώτια,
  • στη σημαντική αύξηση του ενεργειακού κόστους

Η εικόνα της κερδοφορίας

Ακολούθως, το μικτό κέρδος για τη Loulis Food Ingredients ανήλθε στα € 14,90 εκατ., αυξημένο κατά 50,18%, ωστόσο, ως ποσοστό επί των πωλήσεων από 16,27% που ήταν το πρώτο εξάμηνο του 2021 για τον Όμιλο, μειώθηκε σε 15,27%. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στο συνεχώς αυξανόμενο κόστος πωληθέντων το πρώτο εξάμηνο του 2022, παρ’ όλη την αύξηση των τιμών πώλησης από το πρώτο τρίμηνο του 2022 και έπειτα.

Σημαντική ήταν η ενίσχυση της κερδοφορίας του ομίλου. Τα EBITDA ανήλθαν σε € 6,87 εκατ., αυξημένα κατά 62,41%, ενώ τα Κέρδη προ Φόρων διαμορφώθηκαν σε € 2,22 εκατ. έναντι €0,79 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2021. Τέλος, τα Καθαρά Κέρδη Χρήσης για τον Όμιλο ανήλθαν στα € 2,04 εκατ. από € 1,46 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2021, σχεδόν 40% υψηλότερα από πέρυσι.

Προοπτικές για β’ εξάμηνο 2022

Σύμφωνα με τη διοίκηση, η προβλεπόμενη πορεία για το δεύτερο εξάμηνο του 2022 εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη συνεχή αβεβαιότητα στην εγχώρια αγορά λόγω της εν εξελίξει εμπόλεμης κατάστασης στην Ουκρανία, της ενεργειακής κρίσης αλλά και των συνεχών προκλήσεων που δημιουργεί η πανδημία Covid-19 σε κάθε χώρα δραστηριοποίησης του Ομίλου.

Πάντως, εντός του 2022 αναμένεται να υπάρξει μεγαλύτερη ανάκαμψη της ζήτησης προϊόντων διατροφής σε σχέση με το 2021, με θετικό αντίκτυπο στα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου.

Σε κάθε περίπτωση, η επίπτωση στο επόμενο διάστημα, καθώς και η πορεία της ανάκαμψης, δεν είναι δυνατό να εκτιμηθούν, καθώς εξαρτώνται από την πορεία δεικτών και μεγεθών που ο όμιλος δεν μπορεί να επηρεάσει όπως είναι π.χ.:

  • οι διεθνείς τιμές πρώτων και βοηθητικών υλών,
  • το κόστος ενέργειας,
  • η εγχώρια και περιφερειακή ζήτηση,
  • η εξέλιξη και αποτελεσματικότητα του προγράμματος εμβολιασμών διεθνώς,
  • τυχόν νέες μεταλλάξεις και αναζωπυρώσεις της πανδημίας,
  • η επίδραση των μέτρων δημοσιονομικής και νομισματικής πολιτικής.

Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα

Καταλήγει πάντως αναφέροντας ότι «η ανταγωνιστική παραγωγική βάση, οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης και εφοδιασμού, οι ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις και η επάρκεια χρηματοοικονομικής ρευστότητας είναι σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, που θα επιτρέψουν την συνέχιση της επιτυχής πορείας, την απρόσκοπτη υλοποίηση του στρατηγικού πλάνου 2022-2025 και την διασφάλιση της επιχειρησιακής συνέχειας του Ομίλου».

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ