Νέα
  • ΓΔ: 1421.84 +0.30%
  • Τζίρος: 33,26 εκ €
Δείκτες / Μετοχές
Οικονομικό Φόρουμ Δελφών 2024

Με... φόρα μπαίνει το 2023 στα έργα υποδομών - Οι μεγάλες συμβάσεις και οι νέες προκηρύξεις 

Φωτορεαλιστική απεικόνιση του flyover
Φωτορεαλιστική απεικόνιση του flyover Θεσσαλονίκης / Πηγή: Intime

Με ταχύτητες μπαίνει το 2023 για τις υποδομές καθώς μέσα στο πρώτο δίμηνο αναμένεται η υπογραφή πολλών έργων αλλά και η δημοπράτηση νέων. Άλλωστε το διάστημα μέχρι την Άνοιξη θεωρείται από πολλούς η τελευταία στροφή πριν τις εθνικές εκλογές, οπότε θα περιμένουμε να ενταθεί η κινητικότητα στο χώρο των κατασκευών.

Μέσα σε αυτό το διάστημα περιμένουμε τη συμβασιοποίηση έργων που θα αγγίξουν τα 2 δισ. ευρώ με έργα όπως η Λ.Κύμης, η ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη και η παράκαμψη Χαλκίδας. Παράλληλα για πολλά νέα έργα θα ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία όπως ο τριπλός κόμβος στον Σκαραμαγκά, το Ιωάννινα-Κακαβιά, ο αγωγός ύδρευσης Πρέβεζας-Λευκάδας κ.α.

Υπογραφές έργων

Ήδη μέσα στον Δεκέμβριο είδαμε την υπογραφή του πρώτου οδικού ΣΔΙΤ για τη χώρα για το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, ένα έργο-σημαία στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Μέσα στο επόμενο διάστημα οδεύουν για υπογραφές τρία ακόμα μεγάλα οδικά έργα:

  1. η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης (ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ)
  2. το Μπράλος-Άμφισσα (ΑΒΑΞ) και
  3. η παράκαμψη Χαλκίδας (ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ)

Τα έργα αυτά είναι σε διαδικασία διαγωνισμού από τις αρχές του 2022 και έφτασε η ώρα των υπογραφών που θα στείλουν στην περίοδο της υλοποίησης.

►Διαβάστε και: BIG 5: Ποδαρικό στο 2023 με ανεκτέλεστο 10 δισ. ευρώ για τις κατασκευαστικές

Παράλληλα τον δρόμο των υπογραφών παίρνουν ακόμα δύο οδικά έργα-ΣΔΙΤ.

Το πρώτο είναι για τον άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη (ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ) και το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος-Νεάπολη (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ).

Με αυτή την πεντάδα ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός μιας γενιάς οδικών έργων, πολλά εκ των οποίων ήταν πολυσυζητημένα για χρόνια.

Αναφορικά με το κεντρικό τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά-Ηράκλειο, οι δεσμευτικές προσφορές εκτιμάται ότι θα δοθούν το πρώτο τρίμηνο για να προκύψει ο ανάδοχος. Υπογραφές περιμένουμε και για το οδικό έργο Γραβιά-Μεταλλεία Βωξίτη (ΙΝΤΕΡΚΑΤ).

►Διαβάστε και: Ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός - ΣΔΙΤ για τη Μαρίνα Ναυπλίου

Εκκίνηση διαγωνισμών

Από τη μία όμως ολοκληρώνονται διαγωνισμοί και από την άλλοι ξεκινούν νέοι. Μέσα στον Ιανουάριο περιμένουμε την εκκίνηση των διαγωνισμών πολλών νέων έργων.

Εμβληματικό είναι αυτό για το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού στο Βοτανικό από τον Δήμο Αθηναίων, έργο που αναμένεται από τους πράσινους φιλάθλους.

Παράλληλα ξεκινούν διαγωνισμοί έργων του υπουργείου Υποδομών:

  • τα εγγειοβελτιωτικά έργα Αμβρακίας (64,5 εκατ. ευρώ)
  • Ύδρευση Πρέβεζας, Άρτας, Λευκάδας (140 εκατ. ευρώ)
  • τα αντιπλημμυρικά έργα Λουτρακίου (22,3 εκατ. ευρώ)
  • το Φράγμα Μπραμιανού (53,5 εκατ. ευρώ)
  • Φράγμα Τσικνιά (103,9 εκατ. ευρώ)

Δεν ξεχνάμε το μεγάλο έργο του ΟΣΕ για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής που επίσης ξεκινά τον Ιανουάριο αλλά και το έργο-ΣΔΙΤ για τη λειτουργία-συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης από την Αττικό Μετρό. Τα δύο έργα έχουν ήδη τραβήξει το ενδιαφέρον πολλών εταιρειών και αναμένεται η κάθοδος ισχυρών σχημάτων.

Στα μέσα Ιανουαρίου ξεκινούν οι διαγωνισμοί-ΣΔΙΤ για το νέο Πρωτοδικείο Αθηνών (υπ.Δικαιοσύνης) και τα Δικαστικά Μέγαρα σε Λαμία-Βόλο-Καρδίτσα-Τρίκαλα (υπ.ΥΠΟΜΕ) ενώ τον Φεβρουάριο θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την νέα Μονάδα Απορριμμάτων στη Θεσσαλονίκη (ΦΟΔΣΑ) ύψους 241 εκατ. ευρώ.
Προκηρύξεις νέων έργων.

►Διαβάστε και: Διόδια: Πάγος στις αυξήσεις των τιμών για το 2023... μέχρι νεωτέρας

Μέσα στο πρώτο δίμηνο αναμένονται και προκηρύξεις νέων έργων. Δύο από αυτά είναι κυριολεκτικά έργα που ήταν στα συρτάρια για πολλά χρόνια. Το Ιωάννινα-Κακαβιά (υπ.ΥΠΟΜΕ) παίρνει την άγουσα για υλοποίηση μετά από ταλαιπωρία 15 και πλέον ετών. Μαζί και το έργο-ανάσα για τη Δυτική Αττική που αφορά την ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω και του τριπλού κόμβου στον Σκαραμαγκά (υπ.ΥΠΟΜΕ).

Το μεγαλύτερο όμως όλων των έργων που περιμένουμε να προκηρυχθεί από μέρα σε μέρα είναι η επέκταση της γραμμής 2 στο Ίλιον (Αττικό Μετρό). Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο έργο ύψους 500 εκατ. ευρώ μήκους 3,5χλμ με 3 σταθμούς. Το έργο είναι βέβαιο πως θα κινητοποιήσει τους 5 μεγάλους ομίλους. Θα πρέπει να διευκρινίσουμε πως στην συγκεκριμένη εργολαβία δεν περιλαμβάνεται η προμήθεια συρμών η οποία θα αποτελέσει αντικείμενο ξεχωριστής εργολαβίας.

Παράλληλα αναμένονται οι προκηρύξεις για τη Λιμνοδεξαμενή Χοχλακίων στη Σητεία (υπ.Αγροτικής Ανάπτυξης), τα αντιπλημμυρικά στη Νέα Μάκρη και το Φράγμα του Πλατύ Ποταμού (υπ.ΥΠΟΜΕ).

Στα έργα του Ελληνικού αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα ο ανάδοχος για τις αθλητικές εγκαταστάσεις ενώ θα προχωρήσουν οι διαγωνισμοί για Vouliagmenis Mall, Riviera Galleria και το Πάρκο.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ