Νέα
  • ΓΔ: 1433.14 +1.03%
  • Τζίρος: 96,06 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Endless: Ο... κύκνος των 250 εργαζομένων και του τζίρου - ρεκόρ για το 2022

Τα προϊόντα της βρίσκονται σε χιλιάδες σημεία σε κάθε μεριά της Ελλάδας εδώ και σχεδόν 40 χρόνια.

Ωστόσο, η εστίαση στο χονδρεμπόριο, η στρατηγική της ιδιωτικής ετικέτας στα ράφια των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, καθώς και το χαμηλό προφίλ που έχουν επιλέξει να διατηρούν όλα αυτά τα χρόνια οι ιδρυτές της αλλά και οι νεότερες γενιές, αποτελούν τους βασικούς λόγους για τους οποίους μέχρι πρόσφατα η Endless EC -πάλαι ποτέ Ευρωχαρτική ΑΕΒΕ- δεν ήταν ευρέως γνωστή στο καταναλωτικό κοινό.

Αυτό που είναι σίγουρα γνωστό είναι το βασικό brand της εταιρείας, τα τραπεζομάντηλα Endless με σήμα τον κύκνο, τα οποία βρίσκονται στην συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων μαζικής εστίασης (εστιατόρια, ταβέρνες κ.ά.).

Και ότι γενικότερα τα χαρτικά προϊόντα, τα απορρυπαντικά και τα καλλυντικά της Endless EC έχουν σημαντική παρουσία στην αγορά HORECA (που αφορά στην τροφοδοσία και τον εξοπλισμό ξενοδοχείων και χώρων μαζικής εστίασης), αλλά και στην αγορά ψιλικατζίδικων και μικρότερων σούπερ μάρκετ.

Ξεκίνημα το 1985

Η ιστορία της εταιρείας ξεκινά το 1985, όταν ο Νίκος Χριστόπουλος και ο Γιάννης Τρακάκης ίδρυσαν στο Περιστέρι την «ΧΡΙΣΤΡΑΚ Ο.Ε».

Η εταιρεία λειτουργεί σε ενοικιαζόμενο χώρο στο Περιστέρι και το 1989 νοικιάζει ακόμη έναν χώρο 400 τ.μ. για παραγωγή και αποθήκευση των προϊόντων της. Στο ξεκίνημά της δραστηριοποιήθηκε με επαγγελματικά χαρτικά για συσκευές (χειροπετσέτα, χαρτιά υγείας,) καθώς και με κρεμοσάπουνα.

Ωστόσο, πολύ γρήγορα, το πάθος των ιδρυτών για δημιουργία και η μεγάλη όρεξη που είχαν για δουλειά, έδωσαν ώθηση στην εταιρεία η οποία λίγα χρόνια αργότερα μετατράπηκε σε «ΕΥΡΩΧΑΡΤ ΕΠΕ» και μεταφέρθηκε στον Ασπρόπυργο Αττικής, σε μία έκταση 1.000 τ.μ.

Το ξεκίνημα της Ευρωχαρτικής

Η ιστορία της Ευρωχαρτικής ΑΕΒΕ, ξεκινά το 1993, με την εταιρεία να ακολουθεί μια ραγδαίως αυξητική πορεία, με διαδοχικές επεκτάσεις των παραγωγικών εγκαταστάσεων και των αποθηκευτικών χώρων της στη Θέση Ρικιά στον Ασπρόπυργο.

Το 1994 σχεδιάζεται και κατοχυρώνεται το brand name «Endless» με σήμα τον κύκνο που έμελλε αργότερα να κατοχυρωθεί στην αγορά και στη συνείδηση των καταναλωτών τόσο για την ποιότητα όσο και για τις προσιτές τιμές των προϊόντων του.

Τον ίδιο χρόνο η εταιρεία λειτουργεί το πρώτο της υποκατάστημα στη Θεσσαλονίκη. Ταυτόχρονα, με την σύσταση της Ευρωχαρτικής σηματοδοτείται η έναρξη της παραγωγής υγρών απορρυπαντικών.

Το 2001 λειτουργούν γραφεία και αποθηκευτικοί χώροι σε νέο ανεγερθέν κτίριο έκτασης 4.000 τ.μ. στη Νέα Μαγνησία Θεσσαλονίκης για να καλυφθούν οι αυξανόμενες ανάγκες του υποκαταστήματος που εξυπηρετεί την αγορά της Β. Ελλάδας, ενώ το 2007 δημιουργούνται νέοι αποθηκευτικοί χώροι έκτασης 8.250m², στη Ρυκιά.

Το 2019 ολοκληρώνεται ένα τριετές επενδυτικό πλάνο της τάξης των 17 εκατ. ευρώ. Αυτό περιλάμβανε εγκατάσταση συστημάτων αυτόματης παλετοποίησης και την ανέγερση 15.000 τ.μ. νέων παραγωγικών εγκαταστάσεων και αποθηκευτικών χώρων, που αύξησαν κατά 50% την παραγωγική δυνατότητα της βιομηχανίας.

Στα τέλη του 2021, ανακοινώνεται το νέο όνομα της εταιρείας, Endless Ec (Essential Care), που σηματοδοτεί τη μεγαλύτερη εξωστρέφεια και ενδυνάμωση του γνωστού brand.

Εκτιμήσεις για τζίρο-ρεκόρ

Αναφορικά με τη φετινή χρονιά, η διοίκηση της Endless, η οποία απασχολεί περίπου 250 εργαζομένους, εκτιμά ότι ο τζίρος της θα προσεγγίσει τα επίπεδα-ρεκόρ των 72 εκατ. ευρώ (από 58,5 εκατ. πέρυσι), μολονότι παραδέχεται ότι αυτό θα είναι κατά βάση πληθωριστικό και λιγότερο αποτέλεσμα της ανόδου σε όγκο πωλήσεων.

Σχετικά µε τους δείκτες κερδοφορίας, όπως αναφέρεται στις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις, η εταιρεία εκτιμά ότι θα κινηθούν έντονα ανοδικά σε επίπεδο Ebitda και κερδών προ φόρων, δεδομένης της στρατηγικής της διοίκησης για διακράτηση υψηλών αποθεμάτων από το 2014 και μετά, καθώς και στις αυξημένες αγορές το α’ εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

Επιπρόσθετοι παράγοντες που ενισχύουν σημαντικά την αισιοδοξία της διοίκησης για το κλείσιμο της φετινής χρονιάς είναι:

  • Η ποιοτική αναβάθμιση νέων παραγόμενων προϊόντων, τα οποία είναι εφάμιλλα των προϊόντων ανωτέρας ποιότητας του ανταγωνισμού, αλλά σημαντικά φτηνότερα στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
  • Η ενίσχυση των συνεργασιών µε τους μεγάλους retailers τόσο σε προϊόντα Endless, όσο και σε προϊόντα Ιδιωτικής ετικέτας, τάση η οποία συνεχίζει να ενισχύεται χρόνο µε το χρόνο
  • Η ενοικίαση της αποθήκης στην Θέση Ρυκιά, η οποία έχει επιφέρει σαφή μείωση του λειτουργικού κόστους, ενώ αποτελεί και επαναλαµβανόμενο έσοδο τα επόμενα έτη
  • Η συνεχής στήριξη των σταθερών συνεργατών σε Ελλάδα και εξωτερικό.
  • Η στήριξη από το χρηµατοπιστωτικό σύστημα.
  • Η καθολική ασφάλιση πιστώσεων του πελατολογίου και η συνδρομή της ως εργαλείο ανάπτυξης, όσο και η µη ύπαρξη επισφαλών απαιτήσεων.
  • Το διαφορετικό Mix πωλήσεων μεταξύ Brand Name & Private Label.
  • Η υψηλή διασπορά του πελατολογίου της καθώς και η μεγάλη γεωγραφική κάλυψη.

Η Endless EC έχει αποφασίσει παράλληλα την περαιτέρω ενδυνάμωσή της τόσο σε επίπεδο στελεχών αλλά και εσωτερικών δομών, προκειμένου να προσεγγίσει μελλοντικά το επίπεδο των μεγάλων αντίστοιχων εταιρειών του εξωτερικού.

Επιπροσθέτως, ετοιμάζει ένα νέο επενδυτικό πλάνο, το οποίο θα προχωρήσει εάν και εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Τέλος η εταιρεία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στον κλάδο των Χαρτικών (και όχι µόνο), προκειμένου εάν παρουσιαστεί η κατάλληλη ευκαιρία, να συνεργαστεί µε σκοπό αμοιβαία οφέλη και συνέργειες.

Οι παράγοντες που επηρέασαν την κερδοφορία

Αναφορικά με την περσινή χρονιά, στο δεύτερο εξάμηνο του 2021 και ειδικότερα στο τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς καταγράφηκαν:

  • τα πρώτα σημάδια εκτόξευσης του ενεργειακού κόστους,
  • η όξυνση του φαινομένου των ανατιμήσεων στο χαρτί,
  • η αύξηση του πληθωρισµού, ο οποίος μέχρι εκείνη την στιγμή δεν ανησυχούσε τις Κεντρικές Τράπεζες, και
  • η επιδείνωση των σχέσεων Ρωσίας-Ουκρανίας, η οποία οδήγησε σε πολεμική σύρραξη το 2022.

Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσµα να επηρεάσουν το EBITDA το οποίο διαμορφώθηκε από σταθεροποιητικά ανοδικό σε ελαφρώς πτωτικό. Παρότι η εταιρεία αντέδρασε γρήγορα αναδιατάσσοντας την εμπορική και τιμολογιακή της πολιτική, δεν μπόρεσε να ανατρέψει την πορεία του EBITDA και της προ φόρων κερδοφορίας.

Ερευνα & Ανάπτυξη

Οι δραστηριότητες έρευνας και ανάπτυξης της Endless EC επικεντρώνονται σε νέα προϊόντα χάρτου και υγρών απορρυπαντικών, που εστιάζουν στην βέλτιστη ισορροπία απόδοσης-κόστους, µε σκοπό την ικανοποίηση των καταναλωτών, την κερδοφορία της εταιρείας και την βιώσιμη ανάπτυξη.

Συγκεκριμένα, για τα είδη χάρτου αναπτύχθηκε η νέα πρωτοποριακή σειρά Endless Earth που περιλαμβάνει 8 προϊόντα χάρτου σε χάρτινη συσκευασία, εξαλείφοντας σχεδόν ολοκληρωτικά την χρήση πλαστικού, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την αειφόρο ανάπτυξη στην κατηγορία.

Για τα υγρά απορρυπαντικά αναπτύσσεται διαρκώς πλήθος νέων φορμουλών, ακολουθώντας τις τάσεις της αγοράς και τα αιτήματα των πελατών της.

Επιπλέον εμπλουτίζονται και βελτιώνονται οι υπάρχουσες µε τις τελευταίες εξελίξεις των χημικών και βιολογικών τεχνολογιών.

Οι κατηγορίες διαφορετικών φορμουλών που παράγει η εταιρεία είναι: Υγρά πιάτων, χλωροκαθαριστικά, μαλακτικά, υγρά γενικού καθαρισμού, υγρά ρούχων, υγρά τζαμιών, υγρά κατά των αλάτων, λιποκαθαριστές και άλλα ειδικά καθαριστικά.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ