Νέα
  • ΓΔ: 1422.03 +0.31%
  • Τζίρος: 347,79 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Φουσκώνει ο τζίρος των σούπερ μάρκετ λόγω ακρίβειας - Κρίσιμο το τελευταίο 2μηνο του 2022

Με ανάπτυξη 10% έκλεισε ο Οκτώβριος για τα super markets, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της IRI, κάτι το οποίο αποδίδεται κατά κύριο λόγο στις ανατιμήσεις, αφού ο όγκος ήταν οριακά αρνητικός (-0,6%).

Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο Βαγγέλης Φώσκολος, senior consultant της IRI, η τελευταία εβδομάδα (με κλείσιμο 30/10) παρουσίασε απότομη πτώση τζίρου της τάξης του 4,8%, προσθέτοντας πως «αναμένουμε με αγωνία και ιδιαίτερο ενδιαφέρον την πορεία των 2 τελευταίων μηνών και κυρίως του Δεκεμβρίου, που αποτελεί και τον πιο βαρύ μήνα σε επίπεδα κατανάλωσης».

Τα τρόφιμα οδηγούν στην αύξηση του τζίρου

Συνολικά στο 10μηνο, ο τζίρος των super markets που «βλέπει» η IRI ενισχύθηκε κατά 5%, αγγίζοντας τα 7 δισ. ευρώ, με τον τομέα των τροφίμων να οδηγεί την ανάπτυξη με αύξηση του τζίρου κατά 5,6%. Μικρότερη είναι η ανάπτυξη για είδη υγιεινής & ομορφιάς (+3,2%) και είδη νοικοκυριού (+1,2%).

Σε όρους όγκων, και οι τρεις κατηγορίες κινούνται πτωτικά κατά 0,6%, 4,4% και 5,8% αντίστοιχα.

Ποια προϊόντα έχουν μεγαλύτερη ανάπτυξη

Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία εμφανίζουν τα υλικά μαγειρικής (10,5%), τα συσκευασμένα τρόφιμα (7,1%) και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής.

Σε όρους όγκων, μόνο τα συσκευασμένα τρόφιμα, τα snacks και τα μη αλκοολούχα ποτά έχουν θετικό πρόσημο.

Εξετάζοντας την πορεία του τζίρου μήνα μήνα διαπιστώνουμε ότι η ανάπτυξη σε αξία κινείται σταθερά πέριξ του 10% από τον Μάιο μέχρι και τον Οκτώβριο, χάρη κυρίως στις σημαντικές αυξήσεις τιμών που έχουν περάσει σε όλα σχεδόν τα προϊόντα.

Συνολικά οι αυξήσεις τιμών ανά τεμάχιο ανέρχονται κατά μέσο όρο στο 6%, από 1,9% το 2021 και 1,4% το 2020.

Μεγαλύτερη ανάπτυξη τα μίνι μάρκετ

Τα μικρότερα καταστήματα (έως 400 τ.μ.) είναι αυτά που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη (+10,4%) καθώς οι φόβοι που υπήρχαν λόγω της πανδημίας Covid-19 έχουν υποχωρήσει σημαντικά, ωστόσο τα hyper markets (άνω των 2.500 τ.μ.) διατηρούν τη δυναμική τους, με ανάπτυξη 6,2%.

Όπως αναφέραμε και προηγουμένως, ο τζίρος είναι σταθερά υψηλότερος σε διψήφια ποσοστά, ωστόσο οι όγκοι δεν έχουν ανάλογη πορεία.

Τα PL εξακολουθούν να υπεραποδίδουν με μία ανάπτυξη 13,9%, γεγονός το οποίο έχει ανεβάσει το μερίδιό τους στο 16,1% επί του συνολικού τζίρου, στα υψηλότερα επίπεδα από το 2017.

Τέλος, η γενικότερη πίεση από τα αυξημένα κόστη έχει οδηγήσει σε μείωση των προωθητικών ενεργειών, στο 24% επί της συνολικής αξίας πωλήσεων.

 

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα