Νέα
  • ΓΔ: 1041.51 +0.82%
  • Τζίρος: 118,32 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Ν. Λαβίδας: Πώς θα «αποδείξει» η ΑΒ Βασιλόπουλος ότι δεν είναι η πιο ακριβή αλυσίδα

ΝΙΚΟΣ ΛΑΒΙΔΑΣ
Νίκος Λαβίδας, επικεφαλής της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος

Να αντιστρέψει ένα… στερεότυπο ετών που θέλει την ΑΒ Βασιλόπουλος να είναι ακριβή, θα προσπαθήσει η διοίκηση της εταιρείας, σύμφωνα με το νέο επικεφαλής της αλυσίδας, Νίκο Λαβίδα.

Σε συνάντηση που είχε χθες με εκπροσώπους του Τύπου ο κ. Λαβίδας υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι «δεν είναι ακριβός προορισμός η ΑΒ», εστιάζοντας κυρίως στην πρωτοβουλία της αλυσίδας «κάθε μέρα χαμηλή τιμή».

Εχει δημιουργηθεί ένα «καλάθι» το οποίο περιλαμβάνει πλέον 850 κωδικούς από είδη πρώτης ανάγκης –αυξημένο ήδη από τα 700 που είχε το πρώτο καλάθι– με στόχο τα 1.200, «ώστε να καλύψουμε όλες τις ανάγκες στα βασικά καταναλωτικά αγαθά», όπως υπογράμμισε ο νέος brand president της ΑΒ.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος θα δώσει έμφαση στο να «αποδείξει» ότι δεν είναι η πιο ακριβή αλυσίδα, συγκρίνοντας όμοια προϊόντα πρώτης ανάγκης και όχι όπως γίνεται, τόνισε ο κ. Λαβίδας, με το καλάθι του νοικοκυριού, όπου η σύγκριση δεν αφορά ίδια μεγέθη, ούτε τα ίδια προϊόντα.

«Το ίδιο ποιοτικά με τα επώνυμα τα PL»

Παραδέχτηκε ότι στο υφιστάμενο «καλάθι του νοικοκυριού» της ΑΒ, το οποίο περιέχει 74 προϊόντα, τα περισσότερα είναι ιδιωτικής ετικέτας (PL), ωστόσο, πρόκειται για συνειδητή επιλογή της διοίκησης καθώς, σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα.

«Σε αυτά τα προϊόντα μπορούμε να έχουμε καλύτερη εικόνα για το πώς θα εξελιχθούν οι τιμές, οπότε έχουμε μεγαλύτερες δυνατότητες να συγκρατούμε τις αυξήσεις, σε σχέση με τα branded».

Υπογράμμισε, ωστόσο, ότι και τα PL είναι το ίδιο ποιοτικά με τα επώνυμα, αφού παράγονται στις περισσότερες περιπτώσεις από τις ίδιες εταιρείες, απλά είναι φθηνότερα επειδή «δεν κουβαλάνε π.χ. τα κόστη διαφήμισης και διανομής ενός επώνυμου brand».

Υπογράμμισε ακόμη τη σημασία που έχει το loyalty, καθώς μέσω αυτού-και πιο συγκεκριμένα της κάρτας AB Plus- επιστρέφονται 25 εκατ. ευρώ ετησίως στους πελάτες της ΑΒ.

Γιατί υποχωρούν τα κέρδη

Ο επικεφαλής της ΑΒ υπεραμύνθηκε και για τις «κατηγορίες» περί υπερ-κερδών από τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, σημειώνοντας ότι οι αλυσίδες έχουν περιορισμένα περιθώρια κέρδους.

Μάλιστα, σε ό,τι αφορά τη φετινή χρονιά, αυτή εκτιμάται ότι θα κλείσει περίπου στα περσινά επίπεδα τζίρου χάρη στις ανατιμήσεις, δηλαδή, θα είναι μειωμένος ο όγκος πωλήσεων.

Παράλληλα, θα είναι σημαντική η πτώση της κερδοφορίας λόγω:

  • Της μεγάλης αύξησης του ενεργειακού κόστους, το οποίο είναι έως και 2,5 φορές υψηλότερο από πέρυσι.
  • Της νομοθεσίας που αφορά στη διαμόρφωση του περιθωρίου κέρδους των retailers.
  • Του υψηλού ανταγωνισμού τιμών στον κλάδου.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΑΒ, βασικός στόχος της διοίκησης για το 2023 είναι η επίτευξη ρυθμού ανάπτυξης μεγαλύτερου από τον μέσο όρο της αγοράς, κάτι το οποίο δεν καταφέρνει να πετύχει τα τελευταία χρόνια.

Τα σχέδια επέκτασης του δικτύου για το 2023

Ο κ. Λαβίδας τόνισε ότι εκεί που δεν κάνει καμία έκπτωση η εταιρεία είναι στην αγοραστική εμπειρία του πελάτη, προσθέτοντας ότι δεν είναι στις προθέσεις της αλυσίδας να εξελιχθεί σε hard discounter.

Σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «για τη διαρκή αναβάθμιση της εμπειρίας του καταναλωτή, επενδύουμε κάθε χρόνο περίπου 60 εκατ. ευρώ για αναβάθμιση καταστημάτων και επέκταση του δικτύου μας. Για το 2023 σκοπεύουμε να ανοίξουμε 10 νέα ιδιόκτητα καταστήματα και 50 franchise, ενώ εξετάζουμε και ευκαιρίες για εξαγορά άλλων αλυσίδων».

Παράλληλα η εταιρεία επεκτείνει το e-commerce, καθώς το e-shop «τρέχει» φέτος με ανάπτυξη άνω του 20%, με τις online πωλήσεις να καλύπτουν περίπου το 3% του συνολικού τζίρου της ΑΒ. Δεν αποκλείεται να δημιουργηθεί και δεύτερο dark store για να ικανοποιηθεί η αυξημένη ζήτηση μέσω του eshop, μετά το AB home shop center που έχει μια ποκιλία περίπου 11.000 προϊόντων.

Εύκολη και γρήγορη εξυπηρέτηση

Ειδικότερα για την εύκολη και γρήγορη εξυπηρέτηση των πελατών της η ΑΒ προσφέρει:

  • Καταστήματα Shop & go
  • eshop
  • Home delivery (συνεργζόμενη με Wolt και Instashop)
  • Click and collect

Τι μέλλει γενέσθαι με τη συνεργασία AB Shop-Shell

Σχετικά με το πώς εξελίσσεται το δίκτυο AB Shop στο δίκτυο πρατηρίων της Shell, ο κ. Λαβίδας τόνισε ότι δεν έχει να κάνει 100% με την εταιρεία του. Όπως πρόσθεσε, αυτό που συζητούν οι δύο εταιρείες είναι πώς θα το διαχειριστούν στο μέλλον, ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο ακόμη και να διακοπεί η συνεργασία.

Σημειώνεται ότι ο πολυεθνικός κολοσσός προωθεί σε όλο τον κόσμο το πρατήριο του μέλλοντος, σχέδιο το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ήδη αρχίσει να υλοποιείται και στη χώρα μας -από τον όμιλο Motor Oil ο οποίος ελέγχει το δίκτυο με το σήμα της Shell- με αίθουσες που διαθέτουν προϊόντα mini market, αλλά και του allsmart.gr, cafe, σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, υπηρεσία παραλαβής δεμάτων κ.ά.

Επένδυση στους ανθρώπους

Ο κ. Λαβίδας πρόσθεσε ότι «επενδύουμε πολλά και στους ανθρώπους της εταιρείας. Μόνο για μισθοδοσίες και παροχές δόθηκαν πέρυσι 241 εκατ. ευρώ».

Σε ερώτηση για το μισθολογικό, ανέφερε ότι «φέτος δεν δόθηκαν αυξήσεις», συμπληρώνοντας ότι δόθηκαν από 150 ευρώ σε κάθε εργαζόμενο, βάζοντας στις κάρτες τους 50 ευρώ ανά μήνα το τελευταίο τρίμηνο. Υποστήριξε ότι «θα επιθυμούσε να δοθούν αυξήσεις το 2023, ωστόσο, ακόμα είναι νωρίς για να ανακοινωθεί το οτιδήποτε, αφού τα πάντα εξαρτώνται και από τις διεθνείς εξελίξεις, π.χ. με τον πόλεμο, τις ενεργειακές τιμές, τις πληθωριστικές πιέσεις κοκ». Σημείωσε, βέβαια, ότι η ΑΒ πληρώνει μισθούς υψηλότερους από αυτούς που προβλέπονται στις συλλογικές συμβάσεις.

«Στόχος η σωστή οργάνωση, όχι η μείωση του ανθρώπινου δυναμικού»

Συμφώνησε απόλυτα με την απόφαση της μητρικής να προχωρήσει σε αναδιοργάνωση της διοικητικής δομής της ΑΒ, τονίζοντας ότι «στόχος ήταν η σωστή οργάνωση για να μπορείς να ανταπεξέλθεις στα νέα δεδομένα και όχι να μειωθεί το ανθρώπινο δυναμικό».

Για τη σημαντική μείωση που σημειώθηκε στο ανθρώπινο δυναμικό, αυτό αποδίδεται από τη διοίκηση, στους υψηλούς αριθμούς που υπήρχαν το 2020 για να εξυπηρετηθούν οι πολύ αυξημένες ανάγκες κατά την πρώτη χρονιά της πανδημίας Covid-19, καθώς επίσης και στους υπαλλήλους που συνταξιοδοτήθηκαν χωρίς να αντικατασταθούν όλοι τους.

Πάντως, ο κ. Λαβίδας τόνισε ότι φέτος είναι αυξημένες οι ανάγκες σε προσωπικό, αναφέροντας μεταξύ άλλων π.χ. την αναζήτηση 30 ατόμων για το e-shop και 20 για το κατάστημα της Σταμάτας.

Το προφίλ της ΑΒ

  • Καταστήματα: 592 (264 franchise)
  • Εργαζόμενοι: 14.000
  • Αποθήκες σε Μάνδρα και Σίνδο: 125.000 τ.μ.
  • AB Home Shop Center στο Ρέντη: 11.000 προϊόντα
  • Χώροι λιανικής: 352.114 τ.μ.
  • Παρουσία: 231 πόλεις
  • Συνεργάτες: +400
  • Προμηθευτές: +600
  • Πελάτες: 2.200.000 πελάτες την εβδομάδα 
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ