Νέα
  • ΓΔ: 1422.75 -0.14%
  • Τζίρος: 80,80 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Σούπερ μάρκετ: Το 55% του κοινού ψωνίζει πια με κριτήριο τις τιμές και τις προσφορές

Τουλάχιστον οι μισοί από τους καταναλωτές που ψωνίζουν σήμερα στα super markets έχουν ως βασικό κριτήριο τις τιμές των προϊόντων και τις προωθητικές ενέργειες, όταν προ τριετίας το ποσοστό αυτό δεν ξεπερνούσε το 26%.

Αυτό προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε online η Braincandy σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 800 ατόμων, το Νοέμβριο του 2022.

Πιο αναλυτικά, το κοινό που ψωνίζει με βάση τα φυλλάδια, συλλέγει κουπόνια και επισκέπτεται πολλαπλά καταστήματα προκειμένου να πετύχει τις καλύτερες τιμές, ήτοι οι λεγόμενοι Price Hunters, ανέρχεται πλέον στο 28%.

Αν λάβουμε υπόψη μας και ένα επιπλέον 27% που κυνηγάει τις προσφορές (Promo Hunters) - ένα αρκετά διαφοροποιημένο κοινό μιας και δεν αποζητά απαραίτητα τη χαμηλότερη τιμή, αλλά το «value for money» και «στοκάρει» όταν δει κάτι ενδιαφέρον σε προϊόντα που εμπιστεύεται - καταλήγουμε σ’ ένα ποσοστό που αγγίζει το 55%.

Κρίση και μεγάλες ανατιμήσεις

Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις 3 χρόνια πριν, στην αντίστοιχη έρευνα του 2019, το ποσοστό όσων ενδιαφέρονταν κυρίως για τιμές και προσφορές έφτανε συνολικά μόλις στο 26%.

Να επισημάνουμε εδώ ότι τα αντίστοιχα ποσοστά των Price Hunters σε Πολωνία και Ρουμανία, χώρες που επίσης δραστηριοποιείται η Braincandy, ανέρχονται μόλις στο 20% και 8% αντιστοίχως.

Σύμφωνα με την Braincandy, η δραματική αυτή αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών οφείλεται σίγουρα στην εκτεταμένη κρίση και τις τελευταίες αυξήσεις τιμών, ενώ σημαντικό ρόλο φαίνεται να παίζει και η έμφαση που δίνουν όλες οι αλυσίδες στη στρατηγική της φθηνότερης τιμής.

Σε... δεύτερη μοίρα η ποιότητα, η ευκολία και η εμπειρία

Από την άλλη πλευρά, τα καταναλωτικά κοινά που ενδιαφέρονται για την ποιότητα (Quality Seekers), την ευκολία (Quick & Easy) και την εμπειρία (Experientials) έχουν συρρικνωθεί στο 15,9%, 14,1% και 14,5% αντίστοιχα.

  • Σημειώνεται ότι οι Quality Seekers δίνουν έμφαση σε πράγματα πέρα από την τιμή (π.χ. χώρα προέλευσης, διατροφική αξία τλπ.). Παράλληλα, δεν τους πειράζει να πληρώσουν παραπάνω για κάτι που έχει αξία.
  • Στους Experientals αρέσουν τα νέα προϊόντα και οι νέες εμπειρίες. Δεν μένουν σε μία μάρκα, ακόμη κι αν είναι απόλυτα ικανοποιημένοι, ενώ σε γενικές γραμμές τους αρέσει να κάνουν κάτι πρώτοι.
  • Οι Quick & Easy καταναλωτές ψωνίζουν στον... αυτόματο πιλότο και αγοράζουν τα ίδια προϊόντα, προκειμένου να «ξεμπερδέψουν» και να κάνουν άλλα πράγματα.

Top of mind ο Σκλαβενίτης

Σε ό,τι αφορά στις προτιμήσεις των καταναλωτών, πρώτη στο στο…μυαλό τους (top of mind) εξακολουθεί να έρχεται η αλυσίδα Σκλαβενίτης. Στη δεύτερη θέση παραμένει η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία ενίσχυσε το ποσοστό της, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι αλυσίδες Μασούτης, Lidl και My market.

Αναφορικά με τους παράγοντες που κρίνουν την ελκυστικότητα κάποιου super market, οι τέσσερις βασικοί εξακολουθούν να είναι η ποιότητα των προϊόντων, οι τιμές, η διακριτικότητα και η ποικιλία. 

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ